Inlägg från: FruW |Visa alla inlägg
  • FruW

1 månad kvar tills hindersprövningen skall in

Vi har också 5 månader kvar tills det smäller.Glad Kommer att besöka registreringskontoret i England (där vi ska gifta oss) när vi är där över nyår, så då blir det officiellt!

Måste man skicka in papprena så tidigt, eller vill ni bara vara ute i god tid?

Tiden rusar iväg, snart är det dags! (Fast först ska vi väl ha en lång och kall vinter, verkar det som...)

• FruW
    sirifredde skrev 2012-12-11 22:15:30 följande:
    Vad jag vet är dem giliga i 4 månader innan bröllopet så vi skickar in dem snarast så vi vet att dem kommer in. Vi kör lite safe:) Vi ska åka på bröllopsresa dagen efter och tänkte då ¨ändra efternamnen i efterhand. Hur skall ni göra ?
    Vi ska också ändra namnen i efterhand, dvs efter bröllopet, eftersom vi skickar in namnändringsblanketten samtidigt som vi skickar in det utländska vigselbeviset till Skatteverket. Förstår att ni väntar med att ändra namnen till efter bröllopsresan, hade blivit krångligt annars!
  • FruW
    LadyD skrev 2012-12-13 03:22:51 följande:
    Om man har gilltigt pass och köper biljetten med samma namn som passet så är det inga problem att ändra namnet på en gång.
    Har läst det här på BT och min kompis som jobbar på Check in på Arlanda har bekräftat det.
    Bara så ni vet Solig 
    Tack, bra att veta! Har faktiskt funderat på hur det funkar, för jag vet att det finns en del som åker iväg direkt efter bröllopet. Det är ju ett tips till er i tråden som vill resa direkt efter. Har för mig att det kostar extra att ändra namnen i efterhand, men är gratis om man gör det i samband med vigseln :)
Svar på tråden 1 månad kvar tills hindersprövningen skall in