Inlägg från: Tilda93 |Visa alla inlägg
  • Tilda93

Samlingstråd för oss under 24 år!

Precis :) Jo jag tycker det men många säger att det är en jobbig utbildning och å tröttnar man på barn skrik ;) Aha okej, jag hade velat bli barnmorska med men är det inte en lång utb?

• Tilda93
    Pagnie skrev 2012-12-04 13:43:21 följande:
    haha nej precis. kör på förskolelärare du. det går nog faktiskt lite snabbare. ;)
    hehe ja precis :)
    Men är du svensk och han iranier? :)

Och ett par frågor till alla som läser :)

Hur gammla var ni när ni träffades? :)
    Och vad sa era föräldrar :)
  • Tilda93
    Pyttis skrev 2012-12-05 13:40:13 följande:
    jag var 18 när vi blev ett par. o min mor o far var nog mest glada för min skull då,  hade då ganska nyligen avslutat ett förhållande där (ja vad ska man säga..) killen var allt annat än trevlig.. så de var mest glada att se att jag var glad och mådde bra för första gången på länge. annars allt sånt som har med ålder o göra tar de inget hårt på, mamma var själv 18 när hon träffa papppa o pappa är 11 år äldre, så hon har alltid skojat om att jag lär ju inte bli värre än henne iaf ;D haha

vad tyckte dina föräldrar då? :)
    Mamma reagerade inte direkt att jag hade en ny kille ( träffade rätt många idoter då ett halvår innan jag träffade min blivande) men sen när hon hade lärt känna honom så tyckte hon jätte bra om honom lika så hela släkten!! :)

Och min blivandes släkt blev också glad för han har inte heller haft någon direkt tur i kärlek :)

Vad sa era föräldrar om att ni ska gifta er då? (om ni nu ska gifta er så klart :))
  • Tilda93
    Pyttis skrev 2012-12-05 14:03:00 följande:
    skönt då att alla gillar alla liksom :)

jag citerar" oh det va ni tvugna att planera in så nära din brars student? som om vi inte har nått annat och göra" . o jag började skratta som en tok, det kom så himmla spontant o de mena absolut inget illa, men guuud så kul det lät, onskar jag kunde förklara tonläget haha :)

o annars tycker de det är roligt, mamma planerar nästan mer är mig tror jag, får säga till henne o o backa lite ibland t.o.m ;)

vi gifter oss den 6 juli ( håller på o syr  på min klänning nu, är såååå nervör attt jag ska göra nåt fel)
    när gifter ni er? :)
    Haha, dem flesta ifrån min blivandes pappas släkt är ´´ men då är ju sweden rock´´ som om vi tänkte på det när vi planerade in vårat bröllop + det finns faktiskt fler år till att gå på det.
    Och ifrån hans ena faster ´´ kan ni inte skjuta på det några dagar då??´´ och vi gifter oss på en fredag ( 7 juni 2013 , pga det är vår 4a årsdag) så tyckte dem att vi kunde ha tagit det dagen efter den 8onde en lördag, men då förstörs själva grejen med bröllopet just då.
    Och då kunde vi lika väl ha valt att gifta oss den 12/12 -2012..

Och jag har varit så sur och ledsen över dem här tråkiga kommentarerna , och jag vet att man inte ska lyssna men inte så lätt alltid.. :/

Åh va kul att sy den själv.
    Vi är typ klara med allt ;) hihi
  • Tilda93
    Pyttis skrev 2012-12-05 14:37:20 följande:
    ja, sweden rock är ju trotts allt vaje år . så då kan de ju få "offra sig" ett år ;)
    är väl så ibland att andra kan ha lite svårt att förstå vad som är viktigt för en, men som du säger, ta inte åt dig, det der inget iaf :)

vad ska du ha för klänning då?
    jo precis, svärfar skojjade med min blivande och sa att han inte kan komma för det är swedenrock, men han skulle aldrig välja en sådan sak över sina barn. så vi fattade att han skojjade ;) hihi

Här är min klänning, en Alexia 1150 :) ska köpa en Bolero och en underkjol till :)
    Hur ska din klänning se ut? :)
  • Tilda93
    Boringbrick skrev 2012-12-05 15:28:29 följande:
    Nu är jag inte förlovad ännu mer än en muntlig förlovning mellan mig och min älskling, men iaf. 

Vi var 12-13 år när vi träffades första gången, blev dock inte tillsammans förrän vi var 17 och 18 år. Nu är vi 20 och 21 :) 

Vi kommer inte berätta för våra föräldrar förrän vi har ring på fingret, men hans föräldrar pratar ofta om "när ni gifter er" osv, så det tolkar jag som att de ser fram emot det, de är dessutom vana då hans syskon har gift sig vid ung ålder( ca. 19/20 års ålder)
    Mina föräldrar har nog heller inget problem vad gäller vår ålder, så jag tror att de kommer vara glada när det väl händer sen :) Dessutom så var både mina och hans föräldrar under 24 år när de gifte sig. :)
    Hehe okej :)
    Vi förlovade oss för snart 3 årsen så vi har ändå haft ring på fingret länge nu, men Sambon friade igen på vår årsdag, sen berättade vi för hans föräldrar och sen mina och jag trodde inte att hans föräldrar skulle reagera så glatt som dem gjorde.
    Min mamma och styvfar åkte iväg till Canada i 2 veckor någon månad efter sambon friade och vi vågade inte berätta något för dem innan då vi trodde min mamma skulle bli sur.. sen kom dem hem dagen efter min födelsedag, och så hade jag lite firande dagen efter det och vi vågade inte berätta något. Sen så skulle vi åka iväg med min mamma och styvfar och så sa vi att vi skulle berätta något viktigt, haha och mammas reaktion ( detta var på sms haha) var `` du är väll inte gravid?´´ haha jag ba nej då inte vad jag vet, jag ska ju gifta mig först har jag ju sagt, och hon sa ´´ men det kan ju hända att du blir gravid ändå´´ då sa jag nej men någon annan sak är det :) , och så fattade hon att Robin hade friat och dagen efter kom dem till oss innan vi skulle åka och frågade hur han hade friat och så fick dem se min klänning och hans kläder och så :) hihi hon blev jätte glad och det trodde jag inte då jag är arbetslös.
    Men är så glad ändå att alla är så glada.

Den finaste och roligaste reaktionen fick min blivandes faster.. Hon blev så glad att hon gublade ( och hon hade barn kalas så vi fick gå ut på altanen) och så började hon gråta av glädje :D
    Och hon säger typ alla gånger vi träffas att det kommer bli så kul, och nu har hon något roligt att se ifram emot ( hon har en son som är svårt sjuk )

Jaså? va skönt ändå :)
  • Tilda93
    Pyttis skrev 2012-12-05 15:38:05 följande:
    oh, vilken fin :)ska du ha vit eller röd (eller helt annan) färg på underkjolen?

ska ha tygerna liknande denna ( är galen i tyll  ;) )

fast den modellen, att den är kort fram och lång bak. ska gå barfota till vigselplatsen som är en gamal kyrkoruin på en liten äng, så tycker det är lite "gulligt" att det syns ordenkligt att jag  går barfota. :)
    Åh så fin :) , vilken smart idé :), vad kommer den kosta? :)
  • Tilda93
    Pyttis skrev 2012-12-05 16:17:22 följande:
    tyget har kostat mig ca 1500. då har jag förvsso rabbat hos butiken, men hade inte blivit så farligt iaf. dock är det ju ett anal timmars jobb jag har frammför mig, men det är kul :)
    Ett bra pris ändå ju!!
    Själv hade jag aldrig vågat att sy själv , och hade fått prestations ångest ;) hihi
  • Tilda93
    Pyttis skrev 2012-12-05 17:43:33 följande:
    ja det tycker jag med, vi har inte så stor budgett så det känndes som ett bra pris :)

tog ett bra tag innan jag vågade börja klippa i det kan jag erkänna
    Nä samma här!! , köpte min klänning för 1600 , fast fick åka typ 10 mil för att hämta den :)
Svar på tråden Samlingstråd för oss under 24 år!