Inlägg från: GustavB |Visa alla inlägg
  • GustavB

Äktenskap med villkor

För mig är äktenskapsförord en självklarhet, precis som livförsäkring. Man förutsätter inte att något ska hända men OM något skulle hända så är det löst hur saker innan äktenskapet skall delas. Självklart ska man splitta på saker man köper tillsammans 50/50. Skriver från mobilen så kan inte lägga ner mer tid på svar tyvärr :) kan återkomma med mer åsikter senare.

• GustavB
    Anonym (Ledsen) skrev 2012-12-20 14:33:08 följande:
    men saken är  den oxå att vi har köpt mycket gemensamt innan vi gifter oss, och han vill tillförskanska sig även de sakerna i äktenskapsforordet. /.../
    Borde inte jag oxå rimligen få  chans att få räkna in detsamma till fördel till mig oxå då i ett äktenskapsförord??
    Självklart ska ni dela på det ni köpt tillsammans innan äktenskapet, om du har varit med och betalt på t. ex. en bil, en soffa eller TV så ser jag absolut ingen som helst anledning till varför han ska få det istället för att det ska jämfördelas. 

Det låter väldigt konstigt och köper inte alls argumentet för varför han ska få hela kakan när han betalt för hälften.  
Svar på tråden Äktenskap med villkor