Inlägg från: cgosfeldt |Visa alla inlägg
  • cgosfeldt

Bild och pris på era ringar

Min och fästmannens ring har vi själva designat. Min är i 18k vitguld och har en briljantslipad diamant på 0,17 carat. Ringen är 4mm bred och 1,7mm hög. 11500kr fick vi betala för min ring och jag bara älskar den! :D

• cgosfeldt
    Sandra01 skrev 2012-12-18 09:32:58 följande:

Här är min förlovningsring... 1,9 mm hög och 2,5 mm bred.

Är i vitguld med briljantslipade diamanter på sidan, hela varvet.

Fick betala 18.000:- för denna.

Vigselringen skall förmodligen bli en enstensring, då samma typ av skena (1,9 hög och 2,5 bred).

Kollar då sten via USA, får mer sten för slantarna over there :)

Ååh gud så fint! jag har för en tid sen blivit sugen på en ring av samma typ som vigselring, tror dock att jag kan ha stött på ett problem. Min förlovningsring är bara 1,7 mm hög och frågan är om det går att göra en ring av samma typ fast bara 1,7 mm hög? Känns som om det kanske kan vara lite för tunnt tyvärr. Men är du nöjd med din ring annars? :D

• cgosfeldt
    Sandra01 skrev 2012-12-18 13:12:42 följande:

ja, jag är jättenöjd.

Velade massor fram och tillbaka innan jag till slut bestämde mig. Stenar uppepå, inga stenar alls eller så som det nu blev. Stenar på sidan. :)

Mina stenar är ju rätt små... Men, jag har för mig att smeden sa att det även finns mindre...

Kolla med en smed om du får plats med stenar.

jag är iallafall helnöjd!

Nu är det 1,5 år kvar till vi gifter oss (juni 2014) men jag letar redan efter sten till vigselringen...

Ååh vad roligt ! Ja men det är verkligen jättefint med stenar på sidan :D

Ja men det ska jag absolut ta och kolla upp, visserligen väntar vi några år med bröllop. Men känner att det kan vara skönt att veta om det jag vill ha går att tillverka över huvud taget eller om jag ska komma på någon ny ring som känns lika mycket ja... :)

Svar på tråden Bild och pris på era ringar