• CoG

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

En hamrad 3 mm bred ring med 6 stenar
    en slät 3 mm bred ring med ett hjärta som ligger över båda ringarna.

Min blivande man kommer att bära en 7 mm bred hamrad ring

(Den stora dagen är först den 27 juli)

• CoG

Får jag se en bild på bara de två övre ringarna tillsammans?

Pagnie skrev 2013-01-08 18:42:31 följande:
    så nu har jag äntligen hämtat hem mina vigselringar. dock så är dessa bilder tagna på kvällen så ljuset gör dom inte rättvisa. min mittsten är kornblå men det visar ju som sagt inte ljuset.
    mittringer är min förlovningsring en trestensring med en 1.08 ct safir och två st diamanter på 0.52 ct på varje sida vitguld
    vigselringarna är också i vitguld med diamanter den ena med 12 diamanter i rad och den andra är jag lite osäker på faktiskt. haha.
    men underbara är dom hur som helst.

• CoG

Diamanter runt om på den övre delen av ringen?

johbeh skrev 2013-01-09 09:02:31 följande:

Detta är våra förlovningsringar som är gjorda av en guldsmed efter vvåra önskemål :).. Tillsammans med samma guldsmed ska vi nu modifiera om min ring, ev en diamant där de små diamanterna sitter idag eller kanske en rad med diamanter... Eller kanske en smal diamant ring till... hmm.. någon som har förslag ?

• CoG

Är man "en blå person" så kan det väl inte bli för mycket med blått på bröllopet? :)

Jag tycker att det var väldigt fint på bild nr 2 med bara de två ringarna.
    Den blå stenen tar mer plats också :)
    Är det något speciellt med den tredje ringen eftersom att den också finns med?
    Eller är det "bara" en ring du tycker är fin?

Pagnie skrev 2013-01-11 12:21:24 följande:
    ja blått är ju helt underbart. älskar verkligen den färgen. men man måste nog akta så att inte hela bröllopet går överstyr och allt blir blått :D
  • CoG
    Pagnie skrev 2013-01-11 13:04:27 följande:
    haha det är kanske sant men det får ju inte ta över. :P

ja fast jag tycker det känns som det tippar lite för mycket åt andra håller då. känns som att något fattas.
    ja den ena vigselringen är för den kristna vigseln och symboliserar vårt äktenskap i den kristna tron och den andra ringen är för vår periska vigsel och symboliserar vårt äktenskap i den muslimska tron. Vi måste vigas på båda sätten för att kunna få det giltigt i sverige och i iran.
    Så båda ringarna fyller ett syfte.
    Ja då behövs ju båda ringarna :)
  • CoG
    Pagnie skrev 2013-01-12 16:37:00 följande:
    ja men precis. :D hade nog känts lite dumt att ha en extra ring bara för att det är fint. tappar lite meningen med allt då. :P
    Hur¨lägger man upp er vigsel som är lite dubbel?
    Kör man ihop allt i ett, med två olika typer av löften efter varann eller?
    Blir det två ringväxlingar?

Jag hade först tänkt ha 3 ringar, för att jag ville få med så mkt som möjligt på en gång.
    Men det kändes inte helt rätt då jag testat dom ett par ggr och efter lite funderande blev det en kompromiss av det jag ville och en ring gjordes om och det fick bli 2 ringar.

Det som störde mest var att alla 3 ringarna låg och rörde sig mot varandra så mycket och den mellersta ringen med hjärtat snurrade runt för mkt pga att de andra två rörde sig.
    De två ringarna jag ska ha nu sitter ihop och känns som en ring bara.
  • CoG

Okej :)

Det är inte alla som får chansen att gifta sig två gånger på samma dag!

Pagnie skrev 2013-01-12 21:32:16 följande:
    ja men det låter ju som att du har hittat en bra lösning. :D
    vi kommer ha den kristna vigseln i kyrkan och det är så dagen börjar. sedan blir det så att gästerna får åka till lokalen och mingla lite och så och sen kommer vi köra den persiska vigseln i lokalen. det blir ju ingen "riktigt" vigsel med mulla och grejer för det ska ju göras i en moske men nästan så. man sitter framför ett stort bord med olika symboler och så.
    så ja det blir två ringväxlingar.
  • CoG

Snyggt och stilrent!

emelieparstam skrev 2013-02-12 18:57:22 följande:
    Jag har nog bestämt mig nu hur min vigselring ska se ut, jag kommer ha min förlovningsring på höger hand istället. Så de blir den med stenarna.

• CoG

tiden tar ett skutt och sen är det dags!
    Vad fint det blev!

Sofie82 skrev 2013-02-14 18:38:18 följande:
    Här är min vigselring, tillsammans med min förlovningsring.
    Det var precis vad jag letat efter. Men den får vänta i asken till juni.

• CoG

vad roligt!
    Vet du vad du är ute efter?

Sofie82 skrev 2013-02-14 18:52:05 följande:
    Tackar.
    Ska kolla klänning på lördag. Sen kan dagen D komma Glad
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013