Ringar förlovning och vigsel
sple skrev 2012-12-29 18:11:51 följande:
Då börjar det bli dags för frieri och därmed ringångest. Förhoppningsvis går allt bra och vi förlovar oss i februari/mars. Jag tror två släta guldringar bli bra då. Hon är östeuropeisk och nog van vid att tjejen får den finaste ringen vid förlovningen, men jag tycker det är bakvänt och hon verkar gå med på det.
Jag kanske ar helt fel ut har, men... ar du helt saker pa detta? Jag kanner ett par som forlovade sig pa "Svenskt" vis med slata ringar, och dom har fatt forklara det oh forsvara det konstant eftersom man inte gor sa dar dom bor! Jag vill absolut inte satta griller i huvudet pa dig, men du sager att hon ar van vid en annan sed. Det ar nog aven hennes familj i sa fall och det kanske om hennes familj och vanner ifragasatter varfor hon inte fick en ring med stenar i kansk hon maste halla pa och forklara detta sa mkt att det fortar nojet i att visa upp ringen. Alla hon traffar kommer be att fa se ringen, det var i alla fall sa for mig nar jag forlovade mig, och da vill man inte behova forklara varfor den inte ar vad folk forvantar sig.
Nu bor ni ju och for sig i Sverige dar slata ringar ar kutym och darfor beror det nog lite mera pa om hennes umgange ar mest Svenskt eller mest Osteuropeiskt.
Annars tycker jag ringen med stenarna ar jattefin! Och det ar saklart okej att killen har en bredare ring - det brukar inte se bredare ut eftersom killens hander generellt ar mycket storre.
Men du kanske ska forsoka ta reda pa helt sakert vad hon forvantar sig innan du gor slag i saken?