Inlägg från: pamjofre |Visa alla inlägg
  • pamjofre

Samlingstråd för oss under 24 år!

Hej allihop. Nu hoppar jag också in här :). Själv är jag 24 och sambon 28. Vi har varigt ihop i 2,5 år. Vi gifter oss den 27 juli i Hässleholm. Vi blir ca 80 gäster och har en budgett på ca 75.000 (otroligt svårt att hålla den!!) Ni som har budgettar på runt 20.000 jösses vad duktiga ni är!!

Detta är fixat:
    * kyrka ( stenkyrka från 1100-talet i Finja)
    * lokal, finns 2 st lokaler ska ha middag i den ena och dans i den andra
    * Klänning (provad, betald och hänger nu i affären och väntar på mig)
    * Stolsöverdrag, rosetter, löpare
    * Favors
    * bords"diamanter"
    * Fotograf (en vän till oss som är med hela dagen)
    *Underköäder till klänningen, snygga underkläder är på gång :)
    * Skor x2
    * Slöja
    * öronhänge, armandet är beställt
    * Gåvor till tärnorna
    *brudföljet
    * Inbjudningarna är skickade både till dem i sverige och till dem i Chile
    * Bordsplaveringstavla (utan namn) är klar :)
    * håller på att pyssla med placeringskort och servettsband, syr servetterna

Ja det var nog det mesta :) 

• pamjofre
    Pyttis- tycker absolut att du kan använda din mormors ring, är väldigt fin. Men visst är det svårt när man från början tänkt sig något annat 
  • pamjofre

Angående vad föräldrarna tyckte, min mamma blev jätte glad för vår skull, pappas första kommentar när vi sa att vi hade något att berätta var "är du gravid" :P
    Har fått några spydiga kommentarerl, om att vi inte har varigt tillsammans så länge, ska ni redan gifta er?!. Men ja så är det. Vi är säkra på vårt val, om inte andra är det, det är inte mitt bekymmer.

Min blivandes föräldrar har vi tyvärr ingen kontakt med.

Angående barn, vi har tänkt att börja försöka strax efter bröllopet, ska ta ut spiralen en vecka efter bröllopet å sen får vi se hur det går.

Å just det ja, jag pluggar till ssk och blir klar i början på juni. M2B jobbar på en industri. 

• pamjofre
    Pagnie- Min klänning kostade 5525, och den var på¨70% rea :). Köpte den i Malmö. Ja har t.om köpt den "utanför" budgetten. Jag tror att oavsätt hur stor budgett jag hade haft, hade jag ändå haft problem att hålla den :P

Pyttis- ja såklart :), har väldigt dåliga bilder och ingen där jag har den på mig, har bara fotat den med mobilen när den hängde i provhytten. Men lägger upp så får ni ett hum ivf.
    hehe det var inte alls den typ av klänning jag hade tänkt mig, men när jag provade satt den perfekt, min mor och syster blev lite rörda :P

Tilda93- Ni har ju hunnit riktigt långt!, Hur är det med din blivande, hjälper han till mkt? Och hur är det med er andra, hjälper era blivande till?

framsida, axelbanden är sådanna att de ska sitta en bit ner på axlarna, ska sys in lite så att de passar, detta var det ända som behövdes sys in :)

Baksida, låååångt släp :)

Underkjolen ja har beställt, ska dock färga den lila, var för snål för att köpa en färdig, så vi får se hur det blir när jag har färgat den, har aldrig gjort det innan :P

• pamjofre

Pagine- tack! Hehe ja det va skönt! Jo men håller med din klänning e värkligen underbar! Hur var det nu, hade du fått herm den och provat den "på riktigt"? Skönt att din blivande hjälper til! hehe jo de brukar no va så att killarna inte e jätte interesserade av smådetaljernma :P

Tilda93- tack! heh skönt att han hjälper til så mykcet! hmm nja... min hjälper inte så jätte mkt, å absolut inte med smådetaljer, men e alltid smakråd, å de stora grejorna e han med på. 

