Inlägg från: Pagnie |Visa alla inlägg
  • Pagnie

Samlingstråd för oss under 24 år!

ja men så kan det ju vara. vissa saker blir inte alls som man har tänkt sig när det kommer till det här med bröllop. helt galet faktiskt. men jag tror vi alla har ändrat oss om saker som vi ansåg självklara först när det kommer till bröllopsplanering. Så gör bara det som känns rätt helt enkelt. Jag tror nog att det blir bra.
    Jag hade också bestämt mig för några andra ringar men sen blev det dom det blev. Kändes rätt så jag gick på känslan.

• Pagnie

välkommen pamjofre.
    Det var mycket som du hade hunnit med. Skönt att ha så mycket klart. För mig känns det mest som att ju mer som blir klart desto mer hittar man som måste göras. Men det kanske bara är jag.

Ja jag vet vad du menar med det där att det är svårt att hålla budgeten. jag har så mycket som jag vill lägga till hit och dit men någon gång måste det vara stopp tror jag. Kan nog inte sträcka vår budget så mycket längre än vad den faktiskt är just nu.
    Men som du säger dom som har 20 000 är verkligen jäääätte duktiga som lyckas hålla den budgeten.
    Hur mycket fick du ge för din klänning då? det brukar ju vara en ganska stor post om man bortser från mat då.

• Pagnie
    Tilda93 skrev 2012-12-18 23:14:24 följande:
    Hehe, lite här med!! :D
    ja men tanken av att folk ska kolla på en heeela dagen och se allt man gör. jag hade helt ärligt en mardröm om vårt bröllop inatt. usch. det var en massa saker som gick fel. inte roligt alls :(
  • Pagnie

pamjofre- åh din klänning var verkligen jättefin. skönt att komma undan så billigt och utanför budgeten.
    Önskar jag hade gjort det med min med. så min däremot gick över budget ganska rejält men den var ju sååå underbar så jag var bara tvungen. annars hade man ju suktat efter den ändå och kanske inte varit nöjd.

Jo min sambo hjälper till en hel del men jag är ju mer galen än honom så jag fokuserar ju mkt på småsaker som inte han gör. men det stora hjälper han till med.

• Pagnie

pamjofre - Nope jag har inte fått hem den ännu. provade är den ju i butik men inte hemma. får den väl någon gång i mars skulle jag kunna tippa på. Längtar som en galning nu ju. Dock ska vi tillbaka och se till så vi får överdelen insydd också. längtar så tills den hänger i garderoben.
    haha nej det verkar bara vara vi tjejer som tycker att detaljer är viktiga, Men som sagt det är dom ju. älskar små personliga detaljer.

• Pagnie
    pamjofre skrev 2012-12-20 15:12:19 följande:
    pagine- hoppas tiden går fort! :)
    ja hoppas kan man ju verkligen göra. Jag vill helst att det ska vara typ maj eller juni nu. Inte december. sitter bara här och väntar ut jul och nyår. Vill bara ha det förbi för det känns som att när det är över så kommer tiden gå mycket snabbare.
    Okej nu låter jag ju verkligen som en holidaykiller eller något men jag jobbar heeela jul och nyår så det blir inge firande för mig ändå. Men som sagt jag beställer juni tror jag nog.

Längtar ju så galet efter allt som sker nästa sommar. Och sen kör vi ju bebisverkstaden i april också så det är så mycket som jag längtar efter nu som vintern står i vägen för. annars brukar jag gilla vintern väldigt mycket.

måste hitta slöja och underkjol också har jag kommit på. Eller kommit på och kommit på, har vetat det men känns som att man kanske måste ta tag i det också.
    Det hade väl du redan fixat va?
  • Pagnie
    pamjofre skrev 2012-12-20 19:08:00 följande:
    hehe jo jag håller helt med dig!! Jag älskar julen men just nu känns det som om det bara kunde vara förbi så att de blir nästa år någon gång!!
    Ska inte jobba i jul, men skriver min c-uppsats just nu, så det är en hel del att göra, så myclet lov blir det inte fört mig heller. Pluggar förresten tillö ssk.

Hehhe ja just det ja, bebisverkstaden! Såklart att du ser fram emot det! Själv tar jag examen i juni (äntligen!), gifter mig i juli och fyller 25 i augusti!! och då kör även vi igång med bebisverkstad :P. Hehhe så ja, man kan nog säga att jag längtar till sommaren!!

Ja men de e väll sånnt man kommer på efter hand. Ja jag har fixat det redan, ska fatiskt hämta underkjolen nu idag :) Hoppas att den passar!

