Anonym (förstår) skrev 2012-12-11 14:50:46 följande:
Jag vet hur det är. Min sambo har ”inga problem med droger” och han ”använder inga droger”. Men han röker på ibland, det är nämligen ”inte droger”. Ibland betyder just nu kanske en gång per 14 dagar men det är väldigt olika. Det sista har det varit så ofta iallafall pga dödsfall i familjen nyligen. Det är väldigt lätt att få tag på då hans bror röker på varje dag sedan fem år tillbaka (minst). Det tycker jag är både ett problem och visst fan är gräs droger. Det är väldigt lätt att märka när min sambo rökt på, mest för att det är väldigt mycket frågor och uppmärksamhet på mig (jobbigt mycket), men också så äter han mer, glömmer allt och somnar lätt och han blånekar till att vara påverkad. Jag avskyr detta som pesten och det skrämmer mig fruktansvärt, det går inte att lita på honom. Jag skulle vilja säga att ni skall prata om det, men jag vet att det är troligt att han ljuger om det. Min sambo har ljugit om det många gånger, för att han ”måste” ljuga om det då jag ”överreagerar”/”blir galen”.
Många som röker på tycker inte det är någon big deal. Om det är vad han gör så vill han inte oroa andra eftersom det inte är ett problem, det är ju lagligt i holland, vi är bara känsliga här, alkohol är värre, bla bla. Samtidigt så är det ju en ikörsport till värre saker och att ha den attityden brådar inte gott.
Om ni bor ihop är det ju lätt att söka igenom hans rum/lägenheten. Jag tycker inte en person som tar droger förtjänar integritet när det handlar om vårt liv, jag har inga problem att rota fram sanningen om jag vet/misstänker starkt att han ljuger för mig.
Vad är det för droger du misstänker? Hur är hans beteende konstigt, är han argare, gladare, flummig, agressiv?
Usch då, känner med dig! Om du vill så kan vi stötta varandra här lite i tråden? vet att jag i alla fall tycker att det är otroligt jobbigt, så jag förstår om du också mår dåligt av det?
Vi bor inte ihop, han bor hemma hos sina föräldrar. Så tyvärr kan jag inte göra så, men hans mamma har ju faktiskt kollat en gång, hon fick en känsla och hittade en sån grej i någon låda.
Hans mamma sa att hon trodde att det var hasch, och det tycker jag är illa nog, för det är ju som sagt en inkörsport till värre grejer, och man vill ju inte precis vänta på att det ska bli värre.. :(
Han blir lätt irriterad och arg, somnar lätt och varsomhelst i princip, han vänder gärna bort uppmärksamheten från sig själv om han tycker att jag frågar för mycket. Han ljuger rätt mycket om helt onödiga saker, som vart han är osv...