• Kala

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Åh vad fina ringar ni har allihop! Våra kommer senare denna vecka. Jag klättrar på väggarna! Can't wait!

• Kala

Min förlovningsring: Schalins, 7 små diamanter, totalt 0.35carat, vitt guld

Min MTBs ring: Schalins, 6mm, vitt guld, slät ring

Min kommande vigselring: Från Hallbergs, tot. 1,5carat, vitt guld. Det är inte min hand på bilden utan butiksbiträdets. Hon har ringen på fel finger för den var för stor för henne när jag skulle fota. Tror dem blir fina tillsammans sen! Längtar!
  • Kala
    Mrs Torkeli skrev 2013-07-11 21:47:37 följande:
    Såå vackra, gillar att du har stenar i förlovningsringen oxå!
    Lustigt hur man kan ändra sig under resans gång för det var inte tänkt så från början. Skrattande Initialt tänkte jag ha en slät förlovningsring och lägga alla pengarna på en solitär vigselring men jag tyckte den släta såg så tråkig ut på fingret bredvid solitären i butiken så då tog jag några småstenar på förlovningsrien också. Priskillnaden var inte så stor (hade ingen aning om att släta ringar var så jäka dyra! Jiz). Sen snubblade jag över den där 3 -stenen (=vigselringen) som var nedsatt 50% (!) samma dag och blev alldeles tossig! Hade normalt ine haft råd med en sådan ring men med en jätterabatt blev det ju rimligti pris så jag släppte tanken på en solitär direkt och är extra glad att jag tog några småstenar i förlovningsringen. Den hade sett för sorglig ut bredvid den där bamsingen till vigselring annars. Skrattande
  • Kala

@Blivande Brud 2014: förlovningsringen är från Guldfynd men jag såg exakt samma ring på Hallbergs för jag provade den i butiken tillsammans med min blivande vigselring för att se så dem passade ihop. Tror priset var samma på både Guldfynd och Hallbergs för den, alt. att den var ett par hundra dyrare på Hallbergs, men så har Guldfynd 20% på allt i sin sommardrive. Kanske Hallbergs också har förresten?

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013