Inlägg från: Emmalinnea |Visa alla inlägg
  • Emmalinnea

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

MrsDavidsson skrev 2013-02-07 14:56:40 följande:
    Jag kör också på en klassiker... den är stilren, tidlös och jag älskar den! :D
    Något som kanske inte syns på bilden är att ringen är i rött guld men klon runt diamanten är i vitt guld.

Vad 'rdet för storlek pådin sten? :)
  • Emmalinnea
    MrsDavidsson skrev 2013-02-07 16:02:51 följande:
    den är 0,35 och kvalitén har jag för mig var VI.. är inte helt säker på den benämningen nu då både ring och certifikat är inlåsta tills dagen D (kunde inte låta bli att titta på den HELA tiden annars :P)
    hehe jag förstårdet den är ju helt underbar! :)

Jag ska hämta mina ringar fredag eller måndag, det är å spännande! Min liknar din fast min har 8 klor på och sen har jag en alliansring till vigselring som vi ska hämta också :)
  • Emmalinnea

Nu är mina ringar  äntligen klara! hämtade dem i morse! Var tvungen och fota direkt! BILDBOMB!

• Emmalinnea
    SandraElisabet skrev 2013-02-11 18:22:15 följande:
    Åh så snyggt! Om jag skulle haft 2 ringar ihop hade jag valt något sådant! Solig
    jag är SÅÅÅÅÅ nöjd! Klassiskt vackertju :)

Lite ovanlig också solitärringen är en mintgrön 0,76 ct obehandlat naturlig safir med åtta klor :) 
    Alliansringen är 9 st 0,03 ct diamanter.
    Jag längtar tils jag får ha på mig båda! 
  • Emmalinnea
    SandraElisabet skrev 2013-02-11 18:38:53 följande:
    Jag tyckte att det fanns en skojig nyans någonstans där i. Flört jag tycker att det är roligt med lite annorlunda stenar.
    Blir på något sätt aningen mer personligt, Sedan kan en diamant vara jätte personlig också, det är väll snarare variationen och att fler ädelstenar blir mer ok som är trevligt.

Jag lade precis min beställning på min ring med större (1till 1,3 carat, vet ej ännu) morganit i mitten och sedan små diamanter. (bild ovan) Hade ju inte tänkt köpa diamanter (i alla fall inte "riktiga") men det gick inte att få tag på andra stenar som passade den nätta modellen på ringen.
    Har dessutom fått "bevis" på vart diamanterna kommer ifårn och guldet i ringen är återvunnet så det känns ändå ok. Solig Är jätte pirrig nu!!!! Vill så gärna få min vackra ring så jag kan visa upp att jag är förlovad!
    (Lustigt att det känns så viktigt)
    Såg den ringen, den är underbar! Jag valde mellan en brilliantslipad morganit på 1,2 carat och safiren som jag tog nu. Är nöjdmed mitt val men ändå så kollar man lite extra på morganiten nu i eftrhand då dom har så underbar färg! 

Ta kort när ringen kommer!  Jag bär ingen av ringarna just nu solitären är förlovningsring (den var slät från början sen fick jag sätta sten på den som del av morgongåva) och alliansringen är min vigselring som hade hälften rubiner förut men jag bytte alla till diamanter nu och förminskade den (det var min mammas vigselring från början) LÄNGTAR tills jag få ha dom! Vill inte repa dom nu när dom e så glansiga innan vi tagit bröllopsfotona
  • Emmalinnea
    Sandra01 skrev 2013-02-11 21:30:02 följande:

OJ OJ OJ!!! SÅÅÅ vackert

vad HIMLA glad jag blir av att läsa att det är just SAFIR. Är ute och tittar massor på just safirer... Verkligen föll pladask för dina ringar!1

var har du köpt dom? Vilken smed har ordnat dom så fint!!! Mycket tjusig fattning!!!

