• Fröken

"billiga" förlovningsringar?

Sambon och jag letar efter förlovningsringar, vi vill helst inte ge alltför mycket för dom eftersom vi vill lägga mer pengar på vigselringar. Någon har tips på var man kan hitta ringar då? Många på nätet har gått bra ut med att det är för sent att beställa ringar nu om man vill ha dom innan jul eller nyår (!)

• Svar på tråden "billiga" förlovningsringar?
  • snowstars

Vet inte om du kollat på vigselbutiken.se men där köpte jag min förlovningsring i guld. Blev billigare än den vi tittade på hos Guldfynd här i stan i alla fall. De har även silverringar vad jag kan se. Jag hittade en tråd här på BT med folk som handlat därifrån och alla var nöjda så därför vågade jag beställa. Och jag är supernöjd.

• MariaMagdalena

vad vill ni ha för material? Guld? Vitt guld? Silver? Titan?

• PimPim83
    MariaMagdalena skrev 2012-12-05 19:04:09 följande:

vad vill ni ha för material? Guld? Vitt guld? Silver? Titan?

Jag hade tänkt fråga samma sak. Silverringar går ju att få till väldigt bra pris.
  • Fröken

Vi tänkte oss titanringar :)

• Stefan och Caroline
    Fröken skrev 2012-12-06 07:09:33 följande:
    Vi tänkte oss titanringar :)
    Bara ett litet tips ....

Om ni väljer titanringar så kom ihåg att ni kan aldrig minska eller förstora dem om de blir för små i framtiden :) Vi hade också tänkt att köpa titan, men fick då höra att man aldrig kan göra om dem utan då får man köpa helt nya .

Vet inte vilken summa ni gärna helst vill lägga på ringarna, men jag och min sambo handlade vitt guld på smycka och tillsammans kostade de 10.500 kr (finns ju billigare alt.)

Handla på internet är ju alltid billigare (oftast) men tänk på att ringar ser olika ut och deras storlekar kan skilja :) 
  • MissHH

De beror ju på lite vart ni bor! Här i Eskilstuna finns de en guldaffär som heter Guldskytten, dom brukar ha billiga ringar!! Kolla om du hittar deras hemsida! :)

• lillsmilla
    Stefan och Caroline skrev 2012-12-06 09:06:04 följande:
    Bara ett litet tips ....

Om ni väljer titanringar så kom ihåg att ni kan aldrig minska eller förstora dem om de blir för små i framtiden :) Vi hade också tänkt att köpa titan, men fick då höra att man aldrig kan göra om dem utan då får man köpa helt nya .

Vet inte vilken summa ni gärna helst vill lägga på ringarna, men jag och min sambo handlade vitt guld på smycka och tillsammans kostade de 10.500 kr (finns ju billigare alt.)

Handla på internet är ju alltid billigare (oftast) men tänk på att ringar ser olika ut och deras storlekar kan skilja :) 
    Det där med titanringarnas begränsningar är en seglivad myt! De går visst att ändra, men det är inte alla guldsmeder som har möjligheter att göra det då de saknar både nödvändiga maskiner och ibland kunskapen!

Vi har titanringar som förlovningsringar och även min vigselring kommer vara i titan och vi är jättenöjda! Sambon har förminskat sin då den var alldeles för stor när vi fick hem den.
  • Stefan och Caroline
    lillsmilla skrev 2012-12-06 09:16:57 följande:
    Det där med titanringarnas begränsningar är en seglivad myt! De går visst att ändra, men det är inte alla guldsmeder som har möjligheter att göra det då de saknar både nödvändiga maskiner och ibland kunskapen!

Vi har titanringar som förlovningsringar och även min vigselring kommer vara i titan och vi är jättenöjda! Sambon har förminskat sin då den var alldeles för stor när vi fick hem den.
    Okej det visste jag inte . När vi tittade på våra förlovningsringar så sa de till oss att inte köpa titan ifall vi kanske ev. behövde ändra dem i framtiden, så därför köpte vi aldrig . Men då hade jag fel men det var det jag fick höra iaf :)
  • snowstars

Om man kan storleksändra titan beror väl på vilken sorts titan som används Hos titanringar.com använder de den variant som går att storleksändra i alla fall.

Till TS: Jag kan rekommendera titanringar.com men vet att de har haft långa leveranstider i höst. Vi fick vänta cirka sex veckor på min blivandes ring.

Vi tittade dock först på Guldfynd där de hade en ring i titan för typ 500. Har ni kollat där?

• Alyllyra

Zelini är väl duktiga på titanringar? zelini.se
    Har för mig att jag har läst det här på BT i alla fall...

• Fröken

Vi har beställt titan ringar från vigselbutiken.se, leveranstiden är ca 2 veckor. Är det någon som vet ifall chansen finns att få dom lite tidigare?

• MariaMagdalena

Titanringar är jättefint, grattis! Har du någon länk till dom? Roligt att se Vi beställde våra från smyckenet.se, känner oss jättenöjda både över kvalitet och bemötande.

Svar på tråden "billiga" förlovningsringar?