Chicita skrev 2012-12-07 17:08:34 följande:
TS:
Jag förstår din frustration. Att dom "tränger sig före" är nog inget större problem. Och det låter ju inte så i ditt andra inlägg heller.
Men som du säger så känns det inte så genomtänkt. Inget fel i att ha ett litet bröllop med bara fika. Men då är det bra om dom inbjudna vet om det från början.
Om inte annat, så för att man själv ska kunna planera att få lite mat i magen under den dagen.
Att begära en speciell klädsel som i de flesta fall kräver att gästerna måste handla nytt och inte kan använda det som finns i garderoben kan ju också kännas lite som att det bör vara en motprestation från brudparet.
Jag hade nog förväntat mig lite dans i alla fall. Det jag förknippar 50-talet mest med är ju bilarna och musiken liksom. Så jag förstår att man tänker i dom banorna.
Även om det givetvis inte heller är ett tvång att brudparet måste arrangera något sånt.
Inget fel heller i att dom ändrar sig under resans gång, dom verkar ju i alla fall ha meddelat det på något sätt eftersom ni vet om det redan nu, och inte fick veta det när ni kom dit.
Men det jag uppfattar som att du blir mest ledsen över är ju att när ni lägger både tid och pengar på att närvara på deras bröllopsfest så att brudgummen i alla fall har några släktingar där, och att dom då inte ens kan svara på OSA i tid, utan att ni måste tjata på dom.
Och att efter mycket ansträngningar från er sida att få ett svar, så väljer hon att inte komma.
Det blir ju lite som att markera att ni inte betyder något för dom...
Försök att vara "the bigger person" här.
Om inte annat så har ni gott samvete sen i framtida kontakt med dom.
Och det är helt ok att bli ledsen och frustrerad.
Det är sättet man agerar på när man blir det som visar på vilken typ av människa man är
Du har förstått helt rätt, jag har inte alls något emot ett litet bröllop, man gifter sig för sin egen skull och inte för att bjuda gäster på den finaste menyn och de bästa vinerna. Grejen med detta var att vi hade inte fått reda på något om inte min m2b hade frågat sin bror.
När hans bror var här på svensexa så frågade jag hur det gick med planeringen så sa han att han knappt har haft nåt med det att göra men att han hade fått i uppdrag att ringa cateringfirman men att de ville ha 10.000 varpå jag svarade att det är ju ingenting (eftersom jag trodde att det var middag det var tal om och dessutom har de bjudit 50 gäster) och han då sa att nä, då får det bli Ica Maxi och när vi då fick reda på att det alltså inte blir någon middag så undrade min m2b (han frågade detta efter svensexan varit alltså) hur de tänkt eftersom de skrivit 50-tals inspirerat och utan fest blir det ju lite konstigt och då fick vi reda på att de helt plötsligt menade att det var vigseln som skulle vara 50-tal. Och om vi inte fått reda på att det inte blir middag så hade vi ju gått hungriga och dessutom köpt onödiga kläder. JAG tyckte det skulle bli superkul med 50-tal och sa att jag går all-in, tyckte att har vi nu tackat ja så har vi ju tackat ja till att följa klädkoden också vilket som sagt skulle bli kul men såklart kostar det och hade känts jäkligt dumt att komma med världens stajl och sen så var det totalt i onödan.
Sen blir det ju lite dubblet som du säger, att de skickar en inbjudan med den klädkoden, skriver att det blir middag och vi tackar ja i tid, talar om för hans bror att vi letar kläder, att det sen inte alls kommer vara som de sagt och att de inte ens kan svara i tid till VÅRT bröllop samt inte anstränga sig (eller ja, HON kan tydligen inte det) på samma sätt för vår skull.
Som jag skrev tidigare så kommer vi ju hålla god min och vi kommer för hans brors skull och vara glada, eller iaf låtsas vara det, för deras skull men blev så irriterad och sur att jag var tvungen att få ur mig skiten
Pratat om detta med min blivande och sagt att självklart åker vi dit och närvarar oavsett vad vi tycker om hans val och deras snurriga planering, han har inte haft det så himla lätt och tror hans bror får mer ut av att vi är där än vad vi "förlorar".