• lillapia

Solbrun spray??

Jag vill inte sola i solarium för jag får då fula pigmentfläckar så jag har inte solat sen många år.
    Jag vill ändå inte vara blek på bröllopsdag trots jag ska gifta mig i juni nästa år och funderar på gå till nån o gör solbrun spray eller vad det heter nu men är det dålig idé? 

• Svar på tråden Solbrun spray??
  • TheD

Spraytanning? Har inte gjort det men jag har läst på hemsidor där du kan göra det att du ska göra det några gånger för att det ska bli resultat och hålla. Men vad som är bäst för dig vet jag inte. Gå till en salong och fråga.

Har blivit sprayad hemma, inför studenten några år sen. den sprayen var bra för det såg inte fake ut ;) men om du ska spraya själv så måste du planera. För står du rakt upp och ner och någon sprayar dig kommer delar av färgen att landa på fötterna.... så hemma ska man helst bli sprayad liggandes hihi

• Annamolly

Jag brukade gora detta hemma nar jag var yngre och jag tyckte att mina klader blev gula av det. Akta brudklanningen! Jag kommer nog att sola solarium for den forsta och sista gangen i mitt liv...

2013.06.22 Samos, Grekland
  • Chicita

Spraytan kan göra dig orange, och det kan se väldigt fejkat ut.
    Men det kan också bli väldigt bra.

Enda sättet att veta hur din hud reagerar är att prova. Glad 

• Pillan

Intressant fråga, funderar också på hur jag ska göra...

• Chicita

Jag kan berätta hur jag resonerade. Jag var först rädd att se blek ut. Speciellt med den där vita klänningen.

Jag blir nämligen aldrig brun. Min hud blir röd och sen flagnar jag och så är jag vit igen...
    Möjligtvis kan jag få så pass med färg att det syns vart jag haft BH-banden (om man tittar noga). Däremot får jag massor med fräknar.

Efter att ha testat solarium (utan resultat) och olika BUS-krämer osv så insåg jag att om jag fick någon färg så såg det ytterst fejkat ut på mig. Så varför försöka vara något jag inte var.
    Jag är inte brun, jag kommer aldrig bli det. Så det var väl lika bra att vara så där "aristokratiskt blek" då Flört 
    Därför valde jag ivory i stället för kritvitt, så att jag inte skulle se så rosa ut i hudtonen och så valde jag att ha ett färgat band i halsringningen. Även om det inte satt precis i kanten så blir det ändå ett avbrott mot allt det vita mellan mig och klänningen så att säga.

Så här blev det - bleknos som jag är

• lillapia
    Chicita skrev 2012-12-08 17:29:55 följande:
    Jag kan berätta hur jag resonerade. Jag var först rädd att se blek ut. Speciellt med den där vita klänningen.

Jag blir nämligen aldrig brun. Min hud blir röd och sen flagnar jag och så är jag vit igen...
    Möjligtvis kan jag få så pass med färg att det syns vart jag haft BH-banden (om man tittar noga). Däremot får jag massor med fräknar.

Efter att ha testat solarium (utan resultat) och olika BUS-krämer osv så insåg jag att om jag fick någon färg så såg det ytterst fejkat ut på mig. Så varför försöka vara något jag inte var.
    Jag är inte brun, jag kommer aldrig bli det. Så det var väl lika bra att vara så där "aristokratiskt blek" då Flört 
    Därför valde jag ivory i stället för kritvitt, så att jag inte skulle se så rosa ut i hudtonen och så valde jag att ha ett färgat band i halsringningen. Även om det inte satt precis i kanten så blir det ändå ett avbrott mot allt det vita mellan mig och klänningen så att säga.

Så här blev det - bleknos som jag är

Å vad fin du är på bild, vacker klänningen..
    Självklart ska man vara sig själv och inte försöka vara nån, jag har aldrig varit blek utan blir alltid lätt brun men jag undviker sol mycket nu på flera år på grund av pigmentfläckarna som jag fick på ansikte, det blev ful så jag försöker undviker sol.
    Jag trivs jättebra att vara brun och känner mig extra vacker =) men vill inte sola solarium eller sola mycket så därför är jag nyfiken på solbrun spray..  
  • lillapia
    Chicita skrev 2012-12-08 00:11:02 följande:
    Spraytan kan göra dig orange, och det kan se väldigt fejkat ut.
    Men det kan också bli väldigt bra.

Enda sättet att veta hur din hud reagerar är att prova. Glad 
    Tack fär varning, vill inte se orange ut, haha. 
    Men som sagt jag kan alltid prova någon gång snart så får jag se om det passar mig .  
  • lillapia
    Sara 120707 skrev 2012-12-08 14:47:51 följande:

Jag funderade också på detta innan bröllopsdagen men löste det med att köpa brunutansol våtservetter på kicks.

