Inlägg från: Sandra01 |Visa alla inlägg
  • Sandra01

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

pamjofre skrev 2013-01-02 14:38:29 följande:

Glömde bifoga bilden :P här kommer den..

Hej!
    Oj så vacker! Berätta... varför safir? Anledningen till min fråga är att jag själv kollar på safirringar. Den blåa stenen skulle då symbolisera min man som är sportfiskare :)
  • Sandra01
    HannaB skrev 2013-01-14 13:19:11 följande:
    Vad många fina ringar!

själv har jag valt att köpa en äldre ring, just för att jag gillar charmen i att den har en historia. Även om jag inte vet dess historia kan jag fantisera om den:)

Bröllopet är super hemligt och där av har jag ingen att prata med inför detta ögonblick så därför väljer jag att visa min ring här!

vitguld/rödguld Safir 6,5*7 mm och 14st 0,02 ct diamanter

Oh vilken tjusig!! Berätta, var kom du över den?
  • Sandra01
    KarinaC skrev 2013-01-16 14:23:35 följande:
    Åh så många fina ringar :) Nu har min ring från James Allen kommit!

Oj så vacker!!!

Är detta vigselringen? Ska du kombinera med en annan ring? har kollat massor på JA, men inte riktigt vågat :/

• Sandra01
    KarinaC skrev 2013-01-16 20:02:24 följande:
    Sandra01: Tack så mycket :) Priset var det som gjorde att jag vågade beställa från JA. Det är vigselringen som jag ska kombinera med min förlovningsring från Engelbert, alliansring 5010. De passar perfekt ihop!
    Var just inne på JA och tittade... Vilken ring-modell är det du valt?
    Vad har du för storlek på stenarna?
    Visst väljer du storlek på den stora stenen och dom små runt om "hänger med" i ringvalet?
    Flera frågor :)
  • Sandra01
    Karina1307 skrev 2013-01-17 14:55:48 följande:
    Limba: Tullen beror på hur mycket ringen kostar. Har för mig att det är 25% av priset, men jag kan ha fel :)

Sandra 01: Jag valde ringmodell 17304W14 (en cushion diamant på stolek 0,50) Stenarna runt diamanten är rätt små, det är 16 diamanter på totalt 0,12ct. Det är precis som du säger, jag valde mittsetenen bara, inte de små stenarna =)
    Oj vad roligt!! Måste kolla.. Har du fler bilder? Hur hög är den...? Vad fick du betala? Hur lång tid tog det?
  • Sandra01
    sofiastriid skrev 2013-01-18 09:38:02 följande:

Här är min vackra förlovningsring som min pojkvän gav till mig när han ställde frågan på nyårsafton!

Det är en blå safir i mitten som han tillsammans valt ihop med guldsmeden som tillverkat ringen, sen är det små diamanter runt omkring. Jag bara älskar den!

Blir jätte inspirerad av att se alla fina ringar här inne, ger mig ideer till min kommande vigselring :)

MYCKET VACKER!!!!! :)
    Är så funderasam på att köpa just en safirring... Då med anledning av att min sambo är sportfiskare, det blåa skulle då symbolisera havet :)
  • Sandra01

Funderar på denna som vigselring (men med BLÅ SAFIR istället för denna rosa). Har nu en förlovningsring med exakt samma skena, då med diamanter på sidan (ej ovanpå. alltså)
  • Sandra01

Ja, absolut. Jag tittar runt jättemycket och även läst runt mycket om hårdhet mm.
    Safirer är väldigt tåliga!
    Gillar det riktigt MÖRKBLÅA mest. Nästan åt det svarta... MUMS :)
    Jag är inne på en hög ring. Jag har en annan ring som jag designade och köpte åt mig själv på min 30-årsdag.
    Den är hög. Den var hög från början, men efter ett halvår så lämnade jag in den till smeden igen då jag ville ha den högre.
    Så jag trivs med lite högre ringar :)

• Sandra01
    a ring on my finger skrev 2013-01-18 10:35:08 följande:
    Sandra01 skrev 2013-01-18 09:45:13 följande: Funderar på denna som vigselring (men med BLÅ SAFIR istället för denna rosa). Har nu en förlovningsring med exakt samma skena, då med diamanter på sidan (ej ovanpå. alltså)Å vad fin! Jag gillar när det är den kantiga rakta stilen på själva ringen kombinerat med en klassisk sten.Var har du hittat denna?

Denna har jag hittat på Platina som ligger vid Odenplan i Stockholm. Underbara ringar med raka rena linjer. Var där i fredags och provade massor. Det kommer med största sannorlikhet bli denna variant men med en diamant alternativt en mörklblå safir. MUMS!

Titta på deras hemsida: www.platina.se

Klicka på weddingrings.
    http://www.platina.se/orders/vigselringar_bilder.html

• Sandra01
    maggied skrev 2013-01-21 01:58:09 följande:
    Min förlovningsring :)

WOW vilken vacker! Valde du den eller din blivande man?? Mycket fin!!!!
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013