Inlägg från: LindaCalle |Visa alla inlägg
  • LindaCalle

Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

Memme skrev 2013-02-19 10:39:30 följande:
    Har ni kommit fram till psalmerna själva eller ni har varit i kontakt med er vigselpräst? vi får inte reda på vilken präst vi ska ha förrens i april... :(

har gjort ett utkast av hur våra inbjudningar ska se ut så att ni kanske förstår mer kring min vikning :P

ÅH, NU är jag med! Så själva kortet ÄR egentligen det vita kan man säga :) Coolt!
    Hoppas komma till panduro i helgen för att köpa in en del till korten iaf...börjar bli dags, minst sagt ;) 
  • LindaCalle

Är ju ledig med barnen denna veckan (en av få fördelar med att vara lärare...) men jag o kidsen gick nyss dit för att hämta hem en kompis till min stora tjej. På vägen hem stötte jag på vår prälle. Jag har inte träffaat honom på flera år, men jag fick en kram och han påstod att han kände igen mig (min konfa-präst). Ja, jag vet inte, men trevligt ändå. Jag sa att han skulle viga oss den 29/6, och han undrade om vi hade bestämt det. Jag sa att det har vi. Haha...hoppas han har det uppskrivet nånstans.... ;)

• LindaCalle

Min första ide för placeringstavla var just att måla en gammal fin ram också, det är superfint!
    Egentligen mycket snyggare än mina tags, men eftersom det matchar med inbjudningarna etc så kör vi nog på den iden! Men jag ÄR svag för målade ramar ;)

Vi kommer ha sådana ramar målade i olika färger till gäst-fotograferingen som sker för frivilliga under minglet.

Förresten, läste på nån sida att på TGR (den där billighetsaffären som finns lite här o där) att det ska finnas små magneter i form av små ramar just, som man kan skriva namnen i, så om man tex målar insidan av tavlan med magnetfärg så kan man använda de som placeringar. Blir kanske lite mycket o dyrt, men till honörsplatserna hade man ju kunnat göra det :)

I övrigt, nu när jag ändå snöat in på dessa ramar, har jag en tanke på ena dotterns rum som ska göras vid så småningom. Tänkte använda en t.ex gulsmålad sådan ram och ha antingen att måla med tavelkritor i, eller att ha över skrivbordet med korkmatta i för att sätta upp lappar (eller sånt där rutmönster av snören so man fäster lappar i liksom).

• LindaCalle
    Memme skrev 2013-02-19 16:46:11 följande:
    vill ni har inspiration om bordsplaceringstavlor ska ni verkligen gå in och kolla på weddingchicks sida.
    grymt mycket inspiration =) 
    Ska genast :) Här på BT antar jag?
  • LindaCalle

Jag googlade det och hittade nån blogg som hette wedding chick...vet inte om det var just det, men mycket fint där med, ska roa mig med den ikväll :)

• LindaCalle

Jasså, vad blev det för nån då? Bild??

Rita: Vi köpte för snart 4 år sen! Att bo trångt till de andra grannarna är nog inget som jag hade reagerat på faktiskt... Vi har gjort om "allt" invändigt, mer eller mindre. Inga totalrenoveringar, men färg osv. Bytt kök och öppnat upp. Målat om huset, stenlagt på framsida osv osv. Ligger det på hemnet?
    Var det du som bodde i Sbg-trakten? Det är inte det huset (i bromölla om jag inte minns fel) som ligger in emellan två hus, med bara en egen liksom liten "stig" in...som heter typ 18 a eller 18 b? Bara en chansning ;) 

• LindaCalle

Men ÅHHHHHH så fint då! Hur sjutton kan det vara så billigt??? Är det för att ovanvåningen är tom?

(det var absolut inte det huset som jag tänkte på, har en kollega som letar hus och din beskrivning lät först som ett vi snackat om)

Så två sovrum där nere, och plats för att göra 1-2 till uppe eller? det ar verkligen skitfint!!

Men, hur snyggt det än är med det gigantiska trädäcket så ska man komma ihåg att det ska oljas och skötas osv. i byggde ett rätt stort och det är dryyyygt att ta hand om, vi är inte så br apå det, haha...men i det stora hela så är det ju en liten bit!

Med tanke på att huset är så gammalt så skadar det inte att ta dit nån som kan kika lite extra, det är ju trots allt ett trähus. men är det verkligen så nära till grannarna?
    Vi bor i ett vanligt villområde med grannar på båda sidorna, från vår ena husgavel till grannens husgavel är det nog ca 5 meter, med en häck emellan. Åt andra hållet är det längre så det huset ligger i svängen på kvarteret, så de har mycket gräs innan huset kommer och de och vi märker inte av varann alls. 

• LindaCalle

Ni får starta eget i den gamla skolan, skitcoolt ju ;)

Nej, men jag förstår...hrm...svårt att de det framför sig så klart. Är det ändå avgränsade tomter? Staket eller liknande, eller "delar" man gården på nåt vis? Är det tajtare än mellan vanliga hus, eller bara annorlunda placerat?

Alltså, sjukt fint i alla fall! 

• LindaCalle

Ja, om det känns ok så köööör! Oerhört fint ser det ut att vara! Blir lite avis ;)

• LindaCalle

Sitter jättefint på dig! Men du, visst är det samma klänning som jag la upp här? I Vinslöv, för 3995 kr eller nåt? Det var den första jag provade och den som satt bäst av alla i vinslöv på mig. Min kompis köpte den med!

Ska se om jag hittar bild, troooor minsann det är samma! Coolt!

Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!