• Bride2b

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Våra förlovningsringar Dom blev klara idag! Wiiii
  • Bride2b

Jag hade från början en 5-stensring som vi gjorde om till en "eternityring". Min vigselring kommer att vara en solitärring med en carat briljantslipad diamant, och det passade inte med min förlovningsring, blev liksom lite för mycket. Så nu har jag denna skönhet som kommer att matcha min vigselring perfekt!!! Ringen är designad och gjord utav Michael O´dywer.  E så käääär i den :) Det syns inte på bilderna men diamanterna skimrar som bara den :)

• Bride2b
    Lindijoo skrev 2013-10-08 08:59:19 följande:
    bride2be, fina ringar! Gillar verkligen kombon.
    Tack :) Den andra ringen (som är bredare) är fästmannens.
  • Bride2b

Det är väl en smaksak hur man vill göra med eternityringen. Jag tycker det är snyggast med en enstensring längst in.

Enstensringen är från Hallbergsguld, MEN jag har bara snott designen. Det är Michael O´Dywer som kommer att tillverka den då våra förlovningsringar (min eternityring) även kommer från honom. Stenen är på 1.00 carat, vilket jag också kommer ha, plus att den från hallbergs är viguld och vi kommer att ha platina.

Jag älskar kombon men en enstensring och en helallians.
    ´
    Kul att ni tyckte om kombon :)

• Bride2b
    MandyH skrev 2013-11-03 08:53:28 följande:
    Glömde också fråga vad det är för bredd på de bägge ringarna?
    Mittenstenen är en carat.

Helalliansen som är från Michael O´Dwyer i platina (min förlovningsring) Är 25 st 0,06 carat, så 1,50 carat sammanlagt.

:)
  • Bride2b
    MandyH skrev 2013-11-03 08:53:28 följande:
    Glömde också fråga vad det är för bredd på de bägge ringarna?
    Glömde säga, helalliansen är 2,8 mm, enstensringen är 3,2 mm.
  • Bride2b
    newyorkbruden skrev 2013-11-18 13:14:42 följande:
    Här är min underbara Michael O´Dwyer ring! Om mindre än en månad får jag äntligen bära den! 

BIG LIKE!!! Jag har en likadan fast med diamater som är "färglösa"  :) Kommer du köra med stenar hela vägen runt?
  • Bride2b
    tnoivles skrev 2013-12-19 09:40:22 följande:
    Då var man förlovad dårå! Här är ringen, försökte fota med den på handen men det blev ju inte alls bra. Mittstenen är 0.46, River, vs1! Den ser dock grå ut på bilden men det är kanske det svarta underlaget som gör det?

JÄTTE JÄTTE JÄTTE FIIIIIIIIIIIIN!!!!!!!!!! Vart har du köpt den?
  • Bride2b
    tnoivles skrev 2013-12-20 16:58:29 följande:
    Michael O´Dwyer, ringen är en Finessé castel men med mindre mittsten än på bilden och något bredare skena än på bilden, dvs mindre "amerikansk" i sin framtoning och därmed lite mindre ömtålig osv! Väldigt nöjd!

odwyer.se/wedding/wedding-finesse-castel#.UrRoyfTuJUk 
    Åhhh jag tyckte väl att det var en O´Dwyer ring! Min förlovningsring är också därifrån :D

Tycker han gör helt fantastiska ringar!  Längtar tills han ska göra min vigselring :D :D :D

Din ring är super vacker!! Woop Woop! Vad ska du ha för vigselring?
  • Bride2b
    tnoivles skrev 2013-12-23 18:12:05 följande:
    Bride 2b har du bild på din ring från honom? KAn inte komma in på ditt album!
    Det där med ringar är verkligen en smaksak! Den ringen som du har tycker jag passar bäst med en slät vigselring till, jag skulle tycka det var för mycket bling med en enstensring som har sidostenar OCH en hel/halvallians. MEN det kan också vara fint om det är smala skenor....så svårt att säga....vi kör lite tvärtom, så jag har en helallians som förlovningsring och kommer att ha en soliär som vigselring. Men det blir en solitär utan sidostenar, en klassisk kombination. Jag tycker, precis som du att det är viktigt med ett enhetligt intryck, därför så bestämde vi från början att köra en och samma guldsmed för våra ringar. Vi är så jätte nöjda med Michael! Han vet verkligen vad han gör och vi känner oss jätte trygga i hans händer :)

Här kommer min förlovningsring på begäran:

Det är också Castel-ringen med 0,06 stenar hela vägen runt, så 1,50 carat totalt.

Längar tills den får sällskap utav vigselringen :( men det blir först 30 Maj 2015 :(
  • Bride2b

Glömde säga att han gjorde om min ring tre gånger innan jag blev nöjd :) och tog inte en enda krona för det, utan han ville bara att jag skulle bli nöjd! Från början hade jag en 5-stens ring med 5 ggr 0.20 carat. Men sedan insåg jag att det skulle bli för mycket bling med en solitär...så servicen är verkligen första klassig!

• Bride2b

Det fixar nog Michael utan problem ska du se! Och du har ju tid att fundera :) Lycka till!

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013