Inlägg från: Anonym (låt bli droger) |Visa alla inlägg
  • Anonym (låt bli droger)

Drogproblem.. :-( hjälp!

håller med passionsblomman

denna gång väljer jag att gömma mig bakom ett anonymt nick då jag vet att många ur mitt fd liv finns här o snokar o jag vill inte ha med dem att göra o de ska låta bli mig, jag har blivit trakaserad av dem tillräckligt privat så därför är jag feg tar ett anonymus nick idag.

ställ honom mot väggen o tala om att droger inte är OKEJ i ert gemensamma liv.

Och tro mig, många väljer drogen framför partnern. har oxå egna erfarenheter av droger o dess verkan.

har tyvärr själv haft en sambo som drogat till och från under våra år ihop o även  jag började droga men hann inte bli fast i ett missbruk, det räckte för mig att lägga in mig på behandlingshem o efter det har jag aldrig använt en drog o det är snart 7år sedan.

vi är inte ett par idag, utan vi separerade o nu har jag en annan man i mitt liv som aldrig har provat på droger, aldrig rökt o är väldigt försiktig med alkohol.

han vet att jag använt droger för länge sedan o jag själv är väldigt försiktig med alkohol själv.

nä vill han ha dig som flickvän o sambo då får han lägga in sig på behandlingshem o bli ren från allt sånt skit o sen beror det lite på vad för droger han använder om det räcker med avgiftning o behandlingshem eller om han måste använda metodon för att få bort abstinensen.

förmodlligen kommer han blåneka o bli arg.

det beror ju faktiskt på att man vet att man gör fel o dessutom blir påkommen med det, då mår man inte så bra kan jag lova.

men det enda ni kan göra är att försöka få honom att förstå att livet blir till ett helvete om man fastnar i missbruksträsket, o ju länge tid man knarkar dessto svårare blir det att bi fri från det.

låt honom bli arg o låt honom förstå att ska ni ha ett gemensamt liv då måste drogerna bort o aldrig mer komma tillbaks.

om han börjar argumentera om att nån polare skvallrat så håll inte med utan säg bara att det är nått du/hans föräldrar känner på sig o det är därför ni frågar o för att ni bryr er om honom o vill honom väl.

ta det försliktigt o fråga lugnt o låt honom oxå få bli arg o ha känslor, det brukar lugna ner sig med tiden om man har lättare att ta åt sig vad andra säger när man fått brusa klart. 

men det är ju så olika, en del blir heltänd o fast i drogträsket efter några haschciggisar, o börjar tidigt med amfetamin eller nått tyngre än då.

och en del kan röka på nån gång i månaden till o från i sitt liv o inte fastna i nått tyngre utan nöjer sig med nån pinne då o då.

jag kan bara säga som så att jag rökte hasch för många många år sedan kring 20års åldern o blev inte fast i drogerna då rökte inte på mer än nångång hemma med dåvarande när vi var barnledig o det kanske blev 5-6 gånger vi rökte på under ett år för att sen va helt rena

jag var ren men jag vet att min dåvarande försvann några kvällar o drog väl i sig amfetamin till och från under de år jag var ren men inte han

Jag var 29år när jag testade amfetamin med samma man som jag skrev ovan, knarkade amfetamin ca 4månader innan allt det tog slut o lades in på behandlingshem.

det är nästan 7år sedan jag blev drogfri, har aldrig tagit en drog igen efter det, och är väldigt sparsam med alkoholen.

kan dock nämna att jag var allt för förtjust i alkohol när jag var ung i 14-18års åldern o mina föräldrar började hota med antabus o terapi mot alkohol suget.

efter mycket vånda o tårar o svett o gråt o skrik så lyckades jag med deras hjälp komma från alkoholen o just därför drickar jag inte så ofta o såna mängder längre, tror inte jag skulle bli alkis idag men vill vara på den säkra sidan o inte utmana öder så att säga.

och alla som brukar/missbrukar droger alkohol eller spel eller är sexmissbrukare vägrar erkänna för sig själv o för sin omgivning  att de har problem.

och när man blir påkommen då går man in i försvarspositon o fäller alla taggar ut på en gång.

nej att smyga o snoka o försöka hitta hintar om han röker på eller drogar på annat vis leder inte till nått vettigt.

ställ honom mot väggen o kräv att han ska låta bli drogerna om han vill ha dig kvar o att om han inte kan sluta själv så ta hjälp av behandlingshem o terapi.

Du kan inte bli behandlingshem eller behandlingsassisten åt honom, det måste de som är utbildad o kan rehabilitera ta hand om o du ska vara en stötte pelare som visar att det han gör är för både sitt o erat bästa o visa att du bryr dig o finns där medans han har jobbigt. 

Svar på tråden Drogproblem.. :-( hjälp!