• lillapia

Har ni bestämt er vilka hår ni ska ha på bröllopsdag?

Jag är bara nyfiken om ni har bestämt er hur ni ska ha hår på er bröllop?
    Jag vet ungefär men vill kolla med frisör och prova olika så kan jag se vilka jag gillar bäst.

Visa gärna bilder.. =) 

• Svar på tråden Har ni bestämt er vilka hår ni ska ha på bröllopsdag?
  • maxmamma

eh va? Vad menar du med hår? det som sitter på huvudet eller vilket hår?Obestämd

jo jag ska ha hår på huvudet när jag gifter mig, tänkte inte raka av det iaf o inte använda peruk heller.

hår på övriga kroppen blir nog bort tagetFörvånad 

• stormhelen
    maxmamma skrev 2012-12-08 16:38:23 följande:
    eh va? Vad menar du med hår? det som sitter på huvudet eller vilket hår?Obestämd

jo jag ska ha hår på huvudet när jag gifter mig, tänkte inte raka av det iaf o inte använda peruk heller.

oj, hehe. Blev alldeles full i skratt av ditt svar, då jag tänkte lite likadant. Men jag antar att du TS undrar hur våra bröllopsfrisyrer ska se ut eller såg ut.

Nu har inte jag köpt min bröllopsklänning än, så jag har inte bestämt något definitivt än.Jag är däremot relativt säker på att jag vill ha det helt uppsatt iaf.

Här är några olika frisyrer som jag hittat på lite olika ställen på internet.

• Chicita

Jag är ju redan gift. Och ja jag hade hår på min bröllopsdag Flört
    Men jag tror ju att det var frisyr du menade...
    Så här såg min frisyr ut

• maxmamma

jo nånstans så fattade jag oxå att det var frisyr hon menade men kunde inte låta bli att apa mig lite när frågeställningen såg ut som den görTungan ute

min frisyr blir nog som chicitas men kommer att ha ett diadem med röda stenar uppe på huvudet o en slöja fästad under hårbullen.

men erkänna att jag var lite rolig i mitt första inlägg Flört 

• PiaB

För mig är det lätt. Jag har alltid kort hår och då snackar vi superkort! Spretigt och rörigt ska det vara Skillnaden till bröllopet blir att jag (nog) gör slingor eller färgar i en annan färg än jag brukar så det känns annorlunda.

• lillapia
    maxmamma skrev 2012-12-08 16:38:23 följande:

Haha, jag är för trött när jag skrev, ja jag menar bröllopsfrisyrer :D
  • lillapia
    stormhelen skrev 2012-12-08 17:12:46 följande:

oj, hehe. Blev alldeles full i skratt av ditt svar, då jag tänkte lite likadant. Men jag antar att du TS undrar hur våra bröllopsfrisyrer ska se ut eller såg ut.

Nu har inte jag köpt min bröllopsklänning än, så jag har inte bestämt något definitivt än.Jag är däremot relativt säker på att jag vill ha det helt uppsatt iaf.

Här är några olika frisyrer som jag hittat på lite olika ställen på internet.

Jättesnygg, vackert.. =)
  • lillapia
    Chicita skrev 2012-12-08 17:40:06 följande:
    Jag är ju redan gift. Och ja jag hade hår på min bröllopsdag Flört
    Men jag tror ju att det var frisyr du menade...
    Så här såg min frisyr ut

Jättefin på dig =)
  • lillapia
    PiaB skrev 2012-12-09 13:15:52 följande:
    För mig är det lätt. Jag har alltid kort hår och då snackar vi superkort! Spretigt och rörigt ska det vara Skillnaden till bröllopet blir att jag (nog) gör slingor eller färgar i en annan färg än jag brukar så det känns annorlunda.
    Vad bra att det blir lätt för dig, jag vet fortfarande inte vad jag vill ha men jag vet ändå ungefär och ska boka en tid hos frisör så vi får testa olika o se vilka är bäst =). 
  • lillapia
    maxmamma skrev 2012-12-08 23:27:24 följande:
    jo nånstans så fattade jag oxå att det var frisyr hon menade men kunde inte låta bli att apa mig lite när frågeställningen såg ut som den görTungan ute

min frisyr blir nog som chicitas men kommer att ha ett diadem med röda stenar uppe på huvudet o en slöja fästad under hårbullen.

men erkänna att jag var lite rolig i mitt första inlägg Flört 
    =). Det låter snygg med röda stenar..
  • lillapia

Jag kan tänka mig så här..

• stormhelen
    lillapia skrev 2012-12-09 20:01:05 följande:
    Vad bra att det blir lätt för dig, jag vet fortfarande inte vad jag vill ha men jag vet ändå ungefär och ska boka en tid hos frisör så vi får testa olika o se vilka är bäst =). 
    Jag tror att det är klokt att rådgöra med frisören om vad som passar just din ansiktsform osv. De är ju kunniga och ni kommer nog att komma gemensamt fram till en bra frisyr som du trivs. Du får lägga upp en bild om du gör en provuppsättning så vi får se vad det blev för frisyr. Nu är man ju så nyfiken på hur det kommer att bli. Flört 
  • Chicita

Ta med dina inspirationsbilder till frisören och fråga om hon/han med inspiration av bilderna kan göra en frisyr som passar dig och din ansiktsform.
    Ta gärna med en bild på klänningen och kanske inspirationsbild på buketten också så kommer dom hjälpa dig att få den bästa frisyr du kan få Glad 

• Fru Kauko

Jag vill ha utsläppt, snelugg och lockar.
    Inget avancerat och sen en tiara på det :)

--:2012-06-17 :--
  • sommarvinter

Jag har inte riktigt bestämt mig men det blir nog någon a de här:

Tror jag... får se vad som passar till klänningen när den är kommen.
Svar på tråden Har ni bestämt er vilka hår ni ska ha på bröllopsdag?