Bröllop i jönköpingstrakten 2013?
Någon som ska gifta sig i Jönköpingtrakten 2013?
Tänkte vi kunde ge varandra lite tips =)
Mvh Emelie
Någon som ska gifta sig i Jönköpingtrakten 2013?
Tänkte vi kunde ge varandra lite tips =)
Mvh Emelie
Trevligt =). Jo vi har kommit en bra bit på vägen faktiskt!
-Inbjudningskorten är scrappade o skickades iväg november månad
-Klänning med tillbehör och skor inhandlade
-Mannens kläder provade och bokade
-Frisör bokad för mig o tärnan, jag ska göra både uppsättning o make-up där
-Vigselringen är klar, kommer att ha min mammas gamla (det enda som behöver göras är att förminska den och sätta in några extra stenar i min förlovningsring)
-Har även målat ett par stora lyktor i vitt och små värmeljushållare som vi ska ha som bordsdekoration på buffébordet i vitt o lila (vårt färgtema är lila, silver och vitt)
-Fixat serveringspersonal
-Vart inne o pratat med en florist på torpa om mina idéer och önskningar
-Gästbok inhandlad där gästerna kan skicka lyckoönskningar (min bror har oxå lovat att ta kort på alla gäster så vi kan scrappa ihop bilder på gästerna med det de har skrivit)
-Bestman, brudtärna och toastmaster klara
Hur långt har ni kommit??
Nice!! Jag såg svaret =D Då har vi nog kommit ungefär lika långt, roligt!!! När vad det ni skulle gifta er?? Har du tänkt något på hur du vill ha brudbuketten?
Kram!
Nice!! Jag såg svaret =D Då har vi nog kommit ungefär lika långt, roligt!!! När vad det ni skulle gifta er?? Har du tänkt något på hur du vill ha brudbuketten?
Kram!
Jag skriver mest i Smålandstråden, www.brollopstorget.se/Forum-5-49/m4189346.html , känns lite dubbelt nu ju! :p
Men vi gifter oss 15e juni 2013 vid Domsands! :)
Vi är också från Jönköping, gifter oss i aug och har knappt fixat något än. Jag som trodde att jag skulle börja och fixa i tid. Men men det blev inte så, blir väl en massa stress på slutet istället (precis så jag inte ville att det skulle bli).
Ja precis, i den kyrkan vi ska ha vigseln fanns det fasta tider 12.30, 14.00, 15.,30 och 17,00. Vi ville ha kl 14.00 först men den var redan bokat så det fick bli 15.30 och nu i efterhand känns det mycket bättre, man slipper gå upp alltför tidigt på morgonen och hinner med både frisören o fotograferingen innan vigseln (då man ser som bäst ut, efter vigseln kanske man är lite varm osv)
Men har ni bokat en kyrka än? Eller ni kanske ska gifta er borgligt? Har ni satt ett datum??
Ska ni gifta er till sommaren kan det vara en god idé att börja skriva på inbjudningarna och bestämma lite tider osv. 6 månader innan bröllopet brukar vara en god tid för inbjudningskort.
Kram!
Aha okej, men det är ju så kul att planera o fixa med lite till bröllopet och sen behöver ni ju inte få nån panik när det närmar sig nu när du hunnit med så mycket redan!! =)
Jag har oxå bestämt mig för hur brudbuketten ska se ut, vill bl a ha pioner antingen i vitt eller lila, vita rosor, nejlikor.
Jag ska göra min bukett hos Mimosa på torpa, vart inne där ett par ggr och haft mail kontakt med dom om lite priser osv, super duktiga!!