• Anonym (Trötter)

Min svärfar äcklar mig

Just nu är jag så himla trötter. Kanske jag inte har rätt att gnälla men behöver bara få det ur mig.

Ska väl börja med rubriken. Ja som det står, min svärfar äcklar mig. Något så otroligt mycket just nu.

Han har alltid kunnat slänga ur sig skämt med sexinslag. Men då det aldrig varit riktat mot mig så jag har
    låtsas som det regnar när sexskämten som riktar sig mer mot hans fru kommer. Dom är kanske inte så
    grova heller vill jag påpeka. Men för mycket för min smak.

Men nu för någon dag sen så frågade han mig i förbifarten om jag inte tände på hans klädsel med skämtsam
    ton. Han menade det säkert som ett skämt. Men jag fick inte fram ett ord.

Nu finns det säkert ni som tycker att jag överreagerar. Men jag fann inte det skämtet passande alls, inte för fem
    öre.
    Jag har inte berättat något för min m2b då jag faktiskt skäms för hans skull. Och vet inte ens om det är värt att
    ta upp.

Men vill ändå höra vad ni tycker?

• Svar på tråden Min svärfar äcklar mig
  • Annamolly

Jag tycker det ar vart att ta upp. Annars kan det nog bli sa att du haller detta inne till du en dag exploderar och sager till din man precis vad du tycker om hans far, helt ur det bla. Sag hur du kanner, sedan kan han ju hjalpa till med att agera stotdampare och avfarda fjantiga skamt nar dom kommer. Forsok saga det pa ett kansligt satt for han kommer nog att bli lite defensiv. 

2013.06.22 Samos, Grekland
  • tisa

Usch! Jag vet inte vilket råd man ska ge, jag har också haft svårt att säga ifrån när det är svärföräldrarna. Jag gillar inte min svärfar heller då han dricker för mkt och är asjobbig, så jag undviker honom så långt det är möjligt. 

Om du verkligen tycker det är jobbigt så kan du ju säga till din kille. Han borde ju ta upp det med sin pappa. Han kommer skämmas ja kanske men också fatta förhoppningsvis att du inte vill/borde bli bemött såhär av hans pappa! Ge honom exemplet på när han frågade om inte du tände på hans kläder. Äckligt att han använder sånna ord som får dig att associera något som borde vara hett, vilket är något man absolut inte relaterar till svärfar.. 

Lycka till!

• Anonym (Trötter)

Det känns som ett känslig ämne.. Speciellt när det är så mycket andra små saker oxå som har hänt.

Men jag har ingen aning om hur man tar upp något sådant.. Jag vill absolut inte skapa osämja mellan dom på
    något sätt..

Dock tycker jag inte det är rätt att tilltala sin blivande svärdotter på det viset..
    Vi spenderar även några dagar hos dom nu. Så nu när man är hos dom känns det inte lätt att ta upp det heller.

Sen är jag lite ledsen med för vi har precis berättat att vi ska gifta oss med det är inget dom vill ta upp och prata
    om heller.. Vilket känns jätte tråkigt =(

Svar på tråden Min svärfar äcklar mig