Inlägg från: fayefaye |Visa alla inlägg
  • fayefaye
    jolm skrev 2013-03-24 18:36:47 följande:
    Blivandebruden: Min farmor tänker nog att det enda som är "riktigt är en slät ring i guld men hon är ju rätt så gammal. Jag hoppas den håller sig, jag skulle bli väldigt ledsen om den gick sönder men jag tar av den när jag lagar mat och tränar.

Sandra01: Kul att du gillar den! Jag funderar på någon slags enstensring och kollar runt just nu.
    Om du har den försäkrad är det ju ingen fara. Det är en jättefin ring!
  • fayefaye
    Längtandsfull skrev 2013-03-28 11:35:47 följande:
    Här är min förlovningsring som min blivande har likadan. Den är innerst så den syns dåligt.
    Sen är det även min vigselring som är en såkallad överliggare.

Ligger vigselringen ovanpå förlovningsringen? Aldrig sett det förut =)
  • fayefaye
    IdaRebecca skrev 2013-03-27 21:45:29 följande:
    (oj vad stor bilden blev, går det inte att ändra strl på ngt sätt?)

Våra ringar, min är den smala (om det ens behövde nämnas :P).  Vanligt 18K guld med borstad yta, vi älskar dem!
    Just nu funderar jag på om jag ska lägga till en smal smal ring till när vi gifter oss nästa år, med rubiner och diamanter eller smaragder och guldiga (ptja, guldbruna kanske låter bättre? Vet inte, infärgade iaf) diamanter...eller om jag bara ska ha en ring med två datum i :)
    Snygga!
  • fayefaye
    jolm skrev 2013-03-31 22:04:42 följande:
    Nu har jag köpt min vigselring!  Det är en 0,50 carat med halo som jag köpt i USA. Jag såg den och min första tanke var "den är perfekt!". Det känns jobbigt att måsta vänta fyra månader innan jag får ha på mig den.

Passar jättebra ihop!
  • fayefaye

Här är min vigselring! Kommer bara att ha en ring. Hade den som förlovningsring också fast då var det bara en sten i. Hämtade den hos guldsmeden idag, nu har den fått två stenar till, är putsad och graverad på insidan <3

Det är orhoiderat vidguld med TW diamanter.

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013