Inlägg från: Sandra01 |Visa alla inlägg
  • Sandra01

Bild och pris på era ringar

Här är min förlovningsring... 1,9 mm hög och 2,5 mm bred.

Är i vitguld med briljantslipade diamanter på sidan, hela varvet.

Fick betala 18.000:- för denna.

Vigselringen skall förmodligen bli en enstensring, då samma typ av skena (1,9 hög och 2,5 bred).

Kollar då sten via USA, får mer sten för slantarna over there :)

• Sandra01

ja, jag är jättenöjd.

Velade massor fram och tillbaka innan jag till slut bestämde mig. Stenar uppepå, inga stenar alls eller så som det nu blev. Stenar på sidan. :)

Mina stenar är ju rätt små... Men, jag har för mig att smeden sa att det även finns mindre...

Kolla med en smed om du får plats med stenar.

jag är iallafall helnöjd!

Nu är det 1,5 år kvar till vi gifter oss (juni 2014) men jag letar redan efter sten till vigselringen...

• Sandra01
    Pagnie skrev 2012-12-17 05:47:41 följande:

Här är min ring. En 3 mm rak skena i vitguld med en 1.08 ct safir i mitten och två diamanter på vardera sida på 0.52 ct.
    Denna kostade ca 25 000.
    Har beställt mina vigselringar också men dom kommer i början av januari så dom kan du få se då. Det är också vitguld med en massa diamanter.

Vackert med safir... Får jag fråga hur det kommer sig att du valde just safir?

Att jag frågar är för att jag själv tittar lite på det.. Då är jag ute efter en riktigt mörkblå safir. För mig skulle den symbolisera min man som är mycket på havet.

• Sandra01
    Pagnie skrev 2012-12-18 22:37:05 följande:
    dels för att jag älskar blått och hela vårt bröllop kommer gå i blått. Sen sägs den skydda mot hat, otrohet och avund också. :D så det är fin mening med den. sen är det massa andra meningar med den också.
    Men den här är så där ljus i solljus men när den inte är i direkt solljus så är den mörkare. Dock så ska riktigt bra safirer ha denna blåklintsblå färg för att vara "bra" så att säga.

När jag berättar för vänner om safir så får jag kommentaren: Men tänk om du tröttnar!!!

Tänkte själv aldrig så innan, men sen dom sagt så så måste jag för frågan vidare till dig.... Har du tänkt i dom banorna?

En annan vän till mig säger, "vaddå tröttna!? Ringen symboliserar ju mannen och er dag! tröttnar man på ringen så har jag tröttnat på mannen" :)

Svar på tråden Bild och pris på era ringar