Inlägg från: BlivandeBruden |Visa alla inlägg
  • BlivandeBruden

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Enkel och fin tycker jag

• BlivandeBruden

Wow är det en riktig diamant, den. Är ju så stor!? Fin är den i alla fall!

• BlivandeBruden

Ni har verkligen jättefina ringar allihop

Jag undrar om ni kan tipsa mig om en bättre infattning på min förlovningsring som är en solitärring. Jag har ingen bild på den men jag hittade en bild på nätet som påminner om hur min ring ser ut.

www.safira.se/sv/produkt/ringar/silver/ring-i-silver-med-5-mm-cubic-zirkonia-2.html

Jag tycker det ser ut som ringen håller på att äta upp diamanten när den har sån infattning
    Men samtidig behöver jag ha en ring som är praktisk pga mitt jobb och jag vill inte ha en ring som kan fastna i allt. Jag är ingen smyckesperson så mina vigselringar är dom enda smyckena jag kommer ha på mig.

Jag blir jätteglad om ni kan tipsa mig om en snyggare infattning som samtidigt är praktisk

• BlivandeBruden
    jolm skrev 2013-03-24 12:19:40 följande:
    Min förlovningsring! En riktigt tunn eternetyring med diamanter runt om.

Fin, men om den är tunn är du inte rädd att den ska bli böjd? Och varför väljer man att kosta på diamanter runt hela ringen när man ändå bara ser hälften ? Jag är bara nyfiken
  • BlivandeBruden
    jolm skrev 2013-03-24 14:48:31 följande:
    Jag hittade en ring jag blev förälskad i, den snurrar runt på mitt finger och jag hade råd.
    Jag förolämpade dig inte, jag var bara nyfiken! Ringen är skitsnygg.
  • BlivandeBruden
    jolm skrev 2013-03-24 15:36:09 följande:
    Ursäkta, det var inte meningen att låta sur :S Det är bara jobbigt att måsta "förklara" min ring för alla, min farmor sa igår att det inte kunde räknas som en riktig ring och att ingen skulle förstå att jag var förlovad det är även många som frågar varför jag valde en så tunn ring.
    Det är lugnt, jag förstår att du blir stött om folk ifrågasätter ditt val av ring. Jag bara undrade för jag är nyfiken av mig .

Det enda jag funderar på om det är så bra med en sån smal ring, tänker på att den kanske går sönder om du använder den dagligen?  Som sagt, ringen är jättefin och det ser visst ut som en förlovningsring! Hur tycker din farmor att en "riktig" förlovningsring ser ut då?
  • BlivandeBruden

Wow vilken annorlunda och fin ring!

• BlivandeBruden

Min förlovningsring, sorry att jag skickat så många men jag visste inte riktigt hur man skulle göra när man skulle få med bild

• BlivandeBruden

Tack . Den är inte så stor, bara 0,26. Men jag är jättenöjd

• BlivandeBruden
    Jossen skrev 2013-04-16 21:38:29 följande:
    Den är såå fin! Jag älskr den fattningen. Precis en sådan jag vill ha och har kikat på. Grattis till ditt val. Din sten är perfekt! Jag själv kan knappt ha så stort. Mina fingar är pyttesmå!;)
    Tack vad roligt att du tycker den är fin Jag har fått höra av några att dom tycker att den ser ut som nåt deras mormor skulle haft när dom gifte sig för 50 år sen.

Jag fick faktiskt ringen av min mamma, jag har alltid älskat hennes ring och hon lovade mig att en dag skulle jag få den. Och nu fick jag den , jag har dock gjort om den till den ringen jag visat på bilden, mamma hade en annan infattning.

Stenen är tydligen perfekt på riktigt om jag fattat det rätt för det är en River diamant och dom ska tydligen vara "finast"
  • BlivandeBruden
    Ela skrev 2013-04-17 11:06:46 följande:

Den här har jag gått o förälskat mig i.. Ska byta ut förlovningsringen till en likadan som skenan är i denna.
    Tror jag.. Tidigare ville jag ha en med svarta o vita diamanter till min nuvarande ring.. Velig! ;)

Vilken otroligt fin ring!
  • BlivandeBruden
    tbtherese skrev 2013-04-17 13:17:12 följande:
    Bortse från min torra hand :) så ser då mina ringar ut, älskar dom :)

Jättesnyggt!
  • BlivandeBruden

Så såg ringen ut innan jag gjorde om fattningen och fick den putsad och fin igen . Jag funderar på att ha en sån ring som är under enstensringen som vigselring men jag har inte bestämt mig.
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013