Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

Hinner nog inte spara ihop tillräckligt med pengar till den dag vi vill gifta oss. Är ett lån ett alternativ??

Personligen skulle jag aldrig ta lån för att gifta mig. Jag skulle antingen ha ett mindre bröllop, skjuta fram det så jag fick längre tid på mig att spara eller så bara gifta mig i all enkelhet (om det var själva vigseln som var viktig). Vad jag har förstått är det bara frimärket för att skicka in hindersprövningen som kostar, vigseln i sig är helt gratis.

Har man inte råd att spara en viss summa så förstår jag inte hur man kan tycka sig ha råd att lägga en summa på lån varje månad. Den summa man tänkte amortera borde man ju då istället kunna spara och till slut ha råd med sitt bröllop?

Men ni bestämmer ju över er egen ekonomi och det är svårt att ge råd när man inte vet hur den ser ut. Hoppas i alla fall att ni kommer fram till en lösning som passar er :)

Svar på tråden Hinner nog inte spara ihop tillräckligt med pengar till den dag vi vill gifta oss. Är ett lån ett alternativ??