• Pagnie

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

så nu har jag äntligen hämtat hem mina vigselringar. dock så är dessa bilder tagna på kvällen så ljuset gör dom inte rättvisa. min mittsten är kornblå men det visar ju som sagt inte ljuset.
    mittringer är min förlovningsring en trestensring med en 1.08 ct safir och två st diamanter på 0.52 ct på varje sida vitguld
    vigselringarna är också i vitguld med diamanter den ena med 12 diamanter i rad och den andra är jag lite osäker på faktiskt. haha.
    men underbara är dom hur som helst.

• Pagnie
    pamjofre skrev 2013-01-08 19:12:38 följande:
    Pagnie- super fina ringarna blev!!
    ja visst blev dom. jag är jättenöjd. mindre nöjd med det dåliga ljuset men det gör inget. ;)
  • Pagnie
    CoG skrev 2013-01-08 20:58:39 följande:
    Får jag se en bild på bara de två övre ringarna tillsammans?
    ska försöka fixa det framöver. har ingen möjlighet nu tyvärr.
  • Pagnie

så här är en bättre bild på min ring:

Och här enligt CoG:s önskemål så kommer en bild med bara två utav ringarna:

• Pagnie
    PimPim83 skrev 2013-01-11 12:15:44 följande:
    Vilka fina ringar. Fantastiskt fint med blått! :)
    ja blått är ju helt underbart. älskar verkligen den färgen. men man måste nog akta så att inte hela bröllopet går överstyr och allt blir blått :D
  • Pagnie
    CoG skrev 2013-01-11 12:40:29 följande:
    Är man "en blå person" så kan det väl inte bli för mycket med blått på bröllopet? :)

Jag tycker att det var väldigt fint på bild nr 2 med bara de två ringarna.
    Den blå stenen tar mer plats också :)
    Är det något speciellt med den tredje ringen eftersom att den också finns med?
    Eller är det "bara" en ring du tycker är fin?
    haha det är kanske sant men det får ju inte ta över. :P

ja fast jag tycker det känns som det tippar lite för mycket åt andra håller då. känns som att något fattas.
    ja den ena vigselringen är för den kristna vigseln och symboliserar vårt äktenskap i den kristna tron och den andra ringen är för vår periska vigsel och symboliserar vårt äktenskap i den muslimska tron. Vi måste vigas på båda sätten för att kunna få det giltigt i sverige och i iran.
    Så båda ringarna fyller ett syfte.
  • Pagnie
    SandraElisabet skrev 2013-01-11 17:08:17 följande:
    Pagnie: Även dina ringar är fantastiska! Jag har varit en succer för blått några år nu. Väldigt vacker symbolik i ringarna också.
    tack så mycket. ja blått är en underbar färg. Skrattande
  • Pagnie
    CoG skrev 2013-01-12 15:55:01 följande:
    Ja då behövs ju båda ringarna :)
    ja men precis. :D hade nog känts lite dumt att ha en extra ring bara för att det är fint. tappar lite meningen med allt då. :P
  • Pagnie
    CoG skrev 2013-01-12 21:23:06 följande:
    Hur¨lägger man upp er vigsel som är lite dubbel?
    Kör man ihop allt i ett, med två olika typer av löften efter varann eller?
    Blir det två ringväxlingar?

Jag hade först tänkt ha 3 ringar, för att jag ville få med så mkt som möjligt på en gång.
    Men det kändes inte helt rätt då jag testat dom ett par ggr och efter lite funderande blev det en kompromiss av det jag ville och en ring gjordes om och det fick bli 2 ringar.

