Inlägg från: filibustern |Visa alla inlägg
  • filibustern

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

maggied skrev 2013-01-21 13:49:46 följande:
    Det är en rubin :)
    oj, är rubin så rosa? funderade på en rubin till mittsten jag oxå (min månadssten) men rosa vill jag ju inte ha... :P kanske granat är bättre? (mörk mörk röd)
  • filibustern
    maggied skrev 2013-01-21 19:56:55 följande:
    Du har helt rätt filibustern. Jag var helt ute och cyklade. Kollade precis i minaförsäkringspapper och det är en 0,81 ct safir! Kör på den färgen du ÄLSKAR och som du vet att du inte kommer tröttna på genom åren :)
    ok! en rosa safir då? :) 
  • filibustern
    Vårbröllop skrev 2013-02-04 18:59:34 följande:
    Här är mina ringar, förlovningsringen är i vitguld och vigselringen i guld. Jag ville först ha båda i vitguld, men efter att ha provat flera i vitguld, tyckte jag att de smälte ihop för mycket. Gillar att man tydligt ser att det är två ringar. Längtar efter att få ha båda.

riktigt fina! :D
  • filibustern
    SingingFantacia skrev 2013-03-20 15:00:34 följande:
    Längtar så tills jag får ha dem båda två Hjärta

men kolla! du har ju ikadan förovningsring som jag! typ. visst är det titan med guldinlägg? kul att se en sorts kombination med vigselring med den ringen (har enorma problem att hitta någon vigselring)
  • filibustern
    FrökenCitron skrev 2013-05-07 20:44:18 följande:
    Detta är min förlovningsring tillsammans med min blivade vigelring (ärvegods). 

Men vigselringen ska göras om, vi har talat med en guldsmed så eventuellt blir det en diamant på ringen så där klassiskt.

Brud anno 2013
    men så fint!! om jag hade dom skulle jag bara låta de vara så^^
  • filibustern
    lerum82 skrev 2013-08-28 20:30:42 följande:
    Här kommer min NYA ring som jag numera har efter att min första ring tappade en diamant efter 2,5månader, fick en ny som fastnade i kläderna då det var fel på en klo på den också. Stog på mig att jag skulle få ta en annan ring då jag inte ville ha en likadan igen. Valde denna utan stenar men kanske sätter i några senare hos en riktig guldsmed. Känner mig riktigt nöjd! Behöver minska min förlovningsring då den blivit för stor.

mycket läckert!
  • filibustern
    pinkflesh skrev 2013-10-06 19:31:00 följande:
    Tack så mycket! Jag ville ha nåt som ser mer vintage ut eftersom det är mer jag. Råkade hitta Rust jewllery från England och blev helt kär i deras ringar!
    gatt kolla in sidan där. vintage har aldrig egentligen varit min stil.. så det var inte konstigt att ringarna inte riktigt var min cup of tea, men de är helt klart annorlunda! ^^ kul att du fann dina drömringar! 
  • filibustern
    Amanda986 skrev 2013-10-15 09:08:59 följande:
    Hej!

jag har beslutsångets.. Har testat två olika kombinationer men jag kan inte bestämma mig..

Vill höra lite åsikter

helt klart nr 2. såg inte så... klumpigt ut på något sätt. 
  • filibustern
    Spinner skrev 2013-12-16 14:50:11 följande:
    Tror jag har hittat min kombination! Blev helt kär när jag provade dessa ringar. Hade tänkt ha den inre som förlovningsring (har en annan nu, slät och tunn) och halvalliansen som vigselring. Stör det att skenorna är olika kupade? Enstensringen är helkupad medan vigselringen är halvkupad. Borde båda ha samma typ av skena?

jättefina ringar! "bör" å "bör". det är helt upp till vad man själv tycker är snyggt, många tycker att "enhetlighet" är snyggt. andra tycker det lite "udda" är snyggt. jag störde mig då inte på att dina var olika skenor, just se pass jag märkte det faktiskt
  • filibustern
    katten21 skrev 2013-12-22 13:30:20 följande:

vad jobbigt att ladda upp bilderna, det fungerar ju inte ordentligt... e det explorers fel tro?

Här ser man den mindre diamanden nedantill. samma på andra sidan.

visst var han duktig! Frieriet kom helt oväntat! inte pratat om giftermål och har varit sambo i nästan 6 år. Så ni kan ju tänka er hur mycket jag grät lyckliga tårar upp på empire state buliding där han gick ner på knä under vår semester i september.

väldigt speciell ring! gillar de små på kanterna :)
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013