Inlägg från: LindaCalle |Visa alla inlägg
  • LindaCalle

Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

Ja, skitsnygg frisyr tycker jag också att du har Rita!

Nej, det blev inte den klänningen utan den jag la ut sen på bilder här hemifrån! :) 

• LindaCalle

Ojoj, jag är fortfarande impad av hur mycket ni hunnit med Jonna!
    Skönt med barnvakten! Jag har en dagisfröken till barnen som vi bor nästan granne med, och de älskar henne, men jag tycker det känns lite fel. Stackarn kan ju få slippa sina dagisbarn när hon är ledig...
    Men min tärnas mamma ska ha hennes barn så hon tar nog våra också. Tyvärr känner de inte henne, men barnen känner ju varandra åtminstone, så jag hoppas det går bra...tror det blir så!

Jag har provsytt stolsöverdrag, gick ok. Köpte 40 lakan till idag på ikea.... ;) Var även på panduro ocj sulle köpa till inbjudningarna, men fick inte tag på allt tyvärr, men vi kan ju börja åtminstone! :) 

• LindaCalle
    Erika83 skrev 2013-02-25 10:22:39 följande:
    Hej tjejer! Hur går det för er i planeringen? Här går det framåt. Funderar på menyn... Min blivande svärmor ska göra maten och hennes vänner ska servera. Min blivande svärmor är utbildad kock och har haft cateringfirma förr och jobbat på många bröllop så hon har lite koll, skönt! Vi funderar på följande; Mingel; Mousserande (kanske champagne) och snittar av olika slag. Förrätt; Extrarökt lax med "grön sås" (det är en sås som hon gör själv med bland annat hemmagjord majonäs, creme fraiche, citron, gräslök och en del annat... ;) Varmrätt; vildsvinsstek, potatissnäckor m. svamp och gräddsås, och rostade grönsaker.(ev. rödvinssås) Ingen efterrätt utan tårta och sen godisbuffe. Hon är väldigt duktig på att laga mat men jag känner att jag inte gör henne rättvisa när jag inte vet riktigt hur hon tänkt att tillaga allt och med vilka smaker men litar på henne när det gäller detaljerna. Vad säger ni, tror ni att det hade funkat?!
    Maten lät supergod Erika!! Härligt att hon kan fixa åt er, vi ville haft hemmafixat först, men då det inte finns uppvärmningsmöjligheter där vi ska vara så blir det catering istället.

Bukett har jag inte funderat på än, så mycket annat som måste fixas först (dessa jäkla inbjudningar....haha)
    Ritak skrev 2013-02-25 13:43:56 följande:
    Skickar ni in byte om efternamn samtidigt som hindesprövningen? Vilket efternman ska ni ta? Ditt, hans eller något släktnamn?

Linda tycker du kan fråga dagisfröken om det känns bättre för dig att lämna barnen till henne Glad Värsta som kan hända är att du får ett nej..

Åh smart att göra egna stolsöverdrag, vi ska hyra våra Glad blev en dyr historia för att hyra stolsöverdag för en dag....

Erika: åh vad tråkigt, hoppas verkligen alla mår bra nu!
    Ja men satsa på den du verkligen gillade, din stora dag ju då förtjänar man att verkligen känna sig vacker Flört
    Tack alla tjejer för hjälpen med huset! Kul att höra hur ni har gjort.

Jag tyckte maten lät jätte god! Kan du inte be henne göra det innan så ni får provsmaka?
    Här blir det min sambos efternamn som gäller. Barnen heter redan så, plus att det är pest eller kolera, så det spelar ine mig nån roll, haha. Mårtensson/Johansson, haha...skittråkiga båda två ;)

Du kanske skulle köpt mina överdrag Rita ;) Fast du gifter väl dig först...

Tänkte på just det där med fönster Rita, är de bytta på huset (3-glas?) Kan ju bli dyrt annars om ni behöver göra det! 
  • LindaCalle

Rita: Förstår att du inte vill byta det namnet egentligen, men föstår verkligen din sambo också! Nelsson var inte dumt alls heller tycker jag! Du ska inte vara jobbig och ha båda?

