Inlägg från: stormhelen |Visa alla inlägg
  • stormhelen

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

pamjofre skrev 2013-01-02 14:38:29 följande:

Glömde bifoga bilden :P här kommer den..

Wow, denna ring är helt otroligt vacker.

Jätte fint med en färgad stor sten i mitten.

• stormhelen
    HannaB skrev 2013-01-14 13:19:11 följande:
    Vad många fina ringar!

själv har jag valt att köpa en äldre ring, just för att jag gillar charmen i att den har en historia. Även om jag inte vet dess historia kan jag fantisera om den:)

Bröllopet är super hemligt och där av har jag ingen att prata med inför detta ögonblick så därför väljer jag att visa min ring här!

vitguld/rödguld  Safir 6,5*7 mm och 14st 0,02 ct diamanter

OOOOO, denna ring är ju helt otroligt vacker. Sådana typer av ringar gillar jag jätte mycket. Älskar speciellt safirer.

Men när förlovningsringen inköptes tänkte inte jag riktigt på att man kunde välja färgade stenar. Men jag är jätte nöjd med min ring och skulle inte vilja byta ut den. Nästa åår fyller jag 30 då kanske man ska önska eller köpa en sådan till sig själv. Haha. Drömmer

• stormhelen
    KarinaC skrev 2013-01-16 14:23:35 följande:
    Åh så många fina ringar :) Nu har min ring från James Allen kommit!

Wow!

Väldigt vacker ring.

• stormhelen
    annika03 skrev 2013-01-19 16:02:51 följande:
    Här är min ring!
    Inte helt traditionell och jag älskar den!

Wow! Som du säger så är det en ovanlig ring, MEN den är otroligt personlig.

Jag tycker att det var läckert med alla olikfärgade stenar.

För närvarande känner jag mig alldeles naken. Jag fick lämna in min förlovningsring till guldsmeden idag då vi har beställt våra vigselringar, och guldsmeden vill att de båda ringarna ska matcha varandra perfekt.Så då behövde de förlovningsringen för att kunna justera det.

• stormhelen
    Lili skrev 2013-01-19 14:59:15 följande:
    Har nu fått min älskade ring! Bilden är tyvärr inte den bästa fick inte riktigt til det så den är mycket vackrare i verkligheten :)

Jätte fin ring!

Den påminner lite om min. Jag har också en större sten i mitten (dock inte lika stor som din) med fyra klor som håller fast stenen, och sedan några mindre på skenan.

• stormhelen
    Lili skrev 2013-01-20 14:30:57 följande:
    Åh tack stormhelen! Älskar den. Tycker den är väldigt klassisk . Har du någon bild på din ring? Hur stor är stenen i mitten?

Totalt är det med alla stenarna 0,55 ca. Mittstenen är ca 0,3ca.

Bilden är dock inte så bra då jag endast har en kamera på mobilen, men men. Tungan ute

• stormhelen
    FruForsmark: Super snyggt! Kombinationen funkar super bra. =)
  • stormhelen
    MiaMiniMe skrev 2013-02-05 21:15:56 följande:
    Nej jag bryr mig inte så mycket men alla andra har så många åsikter om att man "måste" ha två ringar på sig. Att det betyder otur att ta av sig förlovningsringen bla bla.. Skitsamma jag gillar min ring och tänker bära bara den :D

Ja, vad spelar det för roll om man har 1, 2, 3 eller fler ringar?!

Det viktigaste är ju att man själv är nöjd. Vad alla andra tycker är inte lönt att bry sig om. =)

Å'  det där med vidskepelser är ju jätte larvigt. Herre gud vad mycket otur jag borde ha nu då, då jag inte har någon ring på mig alls, då min förlovningsring är hos guldsmeden för att den ska passas in med vigselringen som är under tillverkning.

Föresten, din ring är jätte fin! =D

• stormhelen
    MeaJ skrev 2013-02-08 11:13:22 följande:
    Mina ringar som jag längtar efter att få bära ihop!
    (jag tog ett typisk "bröllopsfoto" på ringarna när jag hade fått hem vigselringen)

Jätte fina ringar. De passar MYCKET bra ihop.Snyggt med det "klassiska bröllopsfotot" också. Ökar "stämningen"

• stormhelen

Idag blev våra vigselringar klara. =D

Åkte iväg och hämtade dem idag. ^^

Nu får vi bara vänta tills vi gifter oss innan man får sätta ringarna på fingret.

(Ursäkta bildkvaliten, min mobilkamera är inte så speciellt bra). =P

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013