Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
Detta är min förlovningsring som jag tänkte matcha med:
Med denna ringen fast med en cushion cut istället för brilliant. Tror det kommer att bli en toppen kombination :)
Detta är min förlovningsring som jag tänkte matcha med:
Jättesnygg design på ringen Annahalv !
Maid of honour: vilken fin design på ringen!
Färg har inget med "kvalitet" att göra. Det är en smaksak.
Fire,brilliance och scintillation påverkas inte heller (mellan tex D till G som exempel ). Dvs det är alltså omöjligt att se det med det nakna ögat sålänge man inte har utomjordiska skills eller så hehe.
Däremot är är själva slipningen samt diamantval viktigt för hur mycket "eld" en sten har och inneslutningar kan påverka negativt också beroende på hur pass stora de är och var de är placerade.
Den enda anledningen till att jag nämnde det var för att färg som sagt,inget har med kvalitet att göra.
Bra att allt blev bra tillslut med ringen ellysmom.
Ja jag tror vi pratar om olika saker.
D är självklart dyrare än tex M men vad man väljer är ju en smaksak eftersom det helt enkelt finns folk som hellre väljer M framför D. Varför D är dyrare är ju som med allt annat. Tillgång och efterfrågan. (och då pratar jag bara färg och inget annat).
Ja om man anser högst pris=kvalitet så självklart är det så. kanske mest jag som ogillar ordet kvalitet. Raritet skulle jag nog föredra hehe.e.
Inneslutningar påverkar ju stenar på ett helt annat sätt än vad färg gör. Eftersom färg är helt enligt smak egentligen.
*två liknande stenar* menar jag givetvis