• Svar på tråden Vilken ring passar??-tips önskas
  • MH2014

En liknande då? Ur sortimentet.. Eller vad skulle du vilja ha?

• Aruba2013

Det spelar ingen roll, vill bara hitta någon som passar ihop, gärna också med nån sten/stenar.

• karamell

Hej!

Jag förstår att det är svårt att hitta en vigselring som passar. Jag har en schalins hamrad guld

www.schalins.com/alla-serier/guld/romans/v/141/250-5

som förlovningsring och hade jättesvårt attt hitta en vigselring som passade.
    Jag tror att en alliansring skulle kunna passa bra till din förlovningsring, altså en med små diamanter runt om hela vägen, t.ex. något i stil med denna, sen kan man välja om man vill ha diamanter runt hela eller om det är onödigt. 

indonordic2.addcms2.se/eshop/Guld/ringar/allians/article342.aspx

Jag gjorde i alla fall så att jag hittade till slut (efter mkt mkt letande) min drömm-vigselring, och köpte den, den passar gaska bra till min förlovningsring men ser ärligt bättre ut helt ensam på fingret. Jag kommer nog mest bära den ensam, och förlovningsringen på höger handen, eller på ett halsband.

Sen beror det på hur mkt du gillar din förlovningsring, vad som är viktigaste, att du får en som matchar, eller din drömm-vigselring, (även om den inte passar) ett annat tips är att gå till en guldsmed och höra vad de kan tillverka som passar osv. få lite tips och idéer från en expert!

Lycka till! Jag vet hur jobbigt detta kan vara. 

• Aruba2013

Håller med dig, jättesvårt att hitta en ring som passar, önska nästan att jag tagit en slät förlovningsring, för det är lättare att matcha ihop med vigselring. Tycker det är fint att ha en slät ring plus en ring med mycket stenar.

• filibustern

personligen om jag hade den där ringen skulle jag ha tagit en slät vigselring.. men det är ju bara vad jag tycker :P såg du ville ha en med diamanter. 

• Aruba2013

Jo det skulle säkert passa bäst, men känner ändå att jag vill ha någon med stenar, så det blir nog svårt. Vet ej heller om ringen ska vara i vitt eller rött guld.

• karamell

så kan jag också känna, att det hade varit mkt enklare om jag hade valt en helt slät ring.
    Det är inte för sent att "ångra" det, du kan alltid göra om den förlovningsringen du har, eller köpa en ny förlovningsring som passar bättre, beroende på hur pass senimentalt fäst du är vid ditt nuvarande.
    I början var jag väldigt mån om att jag och killen skulle ha matchanade förlovningsringar osv men nu har jag kommit fram till att det viktigaste är att vi båda har en ring (eller 2) på fingret som vi trivs med, det är ändå vi själva som ska bära ringarna varje dag, och det är viktigt att man känner sig 100% nöjd.
    Killen kommer köpa en ny ring som han kommer att ha istället för förlovningsringen, jag kommer knappt bära förlovningsringen osv...
    Lycka till! =) 

• Aruba2013

Håller med dig, man ska ju ha den hela livet, så det viktiga är ju att man tycker om dem. Jag tycker min är jättefin och gillar den, det är det svåra. För hade jag valt idag hade det nog blivit en slät och en med en rad stenar. Tycker det är superfint. Kommer bli svårt det här, gillar verkligen min ring.

• karamell

Skulle du kunna tänka dig bära din befintliga förlovningsring på högern?
    och ha den kombinationen med en slät och en med rad stenar på vänstern?

• Aruba2013

Ja det skulle jag kunna göra, tack för tipset! Tror det ändå blir den bästa lösningen :)

• karamell

Vad bra, jag tror också det! Du ska ju ändå titta på dem varje dag så det är superviktigt att du är nöjd!
    Jag köpte till och med en vigselring och sen ångrade mig och ville ha en annan, så vi köpte den andra också. (som tur var den första inte svindyr :))

Lycka till, ladda upp en bild sen när du har köpt din drömkombination =)

/ M 

• Aruba2013

Ja, man vill ju verkligen vara supernöjd. Får ladda upp bild sen om jag kommer ihåg :) är långt kvar.

Svar på tråden Vilken ring passar??-tips önskas