Min första ide för placeringstavla var just att måla en gammal fin ram också, det är superfint!
Egentligen mycket snyggare än mina tags, men eftersom det matchar med inbjudningarna etc så kör vi nog på den iden! Men jag ÄR svag för målade ramar ;)
Vi kommer ha sådana ramar målade i olika färger till gäst-fotograferingen som sker för frivilliga under minglet.
Förresten, läste på nån sida att på TGR (den där billighetsaffären som finns lite här o där) att det ska finnas små magneter i form av små ramar just, som man kan skriva namnen i, så om man tex målar insidan av tavlan med magnetfärg så kan man använda de som placeringar. Blir kanske lite mycket o dyrt, men till honörsplatserna hade man ju kunnat göra det :)
I övrigt, nu när jag ändå snöat in på dessa ramar, har jag en tanke på ena dotterns rum som ska göras vid så småningom. Tänkte använda en t.ex gulsmålad sådan ram och ha antingen att måla med tavelkritor i, eller att ha över skrivbordet med korkmatta i för att sätta upp lappar (eller sånt där rutmönster av snören so man fäster lappar i liksom).