Solitärringen var egentligen en schalins slät guldring från början sen så byggde vi in  en 8 kloskrona i prinsessfattning med safirern i :) 

Alliansringen tror jag är köpt på hedbergsguld för 20 år sedan av min mamma, den var med hälften rubiner först, nu är alla stenar diamanter. 

Stenen köpte jag via auktion från gemsheaven.

Smeden finns i brämhult borås västgöta guldsmide.

Jag är väldigt nöjdmedmina ringar! kan inte sluta titta på dom! jag älskar att den är något helt unik och enligt min design vem harmintgrön safir liksom ... hehe  
    Men som jag skrev här uppe så är morganit fruktansvärt snyggt också!  
  • Emmalinnea
    Sandra01 skrev 2013-02-12 09:20:29 följande:

Emmalinnea: Jag måste fråga dig.. När du köpte stenen själv och begav dig till en smed.. Hur reagerade han/hon då?

jag har tittat runt massor på olika stenar (mest safirer och också diamanter). Men, när jag pratar med smeder (har framför allt två stycken som jag tycker är bra) så är svaret från båda: "Vi garanterar inte stenen".

En av dom säger till och med att hon helst INTE vill skapa en ring med egeninköpt sten!!!! För att hon inte vet var den kommer ifrån och hon vill bara arbeta med material som hon vet kommer från bra förhållanden.
    Alltså, jag blir så trött!
    Eller, jag förstår ju... Men, jag vill köpa min sten själv.
    Sen en sak till. Dom båda säger att OM stenens skulle spricka vid själva fattningen, så ersätts inte min sten med en ny.
    Så om jag skulle köpa en diamant för typ 10.000 som smeden har sönder så får jag ingen ny!!!

var detta något som din smed också sa??

min smed sa inget om det, han hade inga problem med att sätta in stenen. han såg att den var äkta och frågade inget mer. Var hos en annan smed o inte heller hon hade något problem med egenköpt sten. 
    Dom sa faktiskt ingenting om stenen skulle spricka... men jag tror faktiskt min smed hade ersatt med en ny isåfall eller iallfall erbjudit en annan till rimmligt rabatterat pris.

man får kolla runt lite hos olika smeder priser och tillvägagångssätt skiljer sig enormt.  
    Guldsmederna jag har träffat har haft små företag och varit relativt billiga jag betalad 5000 kr för att få en sten satt i 8klosinfattning,förmiskad ring, 5 diamanter 0,03 ct st insatta i alliansringen, handgravyr och polering.  

Första smeden jag var hos ville ta 2700 kr för att bara sätta på stora stenen på förlovningsringen och den jag valde tog 1500 kr för att sätta på stenen.  

Men prata med små firmor kanske? vet inte om det gör skillnad men iallafall dom jag var hos ville hantera egen sten
  • Emmalinnea
    Sandra01 skrev 2013-02-12 10:03:27 följande:

Nu är jag inne och snurrar runt på GEMSHEAVEN... Mums vad mycket vackert det finns!!!! :)

Om du är medlem på tradera så kan man köpa via dom där också fast ännu billigare  
    Dom har typ 2300 positiva omdömen!
    han som har "butiken" är super trevlig och undrar man något så svarar han snabbt och utförligt!

www.brollopstorget.se/Foretag/gemsheaven/   Dom är även medlemmar härpå BT det ska finnas en tråd där dom berättar lite vart stenarna kommer ifrån och såmen jag hittar den inte.
  • Emmalinnea
    carlsdotter skrev 2013-02-12 11:14:36 följande:
    Alltså fattningen på din solitär är SÅ snygg! Vem har gjort den?
    Längtar tills jag får hämta min förlovningsring, men är nog ett par veckor kvar.. HUR ska jag överleva? Glad
    Västgöta guldsmide jag är väldigt nöjd  med den fattningen!  

Hur ser din ring ut?

Mina ringar var hos smeden i 1 månad (dom hade väldigt mycket att göra)  jag  ville ha den NU! Man blir ju så förväntansfull!!  längtar till den 8 juni! Då blir det bröllop!
  • Emmalinnea
    Sandra01 skrev 2013-02-12 11:52:14 följande:

Emmalinnea: får man fråga vad safiren kostade?
    är den behandlad (med värme) eller är den helt naturlig?