• pamjofre

pagine- hoppas tiden går fort! :)

Tilda- heh jo så e de ju :), men kul att din gillar att engagera sig även i några av smådetaljerna :) 

• pamjofre

hehe jo jag håller helt med dig!! Jag älskar julen men just nu känns det som om det bara kunde vara förbi så att de blir nästa år någon gång!!
    Ska inte jobba i jul, men skriver min c-uppsats just nu, så det är en hel del att göra, så myclet lov blir det inte fört mig heller. Pluggar förresten tillö ssk.

Hehhe ja just det ja, bebisverkstaden! Såklart att du ser fram emot det! Själv tar jag examen i juni (äntligen!), gifter mig i juli och fyller 25 i augusti!! och då kör även vi igång med bebisverkstad :P. Hehhe så ja, man kan nog säga att jag längtar till sommaren!!

Ja men de e väll sånnt man kommer på efter hand. Ja jag har fixat det redan, ska fatiskt hämta underkjolen nu idag :) Hoppas att den passar!

Du hittar säkert masor när du väl börjar leta! de finns ju massor! Vad har du tänkt dig för slöja? 

• pamjofre

Pagnie
    hehe ingen fara med alla frågor! ja, jkag läste det i ett tidigare inlägg att du va ssk! :) kul! Oj va skönt att bara sitta så lite! hm.. ja tyckte att vi valde ett lätt ämne, men uppenbarligen inte.. Vi har "Livet med venösa bensår". litteraturstudie med både kvalitativa och kvantitativa artiklar. "Tyvärr" visade det sig att både vår handledare och vår examinator är experter på benså, så de är inne å petar på minsta prick! Vet inte hur många gånger vi har gjort om metoden eftersom vår handledare inte e nöjd! Vad skrev ni om?

Ja skulle hälst vilja jobba inom ambulans, så vidareutbildning så småningom :), men till dess skulle jag vilja jobba på akuten eller åtminstone en akutavd.  Ja håller på att söka jobb nu, så vi får se. Jag jobbar just nu inom psykiatrin som usk, men där har de inga ssk tjänster lediga. Å det är inte riktigt vad ja vill.

Ja, egentligen hade de ju varigt bra att ha jobbat typ ett år innan bebis, men vill hälst börja så snart som möjligt :P

Hehhe kul att du också fyller år i augusti! Ja vi har visst det :)

Min är ca 3 meter lång (!!!), alltså typ lika lång som släpet. Å den har spets runt (ville egentligen inte ha detta, men hittade den billigt på blocket. Den e i ivory eftersom klänningen också är det. Ett lager. jag provade faktiskt en liknande i butiken, fast utan spetsen men de skulle ha 1600 kr för den! Tyckte det var alldeles för dyrt, ja har bara tänkt att ha den under vigseln och inte sen på festen. Hur har du tänkt dig? 

• pamjofre

Tilda- ja beställde mina på caligrafen valde den jag och sambon kunde enas om att vi gillade. Jag hade beställt hem prover innan och sambon gillade dem alla men vi valde att ta dessa eftersom vi tyckte de va lite klassiska, å på framsidaan står det våra namn och datumen, samt har ett lila band runt sig (vår temafärg)

E det någon som vet hur man förmiskar bilderna man lägger ut??!

• pamjofre

Pagnie- nej de e inte så lätt, men som sagt de visste vi inte när vi valde det :P
    Jag bor i kristianstad, och här e de så att de inte tar in nyexade på akuten, men ska söka ändå. Nej ja vill inte jobba inom psyk, men har varigt en bra erfarenhet.
    Åhh va kul att du trivs!!

Var e de ni bor? 

Heheh nej de  e ingen speciell anledning, ja vill bara ha barn :P, de har jag velat ett tag, men vill vara gift först ivf.

Nej de e ganska långt! Va inte vad ja hade tänkt fdrån början, men passade så perfekt så de blev så iaf :) 

Svar på tråden Samlingstråd för oss under 24 år!