Laddade upp en bild på min förlovningfsring i 2012-tråden men eftersom vi gifter oss 2013 tänkte jag att jag laddar upp en bild här också. Ringen är från Classic och är köpt på Smycka. Det är en halvkupad ring i rött guld med 7 st 0,03 ct briljantslipade diamanter i fadenfattning.
Förhoppningsvis kommer jag kunna visa en bild på förlovningsringen tillsammans med en vigselring i slutet av året. :)
Här är mina ringar! Fick båda idag av en man som gör alla ringar på specialbeställning. Så nöjd! Jag har väldigt små händer och ville verkligen ha rätt små, eleganta ringar som passade ihop :) Får dock vänta med att använda ringen med 15 diamanter till den 10:e augusti ;) Längtar!
Jättefin kombination! Jag har tänkt mig något liknande fast den som kommer att bli min vigselring kommer troligtvis att vara helt slät.
Vad roligt! Ja, jag tycker (öppenbart:p) om kombinationen, känns både tjusigt och tidlöst
Och tack Pimpim83! Blir helt säkert snyggt med en slät ring till, också. Gillar att ringarna inte är så breda, enstensringen är 3,2 mm bred och känns nästan på gränsen! Därför känns det bra med en smalare vigselring (2,2 mm).
Min förlovingsring är 3,5 mm och jag vill gärna ha en smalare vigselring. Max 3 mm.
jag har svårt att bestämma mig för vilken ring jag vill ha. Jag och sambon gifter oss i augusti så det är väl ingen stress att hitta ringen än. Har tittat på ringar som matchar förlovningsringen (samma kupning) och dt är både bekvämt och snyggt samtidigt som ringen längs ned glittrade så härligt på fingret att jag blev alldeles kär. Ska man satsa på praktiskt och snyggt eller på lite mer glitter tro? Vad säger ni som redan valt ringar?
Jag tycker att den här ringen är finast. Kanske beror på att den påminner mycket om min förlovningsring.
Fast jag köpte min ring på Smycka och den är av märket Classic.
Cecilia87: Det där är verkligen en smaksak. Jag föredrar när förlovningsring och vigselring har samma "färg" och röstar därför på rödguld. Men du ska självklart välja det som känns bäst för dig.
Nu har jag varit och hämtat min vigselring! Jag är väldigt nöjd eftersom jag ville ha en klassisk och stilren kombination. Stenen med ringar är min förlovningsring som jag visat tidigare här i tråden, och den släta ringen är vigselringen. 14 september gifter vi oss.
Båda ringarna är från Classic och är köpta på Smycka.