Jag pratade PRECIS nu med min smed (hon som gjort förlovningsringen), hon garantererar INTE stenen.
    Hon sa att det är jätteovanligt att en sten spricker eller så när man skapar ringen.. men, om det ändå skulle ske så ersätter hon INTE med en ny.

Men, vad jag ser så kostar inte stenarna så galet mycket. Så då får man väl köpa en ny....

Men, att tillägga är att jag pratat med försäkringsbolaget... Och enligt dom så SKA detta gå på smedens försäkring.

Har exempelvis varit inne på att köpa diamant via USA, MYCKET BILIGARE!!!!

Men, tänk om en diamant spricker... och den inte ersätts. 10.000 åt skogen!

jag köpteden för ett halvårsedan såjag kommerinte riktigt ihåg mellan 300-600 kr på auktion så det var därför den blev så billig också den ärnaturlig och obehandlad och flawless om man säger så ?
    känns ju lite riskabeltmed en diamant på10.000 kr då... men hur stora är oddsen att en såpass hård sten skulle spricka? jag menar detärjuändå diamant. 
    Men jag vet faktiskt inte om jag vågat ändå faktiskt ... 
    min m2b har exakt samma skena på sin ring somjag harpå min solitär  
  • Emmalinnea
    brud20130817 skrev 2013-02-21 19:36:01 följande:
    Hej,

jag har svårt att bestämma mig för vilken ring jag vill ha. Jag och sambon gifter oss i augusti så det är väl ingen stress att hitta ringen än. Har tittat på ringar som matchar förlovningsringen (samma kupning) och dt är både bekvämt och snyggt samtidigt som ringen längs ned glittrade så härligt på fingret att jag blev alldeles kär. Ska man satsa på praktiskt och snyggt eller på lite mer glitter tro? Vad säger ni som redan valt ringar?  

Jag och min m2b har den översta men jag satte en stor sten påmin nu då jag ville ha lite glitter och sen har jag en alliansring till det. Kände nu efter snart 5 år utan glitter på fingret att jag älskade den släta ringen men ville ändå ha lite mer om man säger så.

• Emmalinnea
    Sandra01 skrev 2013-03-10 07:42:54 följande:

Hej!

Måste fråga dig igen... Du beställde ju din fantastiska sten från gemsheavenshop, eller hur?

Tycker du att färgen som du såg på datorn, då både bild och film, överensstämmer med verkligheten?

Jag har varit och provat en jättevacker ring med en safir, jag föll pladask för färgen på safiren....

Tänker nu att jag ska beställa en likadan sten från gemstoneheaven och sedan be en smed skapa en ring åt mig... Men, jag är sååå tveksam över vilken färg jag ska våga beställa....

Tänkte att din erfarenhet kan hjälpa mig lite....

hej!! Man får tänka på att dom zoomar in stenen så man ska kunna se varenda liten skavank det gör att färgen upplevs som lite intensivare. Min sten var lite ljusare än jag förväntat mig men nyansen var den samma. Jag är jätte nöjd  med stenen och med dom som säljare. skicka iväg ett mail till gemsheaven  så kanske han kan  skicka en ut zoomad bild så du kan se exakta färgen om du känner dig lite osäker Dom är väldigt hjälpsamma
  • Emmalinnea
    Sandra01 skrev 2013-03-11 12:47:26 följande:
    Emmalinnea: Igår beställde jag en sten!!! Wiii vad spännande!!! Den är redan betalad och skickad ifrån dom!
    Ska bli sååå spännande! Velade mellan en lite ljusare och en mörkare. Det blev den ljusa... En safir som är ljust blå/grå/grön.. Hoppas verkligen den faller mig i smaken! :)
    Annars får jag väl kosta på mig fler :)
    Låter jätte fint! Ta kort och visa närden kommer!!
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013