• annapia

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Shaiyeh skrev 2013-03-12 19:09:36 följande:
    Hmpf, bilderna ville inte så antar att bbcc.kod inte funkar på det här forumet. vi gör såhär istället.

Vilka underbart vackra och personliga ringar. Vad har du/ni tänkt för vigselring till?
  • annapia
    Kyrk93 skrev 2013-04-05 07:51:11 följande:
    Ja hålbart är det men silver är en mjukare metall än guld så man slitter ut en silverring fortare och mjukheten gör att stenarna lättare kan lossna om man skulle fastna i något. Vilket jag tyvär har en stor risk till när jag håller på i stallet så därför blir de falska diamanter i min i fall att någon skulle lossna (blir inte så dyrt att sätta i en ny då)
    Så klokt du tänker. Det är meningen att man ska våga använda sin ring. Visa den gärna på bild när du fått den.
  • annapia
    Red Lion skrev 2013-04-27 12:49:36 följande:
    Vi hämtade våra ringar i torsdags! Sidenmatta titanringar, 7 resp. 8 mm breda. Ser nog lite blankare ut än de är i verkligheten här pga mobilblixten...

Mycket fina!!!
  • annapia
    Sjörå skrev 2013-05-03 13:45:17 följande:
    Nu har jag äntligen bestämt mig (tror jag) Det blir denna Fusion från Georg Jensen i rött guld, vitt guld med diamanter och gult guld. Inte en klassisk vigselring men jag har suktat efter den i 10 år.

Mycket vacker. Är också förtjust i Fusions serie även om jag inte valt det som vigselring. Får önska mig den vid annat tIllfälle istället.
  • annapia
    FrökenCitron skrev 2013-05-07 20:44:18 följande:
    Detta är min förlovningsring tillsammans med min blivade vigelring (ärvegods).

Men vigselringen ska göras om, vi har talat med en guldsmed så eventuellt blir det en diamant på ringen så där klassiskt.

Brud anno 2013
    Mycket vackra ringar! Så vackra att jag skulle behållt dem som de är. Jag skulle istället komplettera med en ny ring, ett mycket smalt (1,5 mm) diamantband mellan dessa fina ringar.
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013