• Mimmi78

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Här kommer bilder på våra ringar! Jag är tillsammans med en kanadensare, och precis som i USA får man ringen med sten vid frieriet. Så den tunna ringen är min vigselring. Jag har dom faktiskt på olika fingrar, för min förlovningsring är fin som den är men jag ville ändå ha ett minne från bröllopsdagen.
    Jag är den tredje personen som har förlovningsringen, så det är en ärvd ring. Vigselringen är från Tiffany´s.
  • Mimmi78
    jools skrev 2013-10-15 10:08:00 följande:
    Nr 2 helt klart :)
    Håller med, alternativ nr 2!
  • Mimmi78
    FruW skrev 2013-10-17 07:35:18 följande:
    Fantastiskt vackra ringar, särskilt förlovningsringen! Måste vara en speciell känsla att ha fått ringen i arv. Kul att du trivs så bra med den!
    Tack så mycket, fru W! Ja, det är en speciell känsla att titta på sin ring och tänka på att det är två kvinnor innan mig som har haft den. Tyvärr vet jag inte så mycket om den första. Jag var lite orolig innan, jag hade hört att det var min man som skulle få föra den förlovningsringen vidare och jag hade ingen aning om hur den såg ut. Men det blev ju bra!
  • Mimmi78
    HoneyFriedChicken skrev 2013-10-19 00:30:07 följande:
    så vackra ringar å vad roligt att förlovningsringen gått i arv, vilket inte är svårt med en sån klassisk och tidlös ring. så mycket historia i den. vilka är de andra som haft den före dig? å vilket finger har du vigselringen på? verkar vanligt i de engelsktalande länderna att få ringen med sten vid förlovning. det fick jag också, min partner är australiensare.

(jag beklagar att det blir en dublett av det här inlägget men det ovan blev så kluddrigt. glömmer konstant att jag ska sjekka bröllopstorget via mozilla ist för explorer...)
    Tack så mycket! Ja, det är en speciell känsla med ärvd ring. Innan mig hade min mans mormor ringen och innan dess hennes svärmor. Jag har förlovningsringen på vänster ringfinger och min vigselring på långfingret- jag skiftar lite för jag kan inte bestämma mig var jag tycker den sitter snyggast, men oftast på högra!
    Ja, det är nog vanligt i brittiska imperiet och USA. Lite risky att mannen ska välja sten!  
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013