Du hittar säkert masor när du väl börjar leta! de finns ju massor! Vad har du tänkt dig för slöja? 
    haha vad skönt att det inte bara är jag. då är inte bara jag knäpp med andra ord. Åh det där med c-uppsats där var jag för ett år sen också. Vad roligt att du pluggar till ssk vet inte om du visste att jag var det. Vad skriver du om i c-uppsatsen då?
    Vi hade eller gjorde det väldigt lätt för oss faktiskt. vi tog ett kvantitativ ämne och skrev om och det blev så lätt för det vara ju bara att sammanställa så lärarna hade inget att klaga på typ. vi satt jättelite med den faktiskt. alla tyckte att man sitter 8 timmar om dagen i 10 veckor. vi satt en dag per två veckor alltså precis innan seminarium och gjorde varje del. så inte alls mycket tid. haha.

Ja jag kände att jag ville jobba nästan ett år innan vi körde igång för att vara säker på att jag hann höja min SGI. så när vi kör igång har jag jobbat nästan 11 månader. Har du redan fixat jobb eller är det dags att söka snart? vad vill du va på för slags ställe?
    vad roligt jag fyller också i augusti. vi har mycket gemensamt du och jag ;) ja vi tog april också för att går det på en gång så blir det ändå inte en decemberbebis. vi vill helst slippa det. ;)

jag vill ha en 160cm slöja utan spets. så rätt enkel. men ett eller två lager vet jag inte. svårt det där. hur ska din se ut?

Sorry mycket frågor vart det nu. hoppas du orkar.
  • Pagnie

pamjofre - Oj säger jag bara det var inte ett lätt ämne. Vi hade ingen aning om att man inte borde välja kvalitativt men det var en ren lyckoträff att vi inte gjorde det för alla som hade kvalitativt fick ett rent helvete. Och oj bensår det verkar inte vara det lättaste att skriva om.
    Vi skrev om kängurumetodens påverkan på prematura barn. Så det var bara att hitta artiklar och sen sammanställa i princip. Vi skrev metod och allt där ikring under en vetenskapskurs i termin 4 så allt det var ju redan klart. så skönt var det.

okej. ja jag sökte faktiskt ambulansen sommaren och fick det med men jag kände samtidigt att det kanske inte var optimalt att köra ambulansen som nya exad syrra så jag valde akuten istället och där är jag kvar än och trivs så sjukt jävla bra. Helt underbart känns det. Världens bästa arbetsplats. Men där borde du få jobb. verkar alltid finnas jobb på akuten.
    Och konstigt att det inte finns på psyk. I staden jag bodde i förut och denna staden med för den delen så skriker dom efter sköterskor. min klasskompis fick fast på en gång på psyk. Däremot så känns det lite som att psyk inte är optimalt eftersom jag tycker att man tappar så mycket utav sin medicinska kompetens på psyk. Något som man verkligen får utveckla på akuten å andra sidan. Men det där blir nog bra vad du än väljer.

okej är det någon speciell anledning till att du vill köra så på en gång eller är det bara så att det inte går att vänta längre? ;)

Oj det var inte dåligt. så långt tänkte som sagt inte jag det men det kvittar ju egentligen eftersom den åker av efter vigseln och bilderna ändå. Tänkte inte ha släp hela dagen.

• Pagnie
    pamjofre skrev 2012-12-21 09:10:45 följande:
    Pagnie- nej de e inte så lätt, men som sagt de visste vi inte när vi valde det :P
    Jag bor i kristianstad, och här e de så att de inte tar in nyexade på akuten, men ska söka ändå. Nej ja vill inte jobba inom psyk, men har varigt en bra erfarenhet.
    Åhh va kul att du trivs!!

Var e de ni bor? 

Heheh nej de  e ingen speciell anledning, ja vill bara ha barn :P, de har jag velat ett tag, men vill vara gift först ivf.

Nej de e ganska långt! Va inte vad ja hade tänkt fdrån början, men passade så perfekt så de blev så iaf :) 
    nej det är ju det som är grejen tyvärr. vissa har bara tur för det där är ju sånt man inte tänker på.
    okej vad tråkigt. så sa dom i örebro också när jag sökte där att dom helst ville ta in sådana som jobbat 3 år men det fanns liksom inga möjligheter till det för de flesta vill inte byta sitt lugna avdelningsjobb mot en stressig akutmottagning. Så jag håller alla tummar för dig.

Ja det är verkligen världens bästa jobb. Och som sagt man får en väldigt bred kompetens och sen får vi göra mycket som inte andra syrror får göra. Vi får ju massa delegeringar som egentligen läkarna ska göra, typ artärprov och intraosseösa nålar och sånt.

Jag bor i Sörmland så inte så långt från stockholm.

ja du tänker som mig då. du vill bara ha barn, man känner det helt enkelt. jag har velat ha barn länge men jag har även velat ha den optimala situationen för att ha barn också. Nu finns det inget bra tillfälle att skaffa barn men det finns mindre dåliga tillfällen :D och nu efter bröllopet så är det ett sånt tillfälle.
    Men din sambo är han lika sugen på barn också?
    Min hade helst väntat ett år till men han vet att han vill ha barn med mig så han säger att vi kan köra i vår ändå.
Svar på tråden Samlingstråd för oss under 24 år!