• Sjörå

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Det här kommer att bli min vigselring. Inte den klassiska vigselringen men jag har älskat den sen jag såg den. Består av tre delar som man kan ta isär och byta ut om man vill. Heter Fusion och kommer från Georg Jensen. 

• Sjörå

Nu har jag äntligen bestämt mig (tror jag) Det blir denna Fusion från Georg Jensen i rött guld, vitt guld med diamanter och gult guld. Inte en klassisk vigselring men jag har suktat efter den i 10 år. 

• Sjörå
    amerika skrev 2013-06-02 07:44:23 följande:
    Den där var ju helt fantastisk! Inte en klassisk vigselring, men oj så snygg!!!
    Tack så mycket. På tisdag åker jag och hämtar dem, då de är färdiga hos gravören. Min blivande man får en liknande men han har valt två delar och då i vitt och rose guld. 
  • Sjörå
    Oslomyran skrev 2013-06-08 11:36:35 följande:
    Här är min ring, men man har en eksakt lika. Gjorda i tungsten/volfram som aldrig repas. Ringarna går att ta isär så at det blir två ringar. Super nöjd!

Har du egendesignat den hos en guldsmed eller köpt den sådan?
  • Sjörå
    Oslomyran skrev 2013-06-09 15:06:20 följande:
    Dom var klara så, köpte dom på nätet faktiskt
    Påminner väldigt mycket om Fusionringarna från Georg Jensen. Snygga. 
  • Sjörå
    trolldocka skrev 2013-11-07 01:13:35 följande:
    nu måste jag fråga... kan man göra det på något annat sätt? att fria är ju att fråga om man vill gifta sig vilket är lika med att förlova sig? sen om man har alla ringarna eller bara en ring eller ingen ring vid "frieriet"  (beroende på vart man bor i världen och de traditioner som regerar där) spelar väl mindre roll? *förvirrad*
    Ja, man kan göra på andra sätt. Det där är den klassiska tolkningen, att man i samband med frieriet förlovar sig. Nuförtiden är det många som enbart förlovar sig utan att tänka sig att gifta sig i framtiden. Förlovningen visar på så sätt att man hör ihop och tar sin relation till nästa nivå. En förlovning är ju inte juridiskt bindande. Vi förlovade oss utan att tänka på giftemål just då. Därför finns det personer som bär tre ringar. En vid förlovningen, en vid frieriet och en vid vigseln. 
  • Sjörå
    trolldocka skrev 2013-11-08 01:42:54 följande:
    då måste jag bara fråga, men först känner jag att jag måste förtydliga mig här: jag menar inte att vara spydig eller racka ner på ditt sätt att tänka eller någonting liknande, jag är helt enkelt inte med på hur det skulle gå till,

så du menar att när ni förlovade er: en av er gick ner på knä, frågade den andre om den ville gifta sig utbytte ringar eller gav en ring till tjejen, ni kom överens om att det vore en bra ide och lämnade det därhän....
    Nu ska jag försöka förklara hur det gick till, vi har bara två ringar nämligen. Vi hade inget frieri på det sättet du menar. Jag frågade honom om han ville förlova sig med mig, vi köpte ringar tillsammans och sedan var vi förlovade. När vi skulle gifta oss bestämde vi det tillsammans, typ vi kanske ska gifta oss sommaren 2013. Inget knäböjande, inget klassiskt frieri. Hur man gör när man har tre ringar vet jag inte, om någon friar på "riktigt" för det så har vi inte gjort. 
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013