Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
Något som kanske inte syns på bilden är att ringen är i rött guld men klon runt diamanten är i vitt guld.
Nu är mina ringar äntligen klara! hämtade dem i morse! Var tvungen och fota direkt! BILDBOMB!
OJ OJ OJ!!! SÅÅÅ vackert
vad HIMLA glad jag blir av att läsa att det är just SAFIR. Är ute och tittar massor på just safirer... Verkligen föll pladask för dina ringar!1
var har du köpt dom? Vilken smed har ordnat dom så fint!!! Mycket tjusig fattning!!!
Emmalinnea: Jag måste fråga dig.. När du köpte stenen själv och begav dig till en smed.. Hur reagerade han/hon då?
jag har tittat runt massor på olika stenar (mest safirer och också diamanter). Men, när jag pratar med smeder (har framför allt två stycken som jag tycker är bra) så är svaret från båda: "Vi garanterar inte stenen".
En av dom säger till och med att hon helst INTE vill skapa en ring med egeninköpt sten!!!! För att hon inte vet var den kommer ifrån och hon vill bara arbeta med material som hon vet kommer från bra förhållanden.
Alltså, jag blir så trött!
Eller, jag förstår ju... Men, jag vill köpa min sten själv.
Sen en sak till. Dom båda säger att OM stenens skulle spricka vid själva fattningen, så ersätts inte min sten med en ny.
Så om jag skulle köpa en diamant för typ 10.000 som smeden har sönder så får jag ingen ny!!!
var detta något som din smed också sa??
Nu är jag inne och snurrar runt på GEMSHEAVEN... Mums vad mycket vackert det finns!!!! :)
Emmalinnea: får man fråga vad safiren kostade?
är den behandlad (med värme) eller är den helt naturlig?
Jag pratade PRECIS nu med min smed (hon som gjort förlovningsringen), hon garantererar INTE stenen.
Hon sa att det är jätteovanligt att en sten spricker eller så när man skapar ringen.. men, om det ändå skulle ske så ersätter hon INTE med en ny.
Men, vad jag ser så kostar inte stenarna så galet mycket. Så då får man väl köpa en ny....
Men, att tillägga är att jag pratat med försäkringsbolaget... Och enligt dom så SKA detta gå på smedens försäkring.
Har exempelvis varit inne på att köpa diamant via USA, MYCKET BILIGARE!!!!
Men, tänk om en diamant spricker... och den inte ersätts. 10.000 åt skogen!
Hej!
Måste fråga dig igen... Du beställde ju din fantastiska sten från gemsheavenshop, eller hur?
Tycker du att färgen som du såg på datorn, då både bild och film, överensstämmer med verkligheten?
Jag har varit och provat en jättevacker ring med en safir, jag föll pladask för färgen på safiren....
Tänker nu att jag ska beställa en likadan sten från gemstoneheaven och sedan be en smed skapa en ring åt mig... Men, jag är sååå tveksam över vilken färg jag ska våga beställa....
Tänkte att din erfarenhet kan hjälpa mig lite....