• sirifredde

1 månad kvar tills hindersprövningen skall in

I dag på dagen är det 1 månad tills hindersprövningen skall in :) Känns lite pirrigt vill bara att tiden skall rusa ;) Är ju även 5 månade kvar tills vi skall säga JA =) Tyckte de nyss var att vi satt och planerade att gifta oss:) Är det några fler som skall skicka in pappren i januari?

• Svar på tråden 1 månad kvar tills hindersprövningen skall in
  • söt nöt

Vi har exakt 5 månader kvar idag. Så en månad kvar innan vi kan skicka in hindersprövningen. 

• FruW

Vi har också 5 månader kvar tills det smäller.Glad Kommer att besöka registreringskontoret i England (där vi ska gifta oss) när vi är där över nyår, så då blir det officiellt!

Måste man skicka in papprena så tidigt, eller vill ni bara vara ute i god tid?

Tiden rusar iväg, snart är det dags! (Fast först ska vi väl ha en lång och kall vinter, verkar det som...)

• sirifredde

Vad jag vet är dem giliga i 4 månader innan bröllopet så vi skickar in dem snarast så vi vet att dem kommer in. Vi kör lite safe:) Vi ska åka på bröllopsresa dagen efter och tänkte då ¨ändra efternamnen i efterhand. Hur skall ni göra ?

FruW skrev 2012-12-11 21:39:36 följande:

Vi har också 5 månader kvar tills det smäller.Glad Kommer att besöka registreringskontoret i England (där vi ska gifta oss) när vi är där över nyår, så då blir det officiellt!

Måste man skicka in papprena så tidigt, eller vill ni bara vara ute i god tid?

Tiden rusar iväg, snart är det dags! (Fast först ska vi väl ha en lång och kall vinter, verkar det som...)

• maxmamma

hejja o grattis det går framåt tjejen.

åh njut lite av planerandet åt mig oxå som bara går o räknar ner dagarna 

• sirifredde

tack ja det ska ja göra:)

maxmamma skrev 2012-12-11 23:36:47 följande:
    hejja o grattis det går framåt tjejen.

åh njut lite av planerandet åt mig oxå som bara går o räknar ner dagarna
  • mirre01

vi ska med snart få skicka in den :) woho, gifter oss i maj :) 

• sirifredde
    Ja det måste kännas kanon
  • Alyllyra

Tänk på att den är giltig i fyra månader från att ni har fått den godkänd. Dvs. ogiltig efter fyra månader. Så om ni får den fort kan det bli tight mellan vigseldatum och utgångsdatum. Men det har ni förstås koll på!

• söt nöt

för våran del är det som jag skrev "vi kan skicka in den". Vi kommer troligen skicka in den i feb någon gång. Vi kommer skicka in namnändringen för mig med en gång. Så allt blir klart. Jag har änå inget giltligt pass och vi ska inte åka direkt efter heller. 

• FruW
    sirifredde skrev 2012-12-11 22:15:30 följande:
    Vad jag vet är dem giliga i 4 månader innan bröllopet så vi skickar in dem snarast så vi vet att dem kommer in. Vi kör lite safe:) Vi ska åka på bröllopsresa dagen efter och tänkte då ¨ändra efternamnen i efterhand. Hur skall ni göra ?
    Vi ska också ändra namnen i efterhand, dvs efter bröllopet, eftersom vi skickar in namnändringsblanketten samtidigt som vi skickar in det utländska vigselbeviset till Skatteverket. Förstår att ni väntar med att ändra namnen till efter bröllopsresan, hade blivit krångligt annars!
  • LadyD

Om man har gilltigt pass och köper biljetten med samma namn som passet så är det inga problem att ändra namnet på en gång.
    Har läst det här på BT och min kompis som jobbar på Check in på Arlanda har bekräftat det.
    Bara så ni vet Solig 

• FruW
    LadyD skrev 2012-12-13 03:22:51 följande:
    Om man har gilltigt pass och köper biljetten med samma namn som passet så är det inga problem att ändra namnet på en gång.
    Har läst det här på BT och min kompis som jobbar på Check in på Arlanda har bekräftat det.
    Bara så ni vet Solig 
    Tack, bra att veta! Har faktiskt funderat på hur det funkar, för jag vet att det finns en del som åker iväg direkt efter bröllopet. Det är ju ett tips till er i tråden som vill resa direkt efter. Har för mig att det kostar extra att ändra namnen i efterhand, men är gratis om man gör det i samband med vigseln :)
  • sirifredde

Låter ju bra det. Då kan man fylla in blanketten då man just haft vigseln då?

LadyD skrev 2012-12-13 03:22:51 följande:
    Bara så ni vet Solig
  • LadyD

Ja ni byter namn vid vigseln precis som ni tänkt. Sen när ni reser är det viktigt att ni har samma namn på biljetterna som på passet! Då spelar det ingen roll om namnbyte är färdigt eller inte här hemma. Det kollar ju inte dom upp. Dom ser bara att biljetten stämmer med passet ;)

• sirifredde
    LadyD skrev 2012-12-14 07:42:35 följande:
    Ja ni byter namn vid vigseln precis som ni tänkt. Sen när ni reser är det viktigt att ni har samma namn på biljetterna som på passet! Då spelar det ingen roll om namnbyte är färdigt eller inte här hemma. Det kollar ju inte dom upp. Dom ser bara att biljetten stämmer med passet ;)
    Då är det lugnt =)Bokade biljetterna i mitt gamla efternamn:) Sambon börjar längta till Grekland :)
  • lordoz

I Norrköping får man inte boka vigselförättare (ska gifta oss borgerligt) förrän hindersprövningen är klar...

Så vi skickade in den igår och ska gifta oss 6/4, så vi kommer klara oss inom ramen...

• LadyD

Sirifredde Då kan ni åka lugnt! Va härligt med Grekland! Ja nu längtar man verkligen bort!

Svar på tråden 1 månad kvar tills hindersprövningen skall in