De funkade jättebra till min hudton iaf, billiga och lätta att applicera.

www.kicks.se/kicks-/hudvard/solprodukter/brun...

Jättebra att det funkar för dig, kanske ska testa jag med =)..
  • lillapia
    TheD skrev 2012-12-07 22:54:46 följande:
    Spraytanning? Har inte gjort det men jag har läst på hemsidor där du kan göra det att du ska göra det några gånger för att det ska bli resultat och hålla. Men vad som är bäst för dig vet jag inte. Gå till en salong och fråga.

Har blivit sprayad hemma, inför studenten några år sen. den sprayen var bra för det såg inte fake ut ;) men om du ska spraya själv så måste du planera. För står du rakt upp och ner och någon sprayar dig kommer delar av färgen att landa på fötterna.... så hemma ska man helst bli sprayad liggandes hihi
    Vad heter spray när du gjorde inför studenten??
  • Chicita
    lillapia skrev 2012-12-09 19:53:21 följande:
    Tack fär varning, vill inte se orange ut, haha. 
    Men som sagt jag kan alltid prova någon gång snart så får jag se om det passar mig .  
    Ja eftersom du har tid så skulle jag (om jag var du) gå och köra en omgång och se hur det blir.
    Skriv upp vart du gjorde det och vilket medel dom använder (och om det fanns olika styrkor) så du vet att det blir samma sak nästa gång du kör Glad 

När det gäller BUS-produkter i övrigt så kan du ju alltid testa hemma. Varför inte två produkter samtidigt, en på varje ben Flört 
    Ingen som ser ändå nu på vintern när man har långbyxor eller i alla fall strumpor/tights på sig Tungan ute 
  • annika01

I hälsokostbutiker finns det betakaroten som man äter för att få en fin brun färg och för att inte bränna sig så lätt när man är i solen. Det finns olika märken ex: maxosol eller solarin som är bra. Alltså vitaminer som hjälper huden inifrån!

• Annamolly
    annika01 skrev 2012-12-09 22:07:37 följande:
     I hälsokostbutiker finns det betakaroten som man äter för att få en fin brun färg och för att inte bränna sig så lätt när man är i solen. Det finns olika märken ex: maxosol eller solarin som är bra. Alltså vitaminer som hjälper huden inifrån!
    Funkar detta? Har du provat? Jag tror jag gjorde det nar jag var liten, men jag har for mig att jag aldrig markte nagot direkt "resultat", haha.
  • TheD
    lillapia skrev 2012-12-09 19:55:55 följande:
    Vad heter spray när du gjorde inför studenten??
    Studenten var 2005 ;) Kommer inte ihåg namnet på sprayflaskan.
  • annika01
    Annamolly skrev 2012-12-10 20:57:19 följande:
    Funkar detta? Har du provat? Jag tror jag gjorde det nar jag var liten, men jag har for mig att jag aldrig markte nagot direkt "resultat", haha.
    Ja, det funkar men det är lite olika från person till person vilket resultat man får. Jag som har väldigt ljust pigment blir ju inte knallbrun som vissa andra kan bli men jag känner att jag får lite färg så jag slipper vara likblek. Det blir även bättre resultat om man tillbringar lite tid i solen (måttligt alltså, inte ligga och "pressa") Men det gäller att man äter betakaroten i minst 3 veckor innan för att man ska hinna få färg. Jag som lätt blir röd annars och ibland får solexem upplever att jag slipper det.
  • Chicita

Och jag får ingen effekt över huvud taget av betakaroten.
    Varken om jag solar samtidigt eller bara äter tabletterna. Har testat flera olika fabrikat också...

Men det är som sagt olika från person till person. En fd jobbarkompis blev knallbrun bara av att äta tabletterna.
    Det har att göra med vilken typ av pigment man har i huden Glad 

• Annamolly

Hmm, jag tanker prova detta och rapportera tillbaka i en trad om nagra manader! :)

• sandralinder

Spray tan på salong hade jag gjort. Dock dagen innan då det färgar av sig under natten, dagen därpå ser du däremot jättefräsch ut! =) 

• sandralinder

Det kostar förresten ca 200-300kr på salong och då får du ett fint jämt resultat :) 

• Chicita
    sandralinder skrev 2012-12-12 13:05:16 följande:
    Spray tan på salong hade jag gjort. Dock dagen innan då det färgar av sig under natten, dagen därpå ser du däremot jättefräsch ut! =) 
    Under förutsättning att din hud funkar med kemikalierna i spraytan. Flört
    Vissa blir orange och inte bruna liksom...

Jag brukar inte få någon färg alls i princip, eller så blir jag orange om det inte bara är kemikalier som ska ändra färgen på yttre hudlagret utan även ren färg dom sprayar på (som att spraymåla en stol eller nåt liksom) 
Svar på tråden Solbrun spray??