Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!
Nä, det var dem vi hade kollat på också! :) Men när man räknade ihop allt från champagnemingel, till kaffekoppar så blev det myyyycket pengar!
Nä, det var dem vi hade kollat på också! :) Men när man räknade ihop allt från champagnemingel, till kaffekoppar så blev det myyyycket pengar!
Vi har inte lagt nån budget faktiskt....:(
Vet i fasen vad kalaset kommer att gå på men försöker efter "så bra osm möjligt men så billigt som möjligt". Så vi letar bra prisvärda alternativ, men det kommer itne bli billigt ändå.
det jag vet än är väl ca:
Lokal 6500kr
Mat 30 000 kr (gissar jag på, sen tillkommer för extra serveringspersonal etc)
Sen är det ju ALLT annat, kläder till alla, alkohol, band om vi ska ha det, tårtan, blommor, dukar, pynt, ring, osv osv....jösses vad det kommer att kosta!!
Åh, 70 000, det var ändå högt satt, det tror jag ni fixar under!! :)
Var tar ni mat ifrån? Vi blir max 70 st. Sittande för- och efterätt, samt buffe till huvudrätt, inkl porslin skulle bli 370 kr /person ungefär.
370 * 70 = 25 900. Gah, svinmycket pengar. :( Men men. Och sen tårta etc på det...
Jag har en vän som kommer att fixa mitt hår och kanske mitt smink med. Hon är inte expert, men säger att hon har jobbat en del med det, så jag hoppas det blir bra ;) Hon brukar själv ha den frisyren jag har tänkt mig, så DET borde iaf inte bli nåt problem, haha!
Jag hittade äkta, brunt löshår, typ 5 st "delar"...är det ok pris med 600 kr för det tror ni? Eller är det dyrt? Jag kan inget sånt...
Den fanns kvar när jag var där häromdagen! Jag frågade på pressbyrån i stan också häromdagen, och de brukar tydligen ha 3-4 stycken olika men ALLA var slut. De väntade leverans i dagarn sa de! Sen om det stämmer vet jag ju inte...;)
Ska hålla ögonen öppna om jag kommer dit i veckan!
Erika: kolla inne på angeli boutiqe, randiga rutan i stan! De brukar faktiskt ha rätt mycket till vetiiga priser också, iaf sist jag var där för hundra år sen, haha ;)
Alltså jösses....jag får ingenting gjort! Fast på onsdag ska vi nog äta lunch ute på näsby gård hos de som caterar där och om vi gillar det så boakr vi dem om de är lediga...så, det är ju alltid nåt, haha...
Kolla in den här sidan förresten:
www.efavormart.com/
Förvisso amerikansk, men v ska nog beställa en del därifrån, till o med stolsöverdrag har vi nog tänkt...blir en del i frakt, men ff billigt faktiskt...går ju o sälja sen och kanske till o med tjäna en slant!
Memme: skönt o höra nån mer som "planerar men inte kommer nånvart", haha....vi pratar om det hela tiden också, men inget blir varken bestämt eller bokat eller beställt....suck.
Jo, ute på näsby gård håller "sotnosarnas korvcafé" till, och de sysslar med catering också. Lite udda kombinationer mat osv, så det ska bli spännande att prova, och hoppas bara att de inte blivit bokade den dagen vi behver....
Jonna: krya på dig!!!
Vi har bokat vår catering nu iaf. Inte VAD vi ska äta, men att de blir våra iaf. Skönt!!!
Är nu helt plötligt inne på fäääääääääääääärg som tema....dvs färg i alla möjlig färger...ff inte barnkalas dock...
Men jag hittade en ascool blogg, de hade haft ett skitcoolt bröllop i massa färg! Blev väldit inspirerad...måste dock övervägas... ;)