Inlägg från: karamell |Visa alla inlägg
  • karamell

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

brud20130817 skrev 2013-02-21 19:36:01 följande:
    Hej,

jag har svårt att bestämma mig för vilken ring jag vill ha. Jag och sambon gifter oss i augusti så det är väl ingen stress att hitta ringen än. Har tittat på ringar som matchar förlovningsringen (samma kupning) och dt är både bekvämt och snyggt samtidigt som ringen längs ned glittrade så härligt på fingret att jag blev alldeles kär. Ska man satsa på praktiskt och snyggt eller på lite mer glitter tro? Vad säger ni som redan valt ringar?  

Jag tycker du ska ta ringen längst ned som glittrade mkt mer! Jag ser att den kommer att sticka ut mkt mer än den andra och glittra mkt mer då diamanterna är större och har en fattning där de fångar mer ljus = mer glitter!
    Jag tror inte heller att den blir obekväm, men du ska då ta den i rödguld också som förlovningsringen gissar jag? /M 
  • karamell
    Bride2b skrev 2013-07-09 20:39:58 följande'

Bride2b: JÄTTEFIN RING! Älskar att det är mycket diamanter! 
  • karamell

Kala: Grymt snygga ringar båda två! Älskar enkelheten i förlovnignsringen, samtidigt som jag älskar "Maffigheten" i vigselringen, jag har också en "trestensring" UNDERBART

• karamell

Våra ringar =) Är helt förälskad i min fina 3 stensring som jag äntligen får bära :D
  • karamell
    itsnattis skrev 2013-10-09 15:09:53 följande:
    HJÄLP!

Jag och min sambo ska förlova oss i vinter. Nu letar vi under stress efter ringar som passar oss. Vi har hittat ett par nu som eventuellt fallit oss i smaken. Nu vill jag rådfråga med er vad ni tycker. Det är 18 karat vitt guld med 13 diamanter på rad. Är detta bra? (frågar för att jag inte kan guld så bra..) Har hittat en ring till honom som passar min samt en vigselring som passar till förlovningsringen. Säg vad ni tycker.

Jättefina rinar, och en fin kombination! Det var fint att blanda de olika slipningarna på diamanterna. (princess, den fyrkantiga och brilliant, de runda) Kör på det! Jätteläckert, stilrent och tidlös =) 
  • karamell

Honeyfriedchicken: WOW! Jättefina ringar, hur många carat är solitären? Och vilka snygga bilder du lyckades ta på dem! =)

• karamell
    HoneyFriedChicken skrev 2013-10-11 22:49:43 följande:
    hej karamell, tack för komplimanger. har tränat en del på ringfotografering, speciellt precis efter jag fick förlovningsringen, he he. solitären är 0.95 carat.
    Det märks! Det är inte alltid lätt att få ringen att se lika bra ut på bild som i verklighet. Jättefin! Förstår att du är nöjd! =)
  • karamell

Pifa: Vad fint att diamanten har små hjärtan som fattningar! Unikt och vackert, har aldrig sett något liknande. Fin kombo dessutom =)

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013