Inlägg från: julleroni |Visa alla inlägg
  • julleroni

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Här är min fina förlovningsring (enstensringen) tillsammans med det som förmodligen blir vigselringen så småningom. Älskar dem!

• julleroni
    julleroni skrev 2013-08-01 21:51:20 följande:
    Här är min fina förlovningsring (enstensringen) tillsammans med det som förmodligen blir vigselringen så småningom. Älskar dem!

Maid of honour skrev 2013-08-02 07:58:19 följande:
    Vilka vackra ringar! Kan du berätta lite mer? Inköpsställe, carat, pris? Om man inte är för framfusig :)
    Tack! Jo det är klart jag kan. Ringarna är från Michael O'Dwyer Goldsmith och enstensringen heter Provence Ring:

http://odwyer.se/wedding/#provance

Den jag har är 0,50 carat och ringen är väldigt smal, som smalast 1,1 mm högst upp vid stenen. Det var det jag fastnade mycket för, samt att klorna är väldigt fina och sex stycken....

Den andra, alliansringen, har vi som sagt inte köpt än men den heter Classic Ring:

http://odwyer.se/wedding/#classic

Även den är väldigt smal och de passar väldigt bra tillsammans tycker jag :)
  • julleroni

Har lagt ut en bild tidigare men då var det en provring, nu har jag fått MIN ring och den är verkligen perfekt!!Hjärta

• julleroni

Tack! Den är 0,50 ct :) Den kanske ser större ut eftersom själva ringen är så smal (1,1 mm högst upp). Men jag tycker det är lagom, hade inte velat ha större tror jag.  FruNyfiken skrev 2013-08-08 18:26:47 följande: julleroni skrev 2013-08-08 17:44:10 följande: Har lagt ut en bild tidigare men då var det en provring, nu har jag fått MIN ring och den är verkligen perfekt!! Vacker ring =)Hur stor är stenen?

• julleroni

Vad konstigt det blev ovan...Men det var iallafall till Fru Nyfiken:Tack! Den är 0,50 ct :) Den kanske ser större ut eftersom själva ringen är så smal (1,1 mm högst upp). Men jag tycker det är lagom, hade inte velat ha större tror jag.     

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013