• Memme

Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

de mailade mig här på bröllopstoget. de är från alvesta men tar INGEt för resan utan det är ett färdigt oaketpris och du får bilderna dagen efter. Tre versioner ; färg, svartvita och deras redigeringar.
    vi valde det utan att de tar med förbredelserna, då blev det 4000 kr

mmeventfoto.wordpress.com/ 

vi tycker att det verkar bra i alla fall och jag gillar deras bilder. 

• Memme

usch ja, dessa priser dessa priser. Inte visste jag att det var så dyrt att gifta sig ;P

• Memme

vår budget ligger väl runt 30-40 000 kr inget riktigt bestämt än

men vi har med funderat på att ha sittande förrätt, sedan buffé och sedan tråta istället för efterrätt. Sedan funderar vi på att göra en spellista i sopotify till kvällen och höra en toastmaster ansvarig för den, och på så vis spara in.

vår lokal gick med på 2500 kr och där finns allt vi behöver i proslinsväg, samt bord och stolar.

Lakan på Ikea var ju himla smart tycker jag =) tror jag snor den idén. känns lite bättre än kanske pappersdukar (vilka min kära blivande make har en förmåga att pilla sönder innan kvällen är slut ;) )

sedan hår kommer jag undan ganska billigt, min syster är frisör, men gör det på hennes nya salong där hon har från 650 kr 

• Memme
    MiaMiniMe skrev 2013-01-20 19:48:17 följande:
    Ja 70 000 va verkligen topp priset, allt under är eftertraktat eftersom vi gärna hade åkt på en resa efteråt. Vi funderar på köttessen. En kompis till mig beställde där när hon gifter sig och tror inte dom betalade mer än 4-5000 för 45 personer. Tyckte jag var ett hyfsat pris för en buffe! Så klart priset kan ju ha gått upp och vi är lite fler pesoner men ska fösöka hitta bästa möjliga mat för en billigare slant.
    Har de bra buffé på köttessen?
  • Memme

Randiga rutan där köpte jag min balklänning. Det som är så kul med dem är att alla inte har dem. De tar bara in ngr stycken av varje sort. Tänkte ringa dit nästa vecka för att kolla brudklänning.

• Memme

ja, den där planeringen... känns som vi planerar mycket och har många idéer, men vi bestämmer inget jag och min blivande... Sen nu blir det mycket med mitt jobb och så håller jag på att leta förskola till tjejen...
    men så bra att någon får något gjort även om det inte är kul att vara sjuk. krya på dig! 

• Memme

Här är i alla fall två vi har att välja mellan, sedan är jag lite kräsen också. Är själv förskollärare så jag vet lite vad jag vill ha till henne med. Finns ett tredje, men det är åt ett annat håll, men det blir lika långt ändå.Så det är att bo på landet :P
    ringar ska vi kolla på till helgen, vi har lite guld från  min blivandes mormor och min farmor som vi tänkte vi skulle återanvända till våra ringar 

• Memme

jag sammanställde ngr stycken till en egen checklista i exel. 

• Memme

japp jag var med rädd för att glömma ngt. så hittade tre stycken på nätet som jag sammanställde till en personlig. allt som var på dem kanske man inte ska ha och då tog jag helt enkelt bort et men det var bra för det kändes som om att de täckte allt.

• Memme

jätte häftigt=) fick massa ny inspiration. Då jag är lite inne på en kort klänning tyckte jag det med färgade skor var super kul

Linda: kul att du delade denna sidan

då delar jag en annan sida där jag har hämtat mycket inspiration och då fråmst till inbjudningarna

victoriabrikho.se/category/brollop/ 

Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!