Inlägg från: Hannaskarlsson |Visa alla inlägg
  • Hannaskarlsson

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Man blir ju helt till sig i trasorna av alla vackra ringar!

Hade verkligen behövt lite råd angående vigselring...

Våra förlovningsringar är i stål och det ångrar vi nu, så vi kommer att byta ut dom till vanliga enkla släta guld ringar. Nu undrar jag som egentligen inte är någon direkt "guldmänniska"  om det skulle se tossigt ut med en silver ring som vigselring? Dock är den jag funderat på inte i enbart silver utan innehåller väldigt mkt stenar..

• Hannaskarlsson
    confuzed86 skrev 2013-05-15 05:34:21 följande:
    Hannaskarlsson: jag tror inte det kommer se dumt ut, får jag fråga var du hittat silverringen? Jag letar nämligen efter silver jag med. Dock Max 3mm bred då jag har silverring som förlovningsring :)
    jag har suttit och kikat runt lite och det är ju många som har "vanligt"guld och lägger sen till en ring med vitt guld och det ser ju rätt tjusigt ut. Finns jätte många fina på Chanti.se och förlovningsguiden.se
  • Hannaskarlsson
    CharliesChoice skrev 2013-05-15 07:22:59 följande:
    Guld och silver är suuupersnyggt ihop! Kör på det, jättesnyggt!
    ååh, jag är så sugen på det, men är rädd att det ska se konstigt ut :/
    Har hittat massor med fina i silver! 
  • Hannaskarlsson
    CharliesChoice skrev 2013-05-15 07:39:43 följande:
    Jag har ett par ringar som jag alltid får en massa "beröm" för. En vigselring i vanligt guld som kommer från en släkting, och en handgjord silverring som jag bett en guldsmed göra så den exakt matchar. Kan fota detta och lägga upp om du vill? Har de inte nu men kan fixa till i morgon bitti.
    låter som en dröm! Ja snälla du gör gärna det, Vore jätte kul att se. Plus att man får lite inspiration:) 
  • Hannaskarlsson
    CharliesChoice skrev 2013-05-16 07:57:53 följande:

Hannaskarlsson, kan inte få med bilden när jag citerar, men här är min kära guld/silverkombo vi pratade om i går! (Det är inte mina vigsel-förlovning alltså.)
    Det var ju riktigt läckert!:)

• Hannaskarlsson
    Clariza skrev 2013-05-19 00:29:57 följande:
    Vi kommer också att ha en silverring (förlovning) och en guldring (vigsel). Jag tycker det är jättefint och man kan ju välja ringar som matchar varandra. Jag brukar använda två armband tillsammans som är likadana men där ena är i guld och andra i silver och det passar :) 

Lycka till! 
    vad kul att höra att det är fler än vi som vill blanda. var lite orolig för hur det skulle se ut. Men det verkar som att jag börjar ge med mig gällande  guldringarna, har proppsat på att jag isåfall inte vill ha dom i 18K utan hellre 9 eller 14. Det sägs att dom inte blir lika "guldgula" då vilket jag känner mig helnöjd med.

Funderar på om man ska gravera på utsidan av ringen, men är lite fundersam på vad skillnaden är på utvändig gravyr   och fräst utvändig gravyr? Någon som vet?
  • Hannaskarlsson
    confuzed86 skrev 2013-05-19 20:40:01 följande:
    HJÄLP! De e så svårt att välja vigselring! Vi har beställt nya förlovningsringar i titan. Guld i ytterkanterna och sen ser det typ ut som frostat i mitten. Den är 5 mm bred. Funderar på en silverring med stenar runt hälften på 1,5 mm bred. Blir den för fjuttig till?? Vad tycker ni??
    Jag hade lätt kunnat tänka mig en smalare ring till om den har stenar:)  
    Det hade jag i tanken först. Men jag ångrade mig, eftersom jag förmodligen skulle ångra mig om jag skulle ta stenar på ringen. Det är jätte fint, men inte typiskt jag :)

Om du tycker om ringen och kombinationen så är det inget att tveka på:)  
  • Hannaskarlsson
    sjuttondeaugusti skrev 2013-05-20 20:52:02 följande:
    Så här kommer mitt ringfinger se ut från 17:e augusti i år :)
    Båda ringarna kommer från Schalins och vigselringen är från serien Rehn. 0.25ct på stenen!
    Mycket nöjd!

ååh så fina!
    Vad har du för bredd på ringarna?
    Sitter och velar fram och tillbaka vad jag ska välja och dina såg riktigt bra ut. 
  • Hannaskarlsson
    Sudditjuven skrev 2013-05-26 18:48:13 följande:

Läckert!:) 

Får man fråga hur bred ringen är? Är Nämligen inne i det här med att välja hur bred ring jag ska ha 
  • Hannaskarlsson

Nu har vi äntligen bestämt oss!  

Våra ringar blir vanliga släta guldringar med utvändig gravyr :) Känns verkligen helt super!:)  

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013