Ringar förlovning och vigsel
Då börjar det bli dags för frieri och därmed ringångest. Förhoppningsvis går allt bra och vi förlovar oss i februari/mars. Jag tror två släta guldringar bli bra då. Hon är östeuropeisk och nog van vid att tjejen får den finaste ringen vid förlovningen, men jag tycker det är bakvänt och hon verkar gå med på det. Rött guld som jag gillar verkar uteslutet däremot.
Jag har alltid tänkt mig att man har två likadana ringar, men eftersom jag inte kommer få ytterliggare en vid vigseln så tycker hon att min ska vara bredare så den syns ordentligt (så ingen tror att jag är ledig, LOL). Vi är väldigt olika stora och jag misstänker det skulle se märkligt ut med en bred ring på henne, särskilt om hon ska ha en till senare. Har ni någon input på detta? Bör ringarna vara lika? Är det vanligt med olika ringar?
När det kommer till guldet så är frågan om guldhalten bara är en fråga om pengar eller om det kommer synas en skillnad på 9, 14 eller 18 karat när de slitits ett helt liv?
Steg två är ju vigselringen. Tjejer gillar ju alltid riktiga ädelstenar, men måga är ju ganska färgglada. Blir det inte ett problem att bära en färgstark sten varje dag? Ibland måste den ju matcha dåligt. Eller struntar man helt enkelt i det bara för att det är en ädelsten?
Stenar som sticker ut har ni problem med att ni fastnar med dem hela tiden? Eller är det överdrivet?
En sådan här har jag funderat på: www.chanti.se/pictBig/151512143-0.jpg
Smaragd och diamant men inget som sticker ut och hakar tag? Jag tror hon skulle passa bätre med smaragd än rubin eller safir. Verkar hålla sig inokm rimlig budget dessutom. Jag tvekar dock lite för designen. Vad tycker ni om den? Är den för tråkig eller skulle den kunna duga?