Inlägg från: Stefan och Caroline |Visa alla inlägg
  • Stefan och Caroline

"billiga" förlovningsringar?

Fröken skrev 2012-12-06 07:09:33 följande:
    Vi tänkte oss titanringar :)
    Bara ett litet tips ....

Om ni väljer titanringar så kom ihåg att ni kan aldrig minska eller förstora dem om de blir för små i framtiden :) Vi hade också tänkt att köpa titan, men fick då höra att man aldrig kan göra om dem utan då får man köpa helt nya .

Vet inte vilken summa ni gärna helst vill lägga på ringarna, men jag och min sambo handlade vitt guld på smycka och tillsammans kostade de 10.500 kr (finns ju billigare alt.)

Handla på internet är ju alltid billigare (oftast) men tänk på att ringar ser olika ut och deras storlekar kan skilja :) 
  • Stefan och Caroline
    lillsmilla skrev 2012-12-06 09:16:57 följande:
    Det där med titanringarnas begränsningar är en seglivad myt! De går visst att ändra, men det är inte alla guldsmeder som har möjligheter att göra det då de saknar både nödvändiga maskiner och ibland kunskapen!

Vi har titanringar som förlovningsringar och även min vigselring kommer vara i titan och vi är jättenöjda! Sambon har förminskat sin då den var alldeles för stor när vi fick hem den.
    Okej det visste jag inte . När vi tittade på våra förlovningsringar så sa de till oss att inte köpa titan ifall vi kanske ev. behövde ändra dem i framtiden, så därför köpte vi aldrig . Men då hade jag fel men det var det jag fick höra iaf :)
Svar på tråden "billiga" förlovningsringar?