Inlägg från: Pippilångstump |Visa alla inlägg
  • Pippilångstump

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

snowstars skrev 2013-03-24 14:59:25 följande:
    Så fin den är! Jag vill ha nåt liknande som vigselring..
    Jag skulle också vilja ha en liknande vigselring, fast i gult guld. Min förlovningsring är en solitär, där själva ringen är smal, så jag vill ha liknande tjocklek

Och ja, ringar snurrar, min förra vigselring hade 4 stenar i sig, de var 80% av tiden på undersidan.
  • Pippilångstump
    Utomlands 2013 skrev 2013-04-04 21:30:58 följande:

Åh vad skönt att läsa att det är fler som har det så!

Jag var lite fundersam kring om min ring råkat bli en storlek för stor och skulle behöva ta in den, trots att jag känner att den sitter bra...

får man fråga vad den kostade? och hur bred är den? och var köpte du den?

min förlovningsring är ganska smal och då glider den lättare av fingret. gick ner så mycket under graviditeten så när ringen äntligen kom mitt i graviditeten så fick den bo på höger hand, men flyttade den till vänster. Tror det ska gå ändå, för känns trist att ta in den. 
  • Pippilångstump

Här är min förlovningsring, har dock bara bild på den då vi provade ut den i butik. Vi båda fastnade för den med en gång och speciellt insättningen av diamanten, många solitärringar kan man ju inte ha en till ring kloss-an uta att det blir glapp, det kan man med denna. Absolut finast tycker jag den är från sidan.

Till kommer det bli antingen en slät guldring eller en guldring med små diamanter i, hela vägen eller delvis. Får min man bestämma så blir det en slät guldring för det sk man ha som vigselring:).

• Pippilångstump
    sockertopp skrev 2013-04-07 23:17:59 följande:
    fantastisk! Var fann du denna vackra ring? hur många carat på diamanten?
    0.4 carat och den är från revior. Vi föll pladask när vi såg den.
  • Pippilångstump
    SandraElisabet skrev 2013-04-08 10:56:31 följande:
    Jag tycker också att den här ringen är jättevacker!
    Jag är förtjust i lite tunnare och nättare ringar med stenar. Tycker verkligen att stenen kommer till sin rätt med den speciella fattningen. Solig
    Tack. Håller med om nättare ringar, personligen tycker jag inte alls om när hela fingret är fullt av två ringar.
    Älskar fattningen (om man nu kan göra det) och sa till en vän att ringen är absolut finast från sidan, hon är galen i diamanter och sa att hon tyckte minnsan den var finnast framifrån:).
    Bästa är att en ring kan sitta klossan och att det inte bli glapp som med de flesta andra solitärer. 
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013