Inlägg från: tbtherese |Visa alla inlägg
  • tbtherese

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Detta är då mina ringar. Den i silver utan sten är vår vigselring, och den svärtade i silver med stenen är min nya förlovningsring. Beställde en ny då vår förra inte passade med vigselringen. Så hoppas på detta istället.
    Det är ingen diamant (vill inte ha diamant pga hur människor lider och dör pga dom), utan en CZ-sten.
    Är ingen klassisk brud, så inga klassiska ringar för ,ig :)

• tbtherese
    CoG skrev 2013-04-15 13:33:21 följande:
    Dom där ringarna vill jag se tillsammans sen!

Jag kör också CZ, jag gillar glittret men vill inte betala massa för det :)
    Men precis, det är ju svindyrt! Dessutom en vääääldigt smutsig marknad som jag inte vill vara del i riktigt. Förstår helt klart alla som vill ha äkta diamanter, men de är inte för mig :)

Jag hoppas verkligen att de passar ihop, tror det. Tror kontrasterna kan bli coola :)

Erika, min blivande fru, kommer bara köra på vigselringen då hon känner att två ringar blir för mycket på hennes små fingrar :)
  • tbtherese
    CoG skrev 2013-04-15 15:39:26 följande:
    Jag gillar när det är kontraster!
    Jag har en hamrad och en slät ring och hade inte haft ngt emot att da dom i olika färger..en oxiderad tex, men nu blev det inte så.
    Dom är i silver och kanske slits dom så att jag måste byta till nya om några år, då kan jag ju ändra dom lite :)

Vigselringen var riktigt fin och det där mönstret/ skåran gör att det kommer att glittra lite även utan stenar :)
    Ja kontraster gör det hela mycket mer spännande!
    Ja varför inte byta lite? En slänger ju inte ringarna utan behåller dom, men kan ju alltid vara kul att byta ut och testa något nytt :)
    Jag älskar silver och det var ett självklart val för oss.
  • tbtherese
    CoG skrev 2013-04-15 15:43:51 följande:
    Vi tycker inte att det är så väldigt noga med att det ska vara samma ringar hela livet.
    Men ringar vill vi ha på oss.
    Därför gör det inte så mkt om vi beställer nya likadana eller nya som ser annorlunda ut den dagen dom inte håller längre.
    Man förändras ju själv i smak och tycke och har man då ringar som inte kostat en liten förmögenhet, då gör det ju mindre om man byter ut dom eller gör om dom en dag.
    Ni tänker precis som oss! :) Betydelsen försvinner ju inte bara för att en byter ring. Och jag tycker om så mycket olika saker så en vill ju testa olika.
  • tbtherese
    Sandra01 skrev 2013-04-16 08:24:21 följande:
    Oh vad fint! Var kommer ringarna ifrån, framför allt enstensringen :)
    Den utan sten är från vigselbutiken.se och den svärtade med stenen är från chanti.se :)
    Inga dyrgripar någon av dom, men älskar dom!
  • tbtherese

Har fått min nya förlovningsring nu, och den är så fin!! Lägger upp en bild på ringarna ihop snart, bilden ska bara laddas in i datorn :)

• tbtherese

Bortse från min torra hand :) så ser då mina ringar ut, älskar dom :)

• tbtherese
    CoG skrev 2013-04-17 13:39:35 följande:
    Det blev riktigt bra det där :D
    Tack! :) Jag känner mig nöjd, ska bara vänja mig vid att ha en ring med en sten i :P
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013