Inlägg från: Pagnie |Visa alla inlägg
  • Pagnie

Samlingstråd för oss under 24 år!

Stefan och Caroline skrev 2012-12-06 15:49:23 följande:
    Vad mysigt ! Man behöver ju inte alltid ta en solsemester kan vara trevligare att göra något roligare än att ligga på en strand :)
    Det finns så många fina tiaror hoppas du hittar just DEN !

Jag ska själv bara ha en tiara och om det blir en bröllopsresa blir det till Turkiet med barnen :) Är väldigt mycket för familjen så vill gärna ta med barnen på något sådant här roligt :) 
    ja jag hoppas verkligen också det. men vi får se. som sagt stockholm nästa helg blir det ju. :D
    Jo men verkligen. några dagar kan jag stå ut med men inte mycket mer än så. så vi far nog runt lite. Vi tänkte passa på lite innan vi kommer in i det där med barn. Nu när vi äntligen lyckats uppfostra vovvarna, gift oss och gjort klart våra universitetsstudier så kanske vi får tid med lite äventyr innan det är dags för barn och vardagen.

ja men det kan ju vara mysigt. Så ni vill alltså inte ha någon weekend ensam bara ni två och rå om varandra?
  • Pagnie
    ungbrud 20121215 skrev 2012-12-06 18:28:57 följande:
    hej=)
    Jag är 22 och min fästman är 24, vi gifter oss om 8 dagar eller nått sånt (helt galet!!!!!)
    Vi träffades 07 så har känt varandra ett bra tag nu=)
    Vi är mer eller mindre färdiga med allt, lite småfix kvar, men de känns inte som att jag kan bli färdig med de:P
    Jag gör vad jag hinner till några dagar innan och sen får de va så=)
    Jag är ätte spänd och kan redan typ inte sova:P
    åh vad spännande. det är ju jättesnart. vart ska ni gifta er, vad ska du ha för klänning, ringar? tell us, tell us, tell us
  • Pagnie

åh tjejer jag måste bara få berätta. Jag köpte mina vigselringar idag. En vitguld 3 mm rak skena med diamanter runt nästan hela.
    sen en vitguld 4 mm rak skena med två diamantrader som börjar på varsin sida om ringer och möts i mitten. helt underbara är dom. 8 januari får vi hämta dom . då är dom graverade och klara. Helt underbart kommer det bli. så nu blev det helt enkelt så att jag kommer ha en förlovningsring och två vigselringar.

• Pagnie
    ungbrud 20121215 skrev 2012-12-06 23:07:47 följande:
    Jaa, jag vet!!! vi gifter oss i Borås, en kyrka mitt i stan=)
    Klänningen är skräddarsyd efter mina önskamål=) massa kjol, massa släpp och jag älskar den=)
    ringarna hämtade vi i veckan och min är vitguld med tre diamanter och 2 rubiner som sitter på diagonalen för att passa ihop med förlovningsringen!
    åh borås är en vacker stad. det blir nog jättebra. Låter som du har fått en riktigt fin klänning. men som sagt det där med klänningen är ju så kul. längtar tills jag får hämta min men det är ju lite beställningstid på dom.
  • Pagnie
    Pyttis skrev 2012-12-07 09:28:06 följande:
    låter superfint!! :) dom vill vi se bild på då ;)
    det ska ni absolut få. men jag hämtar dom inte förän i januari :( så det får dröja en stund tyvärr. men lovar att det kommer sen.

Måste bara säga att jag är imponerad över hur ni får ihop ett bröllop med den budgeten och så många gäster. riktigt duktiga är ni måste jag verkligen säga. Men som du säger det är nog en fördel att ha en konditor och vara florist. ;)
  • Pagnie
    Biographic skrev 2012-12-07 11:08:58 följande:
    Jag är 23 år, sambon fyller 25 i feb. Vi gifter oss 3 augusti. Vi har varit tillsammans i 2 år och 9 mån, förlovade oss 1 jan 2012. Vi har en son på 1,5 år :) Har köpt klänning, ring, servetter, sugrör, ljuslyktor, strumpeband, bh, slipsar, tärnklänningar och löshår. Allt är i stort sett bestämt men vi sprider ut kostnaderna lite :) inbjudningarna är snart köara och skickas nog ut i mellandagarna!
    välkommen. låter som du har läget under kontroll. men en fråga då bara. varför skickar ni ut inbjudnnigarna såååå långt i förväg? Är ni inte rädda att folk liksom glömmer bort det?
    Pratade med en kompis förut och dom fick inbjudningar i januari för ett bröllop i september och hon tyckte att det var alldeles för långt fram och att dom glömde bort det när osa datumet närmade sig så brudparet fick ringa runt till alla sen.
  • Pagnie
    Pyttis skrev 2012-12-07 12:03:01 följande:
    inte så jätte långt dit, och decemer brukar ja ha en förmåga att bara försvinna förbi haha

