Inlägg från: carlsdotter |Visa alla inlägg
  • carlsdotter

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Emmalinnea skrev 2013-02-11 18:29:22 följande:
    jag är SÅÅÅÅÅ nöjd! Klassiskt vackertju :)

Lite ovanlig också solitärringen är en mintgrön 0,76 ct obehandlat naturlig safir med åtta klor :) 
    Alliansringen är 9 st 0,03 ct diamanter.
    Jag längtar tils jag får ha på mig båda! 
    Alltså fattningen på din solitär är SÅ snygg! Vem har gjort den?
    Längtar tills jag får hämta min förlovningsring, men är nog ett par veckor kvar.. HUR ska jag överleva? Glad
  • carlsdotter
    Emmalinnea skrev 2013-02-12 11:19:47 följande:
    Västgöta guldsmide jag är väldigt nöjd  med den fattningen!  

Hur ser din ring ut?

Mina ringar var hos smeden i 1 månad (dom hade väldigt mycket att göra)  jag  ville ha den NU! Man blir ju så förväntansfull!!  längtar till den 8 juni! Då blir det bröllop!
    Den är helt fantastisk, och dina ringar gör sig otroligt bra ihop! Glad

Jag vet faktiskt inte än riktigt hur den kommer se ut, har pratat med smeden och sagt vad jag gillar och vad jag inte gillar så det blir spännande att få åka och prova den innan hon gör det sista på den! Vet att många smeder använder sig av datorprogram för att visa ringarna men jag gillar spänningen att inte veta :) Fast å andra sidan så blir det en klassisk solitär så det kan ju inte bli hur som helst :P 

Ringen i sig kommer vara med 4 klor, vill att stenen ska synas så mycket som möjligt (hoppas bara att den sitter stadigt) smal, och så rak skena som möjligt, jag och fästmannen har haft långa diskussioner om skenan eftersom vi vill ha likadana skenor, men han vill ha den mer rund och jag vill helst ha den rak, men lätt slipade kanter så det får bli något mellanting :) Viktigt för mig är iallafall att det vita guldet är olegerat (orhodierat) så man slipper lämna ifrån sig ringarna för att göra om det!
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013