Inlägg från: sofiastriid |Visa alla inlägg
  • sofiastriid

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Här är min vackra förlovningsring som min pojkvän gav till mig när han ställde frågan på nyårsafton!

Det är en blå safir i mitten som han tillsammans valt ihop med guldsmeden som tillverkat ringen, sen är det små diamanter runt omkring. Jag bara älskar den!

Blir jätte inspirerad av att se alla fina ringar här inne, ger mig ideer till min kommande vigselring :)

• sofiastriid

Vad roligt att du gillar den!

Ja safirer verkar väldigt populärt just nu och den ringen du visade var med jätte fin men jag tror inte jag skulle kunna ha en som är så hög tyvärr, rädd för att fastna.

Min pojkvän sa att en vigselring bredvid denna, typ som en alliansring kommer hamna tight och "under" fattningen så det inte blir så högt, gillar det då det är smidigt så jag kan ha den både på jobbet och till vardags :)

Har du kollat runt på olika sidor efter ringar med safirer?

Sandra01 skrev 2013-01-18 09:42:44 följande:
    MYCKET VACKER!!!!! :)
    Är så funderasam på att köpa just en safirring... Då med anledning av att min sambo är sportfiskare, det blåa skulle då symbolisera havet :)
  • sofiastriid

Ja, det mörkblå är jätte fint verkligen!

Ja men då är nog den ringen jätte bra, och passar det med den skenan du redan har på din förlovningsring är det ju helt perfekt! :)

Skönt att hitta något som passar sig själv och sin stil, det är en underbar känsla att bära något man älskar att visa upp varje dag!

Sandra01 skrev 2013-01-18 10:35:11 följande:
    Ja, absolut. Jag tittar runt jättemycket och även läst runt mycket om hårdhet mm.
    Safirer är väldigt tåliga!
    Gillar det riktigt MÖRKBLÅA mest. Nästan åt det svarta... MUMS :)
    Jag är inne på en hög ring. Jag har en annan ring som jag designade och köpte åt mig själv på min 30-årsdag.
    Den är hög. Den var hög från början, men efter ett halvår så lämnade jag in den till smeden igen då jag ville ha den högre.
    Så jag trivs med lite högre ringar :)
  • sofiastriid
    Sandra01 skrev 2013-01-18 09:42:44 följande:
    MYCKET VACKER!!!!! :)
    Är så funderasam på att köpa just en safirring... Då med anledning av att min sambo är sportfiskare, det blåa skulle då symbolisera havet :)
    Sandra01 jag kollade precis in hemsidan till guldmeden där min pojkvän köpte ringen och såg att de hade en hel del ringar med safirer i. Kanske inte någon som liknar din bild men du kanske kan få lite inspiration :)
    www.odwyer.se
    Min kille sa att dem var väldigt tillmötesgående, duktiga och villiga att hjälpa till med egen design :)

Lycka till i ditt letande, jag hoppas du hittar en ring som du ääälskar!
  • sofiastriid
    Emosc skrev 2013-01-28 21:40:33 följande:
    Tack! Jag älskar den! Köpt hos Michael O'dwyer, han är fantastiskt duktig - rekommenderar varmt!
    Vad roligt, då har vi köpt ringarna från samma ställe fast jag har WestEnd tror jag den heter, fast med en safir.
    Din var också jätte fin! Kul!
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013