vi har som sagt haft ganska mycket tur. och vi har inte så bra ekonomi, jag har ganska nyligen öppnat eget så alla mina besparingar gick dit och det tar ju ett tag innan det betalar sig och man kan börja ta ut något. men jag kan ju iaf fixa blommorna haha :) o så tårtorna blir ju bara materialkostnad på, klänningen syr jag själv, håret och smink gör jag själv med, ringarna vi ska köpa är i svart titan så de är  inte så dyra, skor ska ingen av oss ha ( ska gå barfota i gröset som de skogsmullar vi är ;) haha) vigselplatsen kostar inget att hyra, vigselförättaren kostade inget heller, och festplatsen är med kosnadsfri (svärmor och svärfar mark) och fotografen fick vi ett toppen erbjudande ifrån, hon hade läst  lite om våra planer här på bt och kantaktade mig här, så i  utbyte mot att hon får använda bilderna på sin blogg och i sin portfolio så fotar hon porträtten, vigseln, dukning, mingel och förberedelserna för 1600 :)  så har haft mycket tur och håller tummarna att det ska fortsätta ;)
    men det låter ju verkligen jättebra. Ni har ju lyckats hitta allt till jättebra priser och hitta lösningar på allt. verkligen duktiga ni är.
    Tänk om man kunde få bröllopet så billigt så skönt det skulle vara. Jag hade lätt kunnat gifta mig utomhus men jag törs inte lika på vädret feg som jag är. Sen förvårar det ju en del att gifta sig med en blatte också. ;) Dom har så höga krav på att det ska vara kvalitet på allt och allt ska se så fint ut och så vidare och så vidare. ja du förstår. Men just nu ser det ju ut som att vi klarar budgeten ganska bra så får hoppas att man inte kommer ett halvår senare och har skilt sig bara för då är det verkligen att kasta pengarna i sjön. ;)

Jag vet faktiskt inte vad jag ska ta tag i nu. det mesta är ju fixat men det är småsaker kvar. känns som att man har glömt något men det borde man ju inte tycker jag. haha
  • Pagnie

ungbrud 20121215 skrev 2012-12-07 14:07:06 följande:
    Ja, jag hoppas de=)
    Ja, först va tanken att jag skulle köpa en så gick runt i massa butiker och de va ju typ 6 månaders beställningstid på vissa. jätte lång tid ju=/
    Vad ska du ha för klänning då?=)
    jo det tar jätte lång tid men nu var ju jag ute långt i förväg så det är ju bra. :D

jag ska ha denna:
  • Pagnie
    Fru Kauko skrev 2012-12-07 19:29:52 följande:
    Hoppas också in här ;)
    15 juni 2013 är det som vårat Bröllop ska stå i Dannemora Kyrka.
    Vi träffades 2007 och har alltså varit tillsammans över 5 år nu.
    I maj bestämde vi äntligen datumet, för i våras flyttade vi till hus.

Vi har hunnit
    Boka kyrka
    Budget på cirka 40 000 kr
    Gästlistan
    Bröllopsinbjudningarna
    Toastmaster & Servitriser/Servitörer från Försvaret så slipper bekanta hålla i det.
    Jag vet var jag ska köpa min känning me inte vilken.
    Brudbuketen är utsedd
    Klädsel för sambon - Frack/Unifomr något av det!
    Lokalen
    Maten!
    Ringarna - inte köpta ännu men utsedda

Sen är det så mycket kvar men vissa saker är svåra att bli färdiga med nu.
    Ska tillägga att vi är 21 & 22 år gamla. Inga barn men 3 katter.
    välkommen. :D mycket ni hunnit. Hur många gäster hade ni tänkt ha då?
  • Pagnie

känns som att alla har kommit jätte långt i sin planering. Vi kör sakta men säkert framåt men det känns som att vi också har hunnit en massa.

Vi har en budget på 250 000 och det som redan nu är inhandlat och fixat är:

Det som ingår i vårt paket på restaurangen som vi ska vara

Mat personal dekorationer blommor (min bukett, tärnornas buketter, corsager, blommor i kyrkan, i lokalen till bordena och brudbordet samt utanför lokalen) Fruktbuffe chokladfontän stolsöverdrag och rosetter Dj limousine (ska ha en hummerlimousine) kameraman fotograf tårta Alkohol med öppen bar
    Sen utöver det som ingår i restaurangen så har jag även fixat:
    Brudklänning 2 av 3 tärnklänningar bestämt bukett halsband Örhängen små detaljer (ska ha silverringar runt vinglasens fot med en berlock som det står love på, manchettknappar till våra pappor, strumpor till alla i brudföljet, odyl.) Bokat en extra fotograf köpt skor till mig fixat en bekant som trycker upp inbjudningskort, festhäften, vigselprogram, placeringskort osv gratis. har även köpt armband till tärnorna. Vigselringarna är inköpta och ivägskickade för gravyr.  solist fixad

Det som är kvar nu är:

Underkjol slöja Tiara armband till mig underkläder och kläder till natten boka hotellet som vi sett ut mannens kläder sofreh aghd dawoul zurna Noghl till presentlådorna till varje gäst kläder till näbbarna ringkudde Hemsida En tärnklänning Boka frisör som är utsedd. kan inte boka förän i februari fixa naglarna köpa såpbubblor köpa lådor till gåvorna till gästerna Hinderprövning

Okej det är säkert något som jag har glömt men jag tror jag har det viktigaste med i alla fall.

Svar på tråden Samlingstråd för oss under 24 år!