Inlägg från: Alyllyra |Visa alla inlägg
  • Alyllyra

Hur kan man ha krav på klädsel samt skriva att det bjuds på middag när det sedan visar sig vara varken fest eller middag efteråt?

Knepigt att bjuda in till middag så att gästerna förväntar sig det och sen inte bjuda på middag. De hade ju lika gärna kunnat utelämna den delen. Det känns, som du säger, lite hafsigt planerat... 
    Men försök att vara glad för deras skull! Om de nu absolut måste gifta sig före er, så låt dem vara. Om det blir slarvigt och hafsigt så får det väl bli det, då kommer ju alla komma ihåg erat fina, genomplanerade bröllop så mycket bättre, eller hur? Oskyldig

Synd på alla pengarna du har lagt ut på klänning och resa bara, men du hade kanske köpt en ny klänning även om det inte var "50-talsinspirerat" (håller helt med btw, vad är en 50-talsinspirerad vigsel?). Se det som att du gör en uppoffring för din blivandes familj och att du visar att du är en bra människa även om inte din svågers nya verkar ha samma synsätt på saken.
    Men ärligt talat, om hon inte kan ordna med barnvakt med flera månaders framförhållning låter det som att hon inte vill vara där, och hur mycket vill du ha henne där då egentligen?

Mitt svar var kanske inte det bästa, inser jag nu när jag läser igenom det... Det var inte alls menat som ett, "äsch, ryck upp dig!"-svar, utan bara som ett annat sätt att se det på. Du får mer är gärna spy galla över saker som irriterar Solig 

Svar på tråden Hur kan man ha krav på klädsel samt skriva att det bjuds på middag när det sedan visar sig vara varken fest eller middag efteråt?