Det som störde mest var att alla 3 ringarna låg och rörde sig mot varandra så mycket och den mellersta ringen med hjärtat snurrade runt för mkt pga att de andra två rörde sig.
    De två ringarna jag ska ha nu sitter ihop och känns som en ring bara.
    ja men det låter ju som att du har hittat en bra lösning. :D
    vi kommer ha den kristna vigseln i kyrkan och det är så dagen börjar. sedan blir det så att gästerna får åka till lokalen och mingla lite och så och sen kommer vi köra den persiska vigseln i lokalen. det blir ju ingen "riktigt" vigsel med mulla och grejer för det ska ju göras i en moske men nästan så. man sitter framför ett stort bord med olika symboler och så.
    så ja det blir två ringväxlingar.
  • Pagnie
    CoG skrev 2013-01-13 18:24:40 följande:
    Okej :)

Det är inte alla som får chansen att gifta sig två gånger på samma dag!
    haha nej så kan man ju också se det. jag har inte alls tänkt på det så men det har du ju rätt i :D
  • Pagnie

oj vad roligt att se att så många är inne på safirer. var inte alls många som tyckte det var en bra idé när jag skaffade min förlovningsring. men jag tycker det var jättefint och det gick ju bra även tillsammans med vigselringarna :D
    så hoppas ni ocksp kör safir, det är ju en sån vacker sten.

• Pagnie

point well made. Men ska man tänka så om ALLT i världen så kommer man inte kunna köpa något eller knappt leva känns det som. de mesta man köper är ju inte etiskt. så känner jag i alla fall.

• Pagnie
    Sandra01 skrev 2013-02-16 22:14:48 följande:

Tack så himla mycket för ditt svar!

Jag är verkligen tveksam över hur jag vill ha min vigselring, har idag en rak och kanting ring i vitt guld med diamanter på kanten....

Tanken är att ha en ring med samma typ av skena, men med sten/stenar.
    Är inne på en enstenare, då med diamant eller blå safir.
    Alternativt en alliansring...
    Alternativt en kombo, alltså så som du :)

men åååå vad svårt det är att välja!!!

Men så tänker jag, vad 17... Om jag "ångrar" en färgad sten så får jag väl byta ut den om ett par år...? Eller?

det blåa med en safir skulle då symbolisera min man, som är sportfiskare och LEVER på vattnet... Känns fint :)

jag tycker du ska köra på en blå safir. Jag har det i min förlovningsring och den är helt underbar. La upp tidigare i tråden så tryck på visa endast under mitt namn så ser du den ;) Om du vill se så klart. :D
  • Pagnie
    LadyTeague skrev 2013-03-05 12:36:20 följande:
    Har nyss fått min vigselring!
    Vad tycker ni? Passar den med förlovningsringen?

är diamanten för stor så att dom inte passar ihop? ringarna är jättefina var för sig men de ser inte ut att gå ihop liksom om du förstår vad jag menar. skulle vara bättre om dom kunde ligga helt mot varandra
  • Pagnie
    josvi558 skrev 2013-03-05 13:48:16 följande:
    En "rå"diamant är det. Enligt guldsmeden den sämsta kvalitén på sten man kan få. Men den är så sjukt fin och jag längtar efter att få ta på mig den. Det är som att man kan se hela rymden i den =)
    åh den var verkligen jätte häftig. vad roligt med något lite annorlunda.
  • Pagnie
    LadyTeague skrev 2013-03-05 14:05:32 följande:
    Dom kan ligga helt mot varanda, jag drog bara isär dem lite för att den stora inte skulle skymma vigselringen på bilden.
    okej men då kan det nog bli bra. Men är dom lika höga också?
  • Pagnie
    jolm skrev 2013-03-24 15:36:09 följande:
    Ursäkta, det var inte meningen att låta sur :S Det är bara jobbigt att måsta "förklara" min ring för alla, min farmor sa igår att det inte kunde räknas som en riktig ring och att ingen skulle förstå att jag var förlovad det är även många som frågar varför jag valde en så tunn ring.
    du ska inte behöva förklara. bara skit i alla. Så länge man själv är nöjd med sin ring så spelar allt annat ingen roll.
    Sen har alla olika smak så är det ju bara. Många som inte gillar min ring heller. Så var nöjd med dig val för den är jättefin.
    Skrattande
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013