• Kyrk93

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Detta kommer bli min vigselring =) Var och beställde den igår men min kommer att bli i silver eftersom min förlovningsring är i silver, och guld aldrig fallit mig i smaken ;)
  • Kyrk93
    MissA93 skrev 2013-04-03 11:20:00 följande:
    Åh vad fin! Vart har du köpt den/hur mkt kostar den i silver? :)
    Jag har valt att ha den i silver och då bytt ut de äkta diamanterna mot en falsk men som ser äkta ut kommer inte ihåg vad den hette. Det gjorde ringen lite billigare och att hon i affären berättade att när ringen är i silver kan stenarna losna lättare.
    Så min ring kommer gå på 3600kr.
  • Kyrk93
    Tilda93 skrev 2013-04-04 23:10:05 följande:
    Kyrk93 : min vigselring är i silver och jag har 7 diamanter och jag har pratat med 2 olika smeder och båda säger att silver är bättre hållbarhet än vad många torr :)
    Ja hålbart är det men silver är en mjukare metall än guld så man slitter ut en silverring fortare och mjukheten gör att stenarna lättare kan lossna om man skulle fastna i något. Vilket jag tyvär har en stor risk till när jag håller på i stallet så därför blir de falska diamanter i min i fall att någon skulle lossna (blir inte så dyrt att sätta i en ny då)
  • Kyrk93
    annapia skrev 2013-04-05 09:04:14 följande:
    Så klokt du tänker. Det är meningen att man ska våga använda sin ring. Visa den gärna på bild när du fått den.
    Tyvärr kommer jag få vänta tills den 30 agusti tills jag får min ring.. Gifter mig inte först 7 september ;)
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013