Vår bröllopsresa blir till New York, förhoppningsvis någon vecka efter bröllopet. Har inte bokat än dock !:) 

• LindaCalle
    Ritak skrev 2013-02-26 20:19:36 följande:
    Linda: nej dubbel efternamn tycker jag känns lite löjligt och det blir mega långt Tungan ute
    Plus då blir det konstigt sen när barnen kommer. Så jag har helt accepterat att ta hans efternamn just för att jag vet att det betyder mycket för honom och då är det självklart viktigt för mig! Däremot la jag in ett litet önskemål om jag tar hans efetrnamn så om vi får en dotter döper vi henne till Myra Flört Älskar namnet Myra men han tycker det är lite udda. haha.
    Åh berätta allt för mig sen! Vill också dit!

Fönsterna är bytta men dock bara till 2-glas, as lustigt. Vi har nog helt skippat det huset och tittar nu på andra möjligheter!

Memme: Kan du inte köpa en vit och färga den med sån maskin färg? Annars skulle jag nog säg Ebay, där finns ju allt!
    Jag har bott i NY ett år för 10 år sedan, underbar stad och jag längtar tillbaka som bara den!! Ska bli såååå kul!

Hälsa din sambo att Myra är ett av de bästa namn han kan välja! Jag må vara lite partisk dock...jag har en liten Millie, och hon har kallats för Myran sen den dagen hon föddes i princip. Jag ångrar nästan att hon inte fick den som mellannamn! Hon reagerar lika bra på det som på Millie ;) Hon är helkknäpp, tokig och alldeles underbar. Jag tycker Myran passar henne perfekt! Stark som en oxe och med en vilja av stål. Skitrolig! Så det kan du hälsa honom, så har han en "referens", det är bra ibland, så man får en känsla för namnet ;)

Jag har två barn och de är sjukt olika!
    Elise blir 6 år i år och är en väldigt "söt" tjej, duktig och ordentlig (men ja, trotsig som fan med), men gnällig och känslig sen hon föddes.

Millie blir 3 i år och är inte lika bildskön (får man säga så om sitt eget barn, haha!?! ) men hon har en kick-ass personlighet och är helt fantastisk!

En styck Myra Myransson (du får vända på huvudet ;)):

• LindaCalle
    Erika83 skrev 2013-02-26 21:50:25 följande:
    LindaCalle: Är du inne på att du ska sälja dina stolsöverdrag efteråt?
    Ja det är jag! men de är ju hemmasydda och lite olika osv. Och till ganska stora stolar.
    Tänkte först å främst försöka sälja de "lite dyrt" så amn får igen lite av alla utgifter man haft, men blir de inte sålda så sänker jag sen ;)
  • LindaCalle

Åh å roligt, ni bockar av mer o mer... :)

Jag har inte kollat på en enda ring i verkligeheten än, men hoppas få chans att göra det snart! :) 

• LindaCalle

Ja en kompis upplyste mig idag om att det var mindre än 4 månader kvar....shiiiiiiiit. Haha...Men Jonna, du kommer ju vara färdig med allt snart, så då ringe rjag in dig, för då är väl inte våra inbjudningar ute än, haha... ;)

Vi ska faktiskt börja med dem i helgen har vi sagt....ska bara hålla det också ;)

Förhoppningsvis ska vi in på Resia imorgon också (har de öppet lördagar?) och spåna på resan...får se om det blir nåt bokat då eller inte...allt är såklart dyrast i juli...lite surt faktiskt...

• LindaCalle

Japp, NY blir det, utan barnen! Längtar som bara den, hoppas vi hittar nån bra resa...

Erika: såg att du svarat samma person som mig på facebook, vi har ju massor av gemensamma vänner ser jag! Du o min kusin är ju kompisar (Anna Olsson) och många fler! Kul! 

• LindaCalle

Vi kommer nog faktisk inte att göra något festhäfte. Tror jag. Eller kanske, om vi måste ha psalmer o sånt...för då behöver vi ju nog ha texterna med. Vi kommer ju inte vara i kyrkan, utan på platsen där vi ska ha festen.

Men om det blir som VI vill, då skiter vi nog i häften.

Sitter just nu och googlar teckensnitt... När vi väl har bestämt det (som om det kommer att hända denna sidan midnatt...) så ska vi "bara" komma på hur vi ska formulera inbjudningarna också...*suck*...antar att man måste "nöja" sig snart, och inte leta leta leta, för då blir man ju aldrig klar